Interneta veikalos iepērkas puse Latvijas interneta lietotāju
Vairāk nekā puse Latvijas interneta lietotāju vismaz reizi mūžā ir iepirkusies internetā, kur galvenokārt iegādājas sadzīves tehniku, mobilos telefonus un aviobiļetes, secināts pētījumā par e-komerciju Latvijā un patērētāju ieradumiem internetā.Pētījumu veikusi mediju aģentūra "Creative Media Services" sadarbībā ar interneta pētījumu aģentūru "Gemius" un interneta portālu "TVnet", kura laikā "TVnet" portāla lasītāji tika aptaujāti par ieradumiem, iepērkoties internetā, kā arī tika noskaidroti galvenie kritēriji, kas ietekmē interneta veikalu izvēli. Rezultāti rāda, ka Latvijā interneta veikali ir ievērojami populārāki par interneta izsolēm, toties konkrētu veikalu atpazīstamība ir visai zema. Vairums cilvēku zina dažādus interneta veikalus, un izteikta tirgus līdera nav, tomēr apmēram ceturtā daļa aptaujāto varēja nosaukt tādus interneta veikalus kā "www.220.lv", "www.xnet.lv" un "www.euroshop.lv". Visbiežāk kā argumentus par labu preču iegādei internetā aptaujātie minēja faktus, ka interneta veikalos cenas ir zemākas nekā tradicionālajos veikalos, šeit iepirkties var ātrāk un jebkurā laikā, nopirktās preces tiek piegādātas uz mājām. Tajā pašā laikā aptaujātie arī izteikušies par, viņuprāt, galvenajiem interneta veikalu mīnusiem - garš piegādes laiks, neprecīza informācija un zems servisa līmenis. Rezultāti arī rāda, ka vairāk nekā puse - 60% - interneta lietotāju, kuri zina par iespējām iepirkties internetā, ir informēti par cenu salīdzināšanas pakalpojumiem internetā. No šīm vietnēm aptaujātajiem viszināmākās ir "pricelist.lv", kuru nosauca 66% respondentu, "site.lv" - 42%, "salidzini.lv", kas bija zināma 17%. "Interneta veikaliem Latvijā nepieciešams vairāk uzmanību pievērst piegādes uzlabošanai, ieviest lojalitātes programmas, aktīvāk motivēt un iedrošināt jaunus pircējus," norādīja "Creative Media Services" direktors Kārlis Gudonis. Salīdzinot ar interneta veikaliem, kuros iepērkas 97% Latvijas e-patērētāju, interneta izsoles iepirkšanās nolūkā apmeklē tikai 13% pētījuma respondentu. Tie aptaujātie, kas mēdz izmantot interneta izsoles, kā galvenos kritērijus par labu tām min zemākas cenas un iespēju iegādāties preces, kas nav atrodamas citur. Visbiežāk interneta izsolēs tiek pirkta foto aparatūra, datortehnika un mājas elektronika. Papildu interneta izsoļu zemajai popularitātei Latvijas e-patērētāju vidū pētījuma rezultāti rāda arī zemu iesaistīšanos šo izsoļu veidošanā - kamēr 82% lietotāju izsolēs preces pērk, tikai 18% šeit preces ir gan pirkuši, gan pārdevuši. Interneta veikali kā alternatīva tradicionālajiem veikaliem šķiet vilinoša iespēja arī tiem aptaujātajiem, kuri līdz šim nav to izmantojuši. Trīs ceturtdaļas jeb 75% respondentu, kas vēl ne reizi nav iegādājušies preces internetā, tomēr ir šādu iespēju apsvēruši, un gandrīz puse - 42% - plāno pievienoties e-patērētāju pulkam nākotnē. Aktīvā pētījuma aptauja tika veikta piecu dienu laikā pagājušā gada nogalē, un kopumā tika izanalizētas 2133 anketas, informēja pētījuma veicēji.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»