BauskasDzive.lv ARHĪVS

Bauskā paredzamas pārmaiņas ceļu satiksmes organizācijā

Vilnis Auzāns

2008. gada 26. februāris 19:52

1574
Bauskā paredzamas pārmaiņas ceļu satiksmes organizācijā

Palielinoties satiksmes intensitātei Bauskā, nepieciešams domāt par braucēju un gājēju drošības paaugstināšanu. Pilsētas Domē par šo tēmu notikusi speciālistu diskusija.Tajā piedalījās Bauskas Domes izpilddirektors Jānis Mičulis, valsts akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) Bauskas nodaļas vadītāja Sīri Vildere, LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes uzraudzības daļas vadītājs Guntars Brālis, Ceļu satiksmes drošības direkcijas Bauskas nodaļas priekšnieks Ingurs Kugrēns, Bauskas pilsētas kārtībnieks Aldonis Buls.  Bauskas Domes izpilddirektors Jānis Mičulis uzskaitīja vairākas vietas pilsētā, kur, pēc pašvaldības domām, nepieciešama satiksmes reorganizācija ar mērķi uzlabot drošību. Kalna ielā tas ir krustojums ar Rīgas ielu. Nedroša ir gājēju pāreja Zaļajā ielā, pretim lielveikalam «Top!». Neērts gājējiem, arī braucējiem ir Dārza un Slimnīcas ielas krustojums. Gājēju drošība jāuzlabo Slimnīcas ielā, pretim tirdzniecības namam «Eila», pārmaiņas nepieciešamas arī Plūdoņa ielā, pretim pilsētas pamatskolai. Pārejas jālikvidēGājējiem, arī braucējiem neērtākais un bīstamākais pašlaik ir Kalna un Rīgas ielas krustojums. Īpaši nedrošas ir gājēju pārejas pretim Novadpētniecības un mākslas muzejam, kā arī netālu no Mēmeles tilta. Te gājējiem jāšķērso četras braukšanas joslas. A. Buls informē, ka 2006. gadā uz šīm pārejām reģistrēti četri ceļu satiksmes negadījumi, kuros uzbraukts gājējiem, 2007. gadā – trīs. Šogad janvārī automobilis uz pārejas pretim muzejam atkal notrieca vienu gājēju.  Šīs pārejas atrodas tuvu viena otrai, nav tālu arī līdz Plūdoņa un Kalna ielas krustojumam, kur ir regulējama pāreja. Tāpēc izskanēja priekšlikums kādu no šīm trim pārejām likvidēt. Izvērtējot gājēju plūsmu, speciālisti secināja, ka pretim muzejam pāreja ir nepieciešama. Tomēr no satiksmes drošības viedokļa to saglabāt nav vēlams. Gājējiem jāšķērso četras braukšanas joslas, tas nav pieļaujami. Tāpēc galīgā variantā varētu nākties šo pāreju likvidēt. Līdz ar to Kalna ielas sākumā vienīgā iespēja to šķērsot būtu krustojumā ar Plūdoņa ielu. Speciālisti noraidīja priekšlikumu šajā pārejā uzstādīt luksoforu, kuru varētu ieslēgt paši gājēji. Tas radītu mašīnu sastrēgumus, iespējams, kravas auto dažbrīd pat nobloķētu Rīgas ielu.Savukārt Kalna ielas pāreju, kas atrodas tuvāk Mēmeles tiltam, ceļu speciālisti pašvaldībai ieteica slēgt pēc iespējas ātrāk. Kalna ielas malā vēlams izbūvēt barjeru, kas ierobežotu gājējus. Izkāpjot no autobusa pieturā aiz tilta, gājējiem nāksies šķērsot Rīgas ielu, iet uz Kalna un Plūdoņa ielas krustojumu, lai nonāktu Rātslaukumā. Šie gan tikai ir priekšlikumi, kuri jāsaskaņo ar vietējo pašvaldību.. Pārvietos ceļa zīmiTransporta līdzekļi, īpaši kravas auto, braucot lejup no kalna, gan virzienā uz Rīgu, gan no tās, nebūt nepārvietojas ar atļauto maksimālo ātrumu – 50 kilometriem stundā. To atzina gan pilsētas, gan LVC speciālisti. Taču ātrumu ierobežojošos vaļņus jeb «gulošos policistus» uz maģistrālajām ielām nav atļauts novietot. Tāpēc, lai paaugstinātu satiksmes drošību šajā posmā, plānots Bauskas pilsētas robežzīmi, kas liek braucējiem samazināt ātrumu līdz 50 kilometriem stundā, pārvietot tālāk uz Codes pusi. Iebraucot Bauskā, tā varētu atrasties jau pirms «Lukoil» degvielas uzpildes stacijas. Tas ļautu arī drošāk veikt manevrus tiem transporta līdzekļu vadītājiem, kas no Draudzības ielas pagriežas uz Bauskas pusi. Turklāt no Rīgas braucošie jau būtu samazinājuši ātrumu, Mēmeles tiltu tie šķērsotu krietni lēnāk. Būs jauns krustojumsLīdzīgas bīstamības pakāpe ir gājēju pārejai Zaļajā ielā, pretim lielveikalam «Top!». Īpašu satraukumu par šo pāreju pauduši ceļu policisti, te arī vairākkārt ir uzbraukts gājējiem. Veicot maģistrāles A-7 rekonstrukciju, šī pāreja nebija plānota, taču pašvaldība, ņemot vērā iedzīvotāju lūgumu, to savulaik ierīkoja. Lai tiktu ielas otrā pusē, te ir jāšķērso trīs braukšanas joslas, turklāt ar ļoti augstu satiksmes intensitāti. G. Brālis uzskata, ka šī pāreja arī ir jāslēdz, jo to nav iespējams pārveidot gājējiem vēl drošāku. Šādu priekšlikumu neatbalstīja J. Mičulis, savi apsvērumi «pret» bija arī I. Kugrēnam: «Diezgan bieži ir problemātiski no Upmalas ielas izbraukt uz Zaļo ielu. Tādās reizēs ir labi, ka gājēji nedaudz piebremzē satiksmes plūsmu no Lietuvas puses un var paspēt no Upmalas ielas veikt kreiso pagriezienu.» Risinājums šajā bīstamajā vietā varētu būt pēc ilgāka laika. Attīstot dzīvojamo masīvu un izvēršot darījumu ēku celtniecību kvartālā aiz lielveikala «Top!», paredzēts izbūvēt brauktuvi, kas veidotu Zaļās un Salātu ielas krustojumu. Tas būtu aprīkots ar luksoforiem. Tad varētu uzstādīt barjeras un slēgt šo pāreju. Tad Zaļo ielu šajā rajonā gājēji varēs šķērsot pretim policijai un regulējamā krustojumā ar Salātu ielu. Izveidos divus virzienusLai arī satiksme nav tik intensīva, tomēr neērts braucējiem, nepietiekami drošs gājējiem ir Dārza un Slimnīcas ielas T veida krustojums. Par pēkšņu apstāšanos krustojuma vidū, lai palaistu gājējus, daudzkārt iebildumus izteikuši transporta līdzekļu vadītāji. Autoceļu speciālisti ieteica kādu no pārejām šeit likvidēt. Analizējot gājēju plūsmu, par labāko variantu atzīts slēgt to pāreju, kas uz Slimnīcas ielas atrodas pretim Mutes veselības centram. Perspektīvā varētu izdoties samazināt transporta plūsmu pa Slimnīcas ielu, tad arī šis krustojums nebūtu tik noslogots. Izpilddirektors J. Mičulis pastāstīja par ieceri reorganizēt satiksmes kustību Salātu ielā, posmā no Bauzes tirgus līdz Plūdoņa ielai. Kad sāksies aktīvi darbi plānotā peldbaseina būvvietā, varētu tikt rekonstruēts šis Salātu ielas posms. To nedaudz paplašinot, te iecerēts ierīkot divvirzienu kustību. Līdz ar to no Plūdoņa ielas augšā uz kvartāliem varētu braukt ne tikai pa Slimnīcas, bet arī pa Salātu ielu. G. Brālim nebija iebildumu pret šādu satiksmes reorganizācijas variantu. Mainīs luksofora režīmu G. Brālis atzina par lietderīgu mainīt arī Zaļās un Slimnīcas ielas luksofora darba režīmu. To varētu ieprogrammēt tādējādi, ka būtu atvēlēts papildu laiks kreisā pagrieziena veikšanai no Zaļās uz Slimnīcas ielu. Taču ar to iecerētās pārmaiņas Slimnīcas ielā nebūt nebeigtos. Joprojām intensīva ir gājēju plūsma gar «Eilas» namu uz autoostas pusi. Slimnīcas ielu gājēji šeit šķērso vairākās vietās, turklāt dara to ieslīpi, kas ir jo īpaši bīstami. S. Vildere ieteica izpētīt gājēju plūsmu šajā vietā un ierīkot vienu apzīmētu pāreju, izvēloties tai visdrošāko vietu. Diskusijas noslēgumā J. Mičulis izteica vēlmi, ka būtu nepieciešama pilsētas transporta kustības organizācijas izpēte. Vajadzētu izvērtēt drošākās vietas, konstatēt sarežģītākos posmus, analizēt nepieciešamību uzlabot drošību gājējiem, arī braucējiem.