Līdz novembrim notiks akcija "Dižā Baltijas apceļošana"

No šodienas, 1.jūlija, līdz 1.novembrim notiks akcija "Dižā Baltijas apceļošana", kas ir unikāls triju Baltijas valstu tūrismu kopprojekts, kas jau otro gadu Baltijas valstu iedzīvotājus aicinās apmeklēt interesantākos tūrisma objektus Latvijā, Igaunijā un Lietuvā.Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) Latvijas tūrisma informācijas biroja vadītāja Baiba Plūme norādīja, ka akcijas laikā triju Baltijas valstu tūristiem būs iespēja apmeklēt 36 interesantākos tūrismu objektus visās Baltijas valstīs ar vidēji 50% atlaidi, iegūstot vērtīgas balvas. TAVA direktors Uldis Vītoliņš minēja, ka akcija "Dižā Baltijas apceļošana" ir liels solis uz priekšu pirms pāris gadiem organizētajai akcijai "Latvijas ceļojumu maratons" un "Baltijas ceļojuma maratons". "Šogad akcijā izvelēti daudzi interesanti objekti, kurus daudzi līdz šim nav apmeklējuši un redzējuši. Akcijas mērķis ir veicināt Latvijas un Baltijas iepazīšanu. Akcijas vienlaicīgi norisināsies visās Baltijas valstīs. Ja pērn rīkotajā akcijā piedalījās 40 000 dalībnieku, tad šogad ceram, ka kopā ar Lietuvu un Igauniju akcijā piedalīsies 100 000 interesentu," sacīja Vītoliņš. Plūme norādīja, ka atšķirībā no pagājušā gada akcija šogad ir mainījusi ne tikai savu nosaukumu, bet arī vizuālo tēlu un logo, kas ļauj tai veiksmīgāk apzīmēt lielisku brīvā laika pavadīšanas veidu, atklājot skaisto un neparasto mums līdzās. "Akcijas mērķis ir atklāt Baltijas skaistās vietas. Mēs kopumā piedāvājam 36 vietas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, pa 12 katrā valstī. Atlasītie tūrisma objekti pārstāv visplašāko tūrisma produktu klāstu un ir izvēlēti, lai ikviens akcijas dalībnieks varētu sev atrast ko interesējošu," minēja Plūme. Īpaši akcijai ir izgatavoti 30 000 brošūru latviešu, lietuviešu un igauņu valodā, kā arī izveidota īpaša interaktīva akcijas mājaslapa "www.greatbaltic.eu", kur informācija par notiekošo akciju pieejama arī krievu valodā. Akcijas buklets un portāls ir veidots tā, lai ne tikai sniegtu informāciju par akciju un dalības objektiem, bet arī lai aktīvi iesaistītu akcijas dalībniekus, jo portālā ikvienam akcijas dalībniekam būs iespēja izveidot savu profilu, īpašā ceļotāju kalendārā atzīmējot savus Baltijas apceļošanas datumus un ievietot savus ceļojuma laikā tapušos attēlus. Lai pretendētu uz akcijas balvām, tās dalībniekiem būs jāapmeklē noteikts skaits akcijā iekļauto objektu. Ja akcijas dalībnieks apceļos vismaz desmit vietas savā valstī un sešas no katras kaimiņvalsts, būs iespēja laimēt ceļojumu divām personām uz jebkuru Eiropas pilsētu, kur ir tiešie "Estonian Air" reisi, savukārt, lai cīnītos par Latvijas mēroga balvām, akcijas dalībniekiem būs jāapceļo vismaz seši objekti savā valsti un trīs objekti katrā no divām dalībvalstīm. Ja pērn akcijas dalībniekiem bija jākrāj īpaši zīmodziņi savā dalībnieka pasē, tad šogad būs jāatrod kāds īpašs priekšmets no objektiem un pie tā jānofotografējas. To, kura īpašā, konkrētai vietai raksturīgā lieta ir jāmeklē, iespējams atrast akcijas brošūrās un mājaslapā, kur vēlāk būs jāievieto visas bildes, informēja Plūme. Latviju šogad projektā pārstāv Turaidas pils, Vējiņu pazemes ezeri Straupē, Jelgavas pils kapenes, kultūrvēsturisks maršruts Jūrmalā, Kuldīgas vecpilsēta ar Ventas rumbu, Liepājas maršruts "Kā pa notīm!", Kokneses pilsdrupas, Ludzas amatniecības centrs un Slutišķu sādža. Īpaši akcijas dalībniekiem šogad ir pieejai tādi tūrismu objekti, kas līdz šim bija piemēroti lielākām grupām vai ar iepriekšēju pieteikšanos, kā Lodiņu alusdarītava Bauskā un Līgatnes pazemes bunkurs, kā arī pavisam jauni tūrisma produkti, piemēram, Jūrmalas kultūrvēsturiskais maršruts "Majori - pilsētas sirds!". Savukārt Igaunijā pieteiktie tūrisma objekti ir Serves bāka Sāmsalā, Strausa ferma Muhu salā, Matsalu nacionālais parks ar Haeska skatu torni, Keilas ūdenskritums, Nimas atrakciju parks, Igaunijas Brīvdabas muzejs, Rakveres pils, Kohtlas šahtu parks-muzejs, Vientiešu tematiskais parks, Tartu rotaļlietu muzejs, Pihlakas lauku mājas mājdzīvnieki un muzejs, kā arī Lielā Munameģa skatu tornis. Lietuvu šogad akcijā pārstāves Antana Monča muzejs, Kretingas ziemas dārzs, Ludvika Rēzas kultūras centrs, Bitēnu brīvdabas gleznu izstāde, Pašiļu sumbru audzētava, Mazbānīša muzejs, Senais bišu muzejs, Hercoga Radzivila mauzolejs un evaņģēliskā reformistu baznīca, Farmācijas muzejs, Birštonas sakrālās mākslas muzejs, Baltijas dzintara mākslas centrs un Antana Česnuļa skulptūru parks. Eiropas Parlamenta deputāts Aldis Kušķis (JL) norādīja, ka, attīstoties šai akcijai, tā varētu kļūt par lielisku Eiropas kultūras projektu. "Ja pērn Baltijas ceļojuma maratons bija klasisko vērtību apzinātājs, tad šogad akcijā iekļauti 36 dažādi objekti, kas ir interesantas vietas jebkuram ceļotājam," sacīja Kušķis.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»