Pēdējo dienu brauciens līdz Rīgai maksā Ls 1,50

Ar rītdienu, 1. jūliju, brauciens maršrutā Rīga-Bauska būs par 26 procentiem dārgāks. Līdzšinējo 1,50 latu vienā maksāsim Ls 1,90. Savukārt īsākos brauciena posmos biļete būs pat trīs reizes dārgāka, informēja SIA «Aips» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs. Pārvadātājs saņēmis vēstuli no valsts SIA «Autotransporta direkcija». Tajā teikts, ka no 1. jūlija reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos noteikts vienots tarifs - 0,022 santīmi par kilometru plus iekāpšanas maksa - 40 santīmu. Līdz šim maršrutā Bauska-Rīga jau bija šāda maksa par kilometru, tāpēc biļete sadārdzināsies tikai par 40 santīmiem. U. Kolužs atzīst, ka braukšanas maksas paaugstināšana ir nepieciešama, jo degvielas, elektrības cenas kāpj nemitīgi. Palielinās arī algas, jādomā par autoparka atjaunošanu. Ministrijas lēmums noteikt valstī vienotu tarifu starppilsētu maršrutos vērtējams pozitīvi. Tomēr šādu maksas paaugstināšanas metodi U. Kolužs uzskata par nepareizu: «Uzskatu, ka, šādi paaugstinot braukšanas maksu, cietēji būs trūcīgākie ļaudis. Posmā Rīga-Bauska 40 santīmu sadārdzinājums varbūt nav tik jūtams. Bet tā lauku sieviete, kas iekāps pieturā «Butkas» un brauks vienu pieturu līdz Codei, par biļeti līdzšinējo 15 santīmu vietā no 1. jūlija maksās trīs reizes vairāk - 45 santīmus. Diemžēl mums nav iespēju neko tarifos mainīt, jo esam tikai pakalpojuma sniedzēji. Visu nosaka pasūtītājs, šajā gadījumā tā ir Satiksmes ministrija.»SIA «Autotransporta direkcija» Sabiedriskā transporta daļas vadītājs Andrians Ļubļins sarunā ar «Bauskas Dzīvi» atzina, ka šāda kārtība būs tikai līdz 1. janvārim. Direkcijā izstrādā pilnīgi jaunu, trīspakāpju tarifu noteikšanas metodi, ko paredzēts ieviest no 2009. gada 1. janvāra: «Pašlaik šis ir optimālākais variants, kā paaugstināt braukšanas maksu, lai uzlabotu tieši starppilsētu maršrutu darbu.» A. Ļubļins skaidroja, ka starppilsētu maršruti galvenokārt domāti, lai ātrāk un efektīvāk nogādātu pasažierus no vienas pilsētas līdz otrai, piemēram, no Bauskas līdz Rīgai. Tāpēc svarīgi, lai šajā posmā pāris pieturas braucošie pasažieri neaizkavētu, nenoslogotu starppilsētu maršrutus. Viņiem jāizmanto vietējie, rajona robežās braucošie autobusi. Uz «Bauskas Dzīves» iebildumu, ka posmā Bauska-Rīga vietējo reisu nav, ir tikai starppilsētu autobusi, A. Ļubļins atbildēja, ka pašvaldībai ir jādomā, kā organizēt pasažieru pārvadājumus pagasta, novada vai rajona robežās. Starppilsētu autobusi tam nav domāti.SIA «Aips» šoferis Viktors Indriksons piekrita braukšanas maksas paaugstināšanai, jo cenas pēdējos mēnešos ir visam augušas. Tomēr arī viņš atzina, ka nav īsti pareizi tik daudz vairāk likt maksāt pasažieriem, kas brauc tikai dažu pieturu attālumā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»