EK: Puse Eiropas aviokompāniju maldina pircējus par biļešu cenām un noteikumiem internetā
Eiropas Komisija (EK) atklājusi maldinošu informāciju un neprecizitātes vismaz 200 Eiropas aviokompāniju biļešu tirdzniecības vietnēs internetā.Ja aviokompānijas nenovērsīs EK konstatētos pārkāpumus, tām nāksies slēgt savas aviobiļešu tirdzniecības vietnes.EK septembrī veica pētījumu 17 Eiropas Savienības (ES) valstīs, pārbaudot aviobiļešu tirdzniecības interneta lapu atbilstību ES patērētāju likumiem par cenu noteikšanu. Pētījumā konstatēts, ka aviokompāniju reklamētajās cenās bieži vien nav iekļauti lidostu nodokļi un papildu iekasētās nodevas. Aviokompānijas mēdz reklamēt bezmaksas vai ļoti lētas biļetes, bet, kad pircējs tās vēlas iegādāties, tādas nav iespējams atrast. Interneta vietnēs biļešu iegādes formās automātiski ir atzīmēta papildu pakalpojumu un apdrošināšanas iegāde, ievilinot pircēju nevajadzīgos pirkumos vai iekļaujot viņu surogātpasta adresātu sarakstā. Biļešu pārdošanas noteikumi biļešu rezervēšanas vietnē netiek piedāvāti patērētāja valodā vai arī nav pieejami vispār. Daudzas aviokompānijas nesniedz vispār nekādu informāciju par pircēju tiesībām un reisa atcelšanas, pārkārtošanas procedūrām un iespējām mainīt reisa datumu. "Vairāk nekā pusē tirdzniecības vietņu konstatētas neprecizitātes, galvenokārt attiecībā uz cenu, līguma noteikumiem un uzstādīto noteikumu skaidrību," teikts EK ziņojumā. "Amatpersonas kontaktēsies ar attiecīgajām kompānijām un pieprasīs četru mēnešu laikā pievienot paskaidrojumus vai ieviest izmaiņas vietnēs. Tām kompānijām, kas nepakļausies, draud tālākas sekas, kas var novest pie sodiem vai interneta vietņu slēgšanas," norāda EK. Aviokompāniju sodīšana būs nacionālo regulatoru ziņā, un soda mēri var būt dažādi, sākot no soda naudas līdz interneta lapu slēgšanai. EK ziņojumā nav minētas konkrētas aviokompānijas, bet komisija plāno četru mēnešu laikā publicēt sarakstu ar tām kompānijām, kas labojušās, kā arī tās, kas vēl joprojām būs problemātiskas un atteikušās pakļauties. Avoti EK aģentūrai "Reuters" pavēstīja, ka pārkāpēju sarakstā ietilpst zemo cenu aviokompānija "Ryanair" un Spānijas aviokompānijas "Iberia", "Spanair" un "Vueling", kuras septembrī kritizēja Spānijas patērētāju tiesību uzraugs. Vissliktākā situācija ir Beļģijā, kur pārkāpumi konstatēti 46 no pārbaudītajām 48 aviobiļešu tirdzniecības vietnēm. Savukārt Austrijā no 20 pārbaudītajām vietnēm nevienā netika atklāti pārkāpumi. Aviobiļešu tirdzniecības vietņu pārbaude tiek veikta ES jaunās patērētāju tiesību komisāres Meglenas Kuņevas jauno iniciatīvu rezultātā, lai nodrošinātu, ka patērētāju tiesības tiek ievērotas arī reālajā dzīvē, nevis tikai atrunātas likumos.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»