BauskasDzive.lv ARHĪVS

Trešajai daļai iedzīvotāju Latvijas proklamēšanas svētki ir ļoti nozīmīgi

Ziņu aģentūra LETA

2007. gada 18. novembris 09:58

866
Trešajai daļai iedzīvotāju Latvijas proklamēšanas svētki ir ļoti nozīmīgi

Aptuveni trešajai daļai jeb 32% iedzīvotāju Latvijas proklamēšanas svētki ir ļoti nozīmīgi, un viņi vienmēr vai gandrīz vienmēr tos svin.

Kā liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "TNS Latvia" veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja, 40% aptaujāto šie svētki šķiet maznozīmīgi, un viņi dažreiz tos svin. 26% Latvijas iedzīvotāju šie svētki nepavisam nav nozīmīgi, un viņi tos nesvin.  Salīdzinoši biežāk šos svētkus nesvin jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem, cittautieši, respondenti ar vidējo speciālo izglītību un ar personīgajiem ienākumiem no 100 līdz 200 latiem mēnesī, kā arī iedzīvotāji, kuri dzīvo ģimenēs ar pieciem un vairāk cilvēkiem.  Jautāti par to, kas ir raksturīgākais Latvijas simbols, 52% respondenti visbiežāk ir nosaukuši dažādus valsts simbolus. Šajā grupā biežāk jeb 30% gadījumu minēts valsts karogs, 16% - Brīvības piemineklis.  82% Latvijas iedzīvotāju zina, ka 18.novembrī tiek svinēta Latvijas Republikas proklamēšanas diena. Iedzīvotāji, kuri zina, ka 18.novembrī tiek svinēta Latvijas proklamēšanas diena, biežāk ir iedzīvotāji vecuma grupā no 35 līdz 44 gadiem, ar augstāko izglītību, iedzīvotāji ar augstiem personīgajiem ienākumiem - virs 300 latiem mēnesī un ģimenes ienākumiem ar 200 un vairāk latiem vienam ģimenes loceklim mēnesī, vadītāji, mājsaimnieces, kā arī rīdzinieki.  Savukārt tie, kuri nezina 18.novembra svētku nozīmi, visbiežāk ir jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem, nepilsoņi, iedzīvotāji ar pamata izglītību, kā arī pilsētnieki, izņemot Rīgu.  Visbiežāk jeb 34% gadījumu Latvijas proklamēšanas diena tiek svinēta, apmeklējot 18.novembrim veltītos pasākumus klātienē, bet 33% vēro 18.novembrim veltītos raidījumus televīzijā.  20% iedzīvotāju svin svētkus kopā ar ģimeni, draugiem. Savukārt 33% Latvijas iedzīvotāju nekā īpaši šos svētkus nesvin.  Aptauju mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra "TNS Latvia" veica no 31.oktobra līdz 6.novembrim, aptaujājot 510 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem visā Latvijā.