BauskasDzive.lv ARHĪVS

"LatCharter", iespējams, sāks regulāros lidojumus no Rīgas

Ziņu aģentūra LETA

2007. gada 21. decembris 09:00

490
"LatCharter", iespējams, sāks regulāros lidojumus no Rīgas

Aviokompānija "LatCharter", kas līdz šim bijusi pazīstama kā čaterkompānija, varētu sākt regulāros lidojumus, par savu bāzi izmantojot Rīgu, laikrakstam "Diena" pastāstījis "LatCharter" prezidents Gardars Forbergs."Mēs izvērtējam iespēju sākt regulāros reisus nākamgad," saka Forbergs norādot, ka "Icelandair" grupa, kurā kopš oktobra ietilpst arī "LatCharter", operē lidojumu tīklā, kas caur Īslandi savieno Rietumeiropu un ASV. Šai tīklā varētu iekļaut arī "Latcharter" un Rīgu. Islandiešu kompānijai "Loftleidir Icelandic" Latvijā bāzētās aviokompānijas "LatCharter" daļas piederējušas jau kopš 2006.gada, un īslandieši jau toreiz neslēpa ieceri ar laiku iegūt aviosabiedrību savā īpašumā pilnībā. Šī gada oktobrī viņi to īstenoja, atpērkot atlikušās daļas no Valērija Litanska, kurš bija pēdējais no vairākām privātpersonām, kas pirms tam bija "LatCharter" īpašnieki. Kā stāsta Forbergs, "LatCharter" flote pērnā gada laikā palielināta no divām līdz deviņām lidmašīnām. Tiesa, Rīgā šo attīstību nevarot tik ļoti manīt, jo no šejienes operē tikai trīs "LatCharter" lidmašīnas. Pārējās lido ārvalstīs. Forbergs norāda, ka īslandieši ar lielām cerībām raugās uz Eiropas Savienības un ASV "atvērto debesu" līgumu, kas stāsies spēkā aprīlī. Patlaban norit darbs pie kompānijas stiprināšanas. Kā atgādina laikraksts, tas varētu veicināt aviosatiksmes attīstību starp Eiropu un ASV. Savulaik "atvērto debesu" līgums starp Eiropas valstīm izraisīja zemo cenu aviokompāniju bumu Eiropā. "Mēs sagaidām, ka līdz ar skrejceļa pagarināšanu Rīgas lidostā "LatCharter" palielinās savu biznesa apjomu un mainīs biznesa modeli," saka lidostas viceprezidents Jānis Baļķens. Viņš norāda, ka līdz šim "LatCharter" operējis tikai ar čarterreisiem, izpildot tūrisma firmu pasūtījumus, kuras arī uzņemas biznesa risku. Veicot regulārus lidojumus, "LatCharter" risks būtu jāuzņemas pašiem, skaidro Baļķens. Eksperti iepriekš norādījuši, ka aviosatiksme no Rīgas uz ASV, visticamāk, varētu notikt, lidojot no kādas Eiropas pilsētas un pa ceļam apstājoties uzņemt papildu pasažierus Rīgā. Tam būtu nepieciešama iespēja lidostā nolaisties pietiekami lielām lidmašīnām. "Kopumā tas ir tikai apsveicami - pasažieriem būs par vienu kompāniju vairāk, no kā izvēlēties," saka eksperts Tālis Linkaits. Viņš gan piebilst, ka biznesa modeļa maiņa no čarterkompānijas uz regulāro varētu prasīt diezgan lielas investīcijas, piemēram, lai izveidotu elektronisko biļešu rezervāciju sistēmu. Lielākā pasažieru pārvadātāja no Rīgas "airBaltic" prezidents Bertolds Fliks norāda, ka viņam konkrētas informācijas par "LatCharter" plāniem pagaidām nav, tādēļ to nekomentēs, taču piebilst: "No Rīgas lidostas operē ļoti daudz aviosabiedrību, un konkurence ir ļoti spēcīga visu laiku. Tas, vai šajā konkurencē piedalīsies par vienu aviokompāniju vairāk vai mazāk, "airBaltic" neko daudz nemaina."