BauskasDzive.lv ARHĪVS

Iecavnieki pieprasa apvedceļa ceturto variantu

Vilnis Auzāns

2007. gada 13. decembris 16:31

1936
Iecavnieki pieprasa apvedceļa ceturto variantu

Autoceļa Saulkalne–Bauska būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma sabiedriskās apspriešanas sapulce Iecavā 13. decembra priekšpusdienā bija iedzīvotāju ļoti kupli apmeklēta.Novada Domes sēžu zālē visiem nepietika vietas. Organizētāji stundu runājās ar vienu grupu, pēc tam ļaudis gāja prom, viņu vietā nāca citi. Iecavniekus uzrunāja SIA «Eirokonsultants» valdes priekšsēdētāja vietnieks, ietekmes uz vidi novērtējuma vadītājs Valdis Felsbergs. Viņš iepazīstināja ar trim iespējamiem Iecavas apvedceļa variantiem un tad aicināja klātesošos izteikt savu viedokli. Pirmais variants ir būvēt divas papildu joslas pašreizējam Bauskas–Rīgas ceļam un Iecavai – nelielu apvedceļu. Otrais variants paredz būvēt apvedceļu uz rietumiem no Iecavas, trešajā variantā četru joslu ātrgaitas maģistrāle atradīsies pāris kilometru uz austrumiem no Iecavas. Pagaidām tiek spriests konceptuāli par maģistrāles atrašanās vietu, skiču projekts taps vēlāk tikai vienam variantam – tam, kuram būs vismazāk iebildumu no sabiedrības, kā arī pozitīvākais ekonomiskais pamatojums. Paredzētā maģistrāle šķērso 13 pašvaldību teritorijas pa apmēram 4000 zemes īpašumiem. V. Felsbergs piebilda, ka viņš tikai uzklausa un pieraksta iedzīvotāju viedokli, neko nesolot un negarantējot, ka beigu variantā visas prasības tiks ievērotas. Iecavnieku noskaņojums kopumā bija diezgan kritisks. To varētu apkopot ar Imanta Sūnas teikto: «Tas ceļš jau nebūs mums, iecavniekiem. Mēs uz Rīgu varēsim braukt pa pašreizējo ceļu, kurš bez tranzīta transporta kļūs tukšāks. Pa jauno maģistrāli trauksies braucēji no Parīzes un Helsinkiem. Un viņi jau var pabraukt desmit kilometrus lielāku līkumu. Mums ir svarīgi, lai ātrgaitas šoseja būtu pēc iespējas tālāk no apdzīvotām vietām.» Viņu atbalstīja iecavnieks Jānis Plucis: «Pirmais variants uzreiz jānoraida, jo neko citu kā vides piesārņojumu iecavniekiem tas nedos. Putekļi, izplūdes gāzes, nemitīgs troksnis – vienīgi to mēs iegūsim.» Viņš aicināja atbalstīt trešo variantu, kur ceļš atrodas tālāk no apdzīvotām vietām. Tomēr arī šeit paredzamā maģistrāle šķērsos daudz lauksaimniecībā izmantojamas zemes, arī mājvietas. «Nekad nebūs tā, ka ceļš kādu neietekmēs negatīvi. Ar to ir jārēķinās. Valdība tomēr skatīsies, cik un kādus īpašumus maģistrāle šķērsos. Ja būs jānojauc ēkas, īpašnieki saņems valsts kompensāciju,» skaidroja V. Felsbergs. «Ar flomāsteru ievilkt līniju kartē ir viegli. Arī naudu no mājām izdzītajiem saimniekiem var samaksāt. Bet ko mūsdienās nozīmē nauda? Cilvēkiem vajag vietu, kur dzīvot, vidi, kas viņus neapdraudētu nedz tagad, nedz arī nākotnē. Pašlaik šķiet, ka par cilvēkiem te neviens nav domājis. Es ierosinu trešajā variantā maģistrāli pabīdīt austrumu virzienā. Lai tā šķērso mežus, no kuriem liela daļa ir valsts īpašums,» šis iecavnieces Laumas Neimanes ierosinājums guva nedalītu klātesošo atzinību. V. Felsbergs gan iebilda, ka viņa uzdevums ir uzklausīt iedzīvotāju viedokļus par trim piedāvātajiem variantiem. Kaut kāda ceturtā varianta iespēja vismaz tagad netiek izskatīta. Tas sanākušajos radīja lielu neapmierinātību. Iedzīvotāji sāka stihiski organizēt parakstu vākšanu, atbalstot ceturto variantu. Novada Domes izpilddirektors Mārtiņš Veinbergs solīja pašvaldības atbalstu, organizējot parakstu vākšanu. Ir nolemts, ka vietvara sagatavos tekstu, kuru iedzīvotāji varēs parakstīt. Parakstīšanās varētu sākties otrdien, 18. decembrī, novada Domes kancelejā. Tiek domāts arī par citām parakstu vākšanas vietām, piemēram, vidusskolā.