Neapdrošinātam vadītājam pašam jāsedz visi zaudējumi

Bauskas rajons ieņem ceturto vietu valstī to satiksmes negadījumu skaita ziņā, kas izraisīti ar neapdrošinātiem transporta līdzekļiem. Par to informē Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs.Apmēram pieci procenti no rajonā izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem ir ar transporta līdzekļiem, kuriem nav autovadītāja obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polises. Šajā ziņā pirmajā vietā ir Madonas rajons ar 7,4 procentiem, tad Aizkraukles rajons (6,4 procenti) un Limbažu rajons (5,5 procenti). Vairākums, kas brauc ar neapdrošinātu transportlīdzekli, to dara regulāri un apzināti, cerot, ka policija viņus neapturēs un nepārbaudīs. Daļa šo transportlīdzekļu pat nav atbilstošā tehniskā kārtībā. Novērots, ka šie autovadītāji tendēti pārkāpt arī citus ceļu satiksmes noteikumus, viņiem raksturīga agresīva vadīšana, braukšana alkohola reibumā. Vēl ir tādi, kas brauc bez OCTA, jo nav bijuši pietiekami vērīgi, lai pārliecinātos par polises darbības termiņu, tā skaidro J. Stengrevics. Apdrošināšanas akciju sabiedrības «Balta» Bauskas filiāles vadītāja LIGITA ASARE atzīst, ka šis skaitlis, pieci procenti, ir ļoti augsts: «Skumji, ka Bauskas rajons ir viens no tiem, kas šādi izcēlies uz pārējo rajonu fona. OCTA polises būtība ir atbildības uzņemšanās par cietušajam nodarītajiem zaudējumiem. Ir pagājis laiks, kad autovadītājs varēja nodarīt zaudējumus cita vadītāja transportlīdzeklim vai kādam īpašumam, kas patrāpījies «nevietā», vai, vēl skumjāk, cilvēkam, neuzņemoties ne mazāko materiālo atbildību par nodarīto. Protams, ikviens autovadītājs cer, ka, braucot uzmanīgi, viņš spēs izvairīties no negadījuma, bet statistika rāda, ka tā tomēr nenotiek. Vienīgais, ko var, – laikus un apzinīgi pasargāt no zaudējumiem, kas cietušajam būtu jāsamaksā no ģimenes budžeta. Pašreiz lielākā summa, ko Latvijā saņēmuši cietušie par negadījumā radītiem zaudējumiem, ir vairāk nekā viens miljons latu. «Baltā» lielākā izmaksātā atlīdzība saistībā ar OCTA ir gandrīz 400 000 latu. Ja negadījuma vaininieks nebūtu apdrošinājies, viņam pašam nāktos šādu naudu samaksāt.Pašlaik likumdošana nosaka: par personai nodarītajiem zaudējumiem (ārstēšanu, pārejošu darbnespēju vai to zudumu, nāvi u. c.) autovadītājam jāmaksā līdz pat 250 000 latu. Par mantai nodarītajiem zaudējumiem jāatlīdzina līdz 70 000 latu. Nākamgad summas, kas jāsedz negadījuma izraisītājam, būs vēl lielākas.»«Bauskas Dzīves» aptaujātie autovadītāji atzina, ka viņiem pat prātā nenāk vadīt mašīnu, kurai nav OCTA. «Lai arī polises nav nemaz tik lētas, tomēr tā ir garantija, ka vajadzības gadījumā apdrošinātājs segs izdevumus,» tā kravas auto šoferis Valdis Bērziņš. Arī iecavnieks Juris piekrīt, ka par apdrošināšanu ir jāspēj samaksāt, ja esi varējis iegādāties auto.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»