BauskasDzive.lv ARHĪVS

Aicinām stāstīt par bīstamām vietām uz ceļiem

Vilnis Auzāns

2008. gada 28. jūlijs 13:00

748
Aicinām stāstīt par bīstamām vietām uz ceļiem

Satiksmes intensitāte uz rajona ceļiem arvien pieaug un satiksmes drošība līdz ar to samazinās. Ne visur, kur tas būs nepieciešams, uzstādītas brīdinājuma zīmes, ne visur noteikti ātruma ierobežojumi.Ja arī brīdinājuma norādes ir, ne visi braucēji šos ierobežojumus ievēro. Arī policisti visur nevar būt klāt. Amatpersonas, nespējot garantēt drošu braukšanu, iesaka iedzīvotājiem pašiem būt uzmanīgākiem. «Bauskas Dzīve» saņēmusi lasītāju vēstules ar lūgumu pastāstīt par bīstamākajiem ceļu posmiem mūsu rajonā. Satiksmes ministrijā pirms pāris gadiem bija publicēta tā saucamā «Melno punktu» karte. Tajā norādītas arī vairākas bīstamas vietas uz ceļa A-7. Taču tās visas ir Rīgas rajonā, pie galvaspilsētas robežas, pie Ķekavas. Apkopojot laikraksta lasītāju stāstīto, jāsecina, ka savi bīstamie, ja ne melnie, tad «pelēkie punkti» noteikti ir arī mūsu rajonā. Par laimi, tās nav vietas, kurās pēdējā laikā notikuši smagi ceļu satiksmes negadījumi. Tomēr, avārijas notiek, braucamrīki tiek bojāti. Precīzu statistiku liedz izveidot tas, ka nereti negadījumā iesaistītie vadītāji vienojas, sastāda saskaņoto paziņojumu un par notikušo policiju neinformē. Bauskas rajona Policijas pārvaldes priekšnieka palīdze Linda Zubāne skaidro, ka par šādiem gadījumiem policijā informācija nenonāk, tāpēc nevar objektīvi izvērtēt atsevišķu ceļu posmu drošību. Arī viņa atzina, ka uz rajona ceļiem ir vietas, kur satiksmes drošība jāuzlabo. Viena no šādām vietām, kur tik drīz satiksmes drošības uzlabojumi diemžēl nav paredzēti, ir A-7 krustojums ar Draudzības ielu un Mežotnes ceļu. «Arvien biežāk no rītiem braucu apkārtceļu, jo šķērsot šo krustojumu bez nervu sasprindzinājuma nav iespējams,» raksta Andris. «Sastrēgumu brīžos, pusstundiņu rītos, pēcpusdienās, varbūt te varēja kāds no ceļu policistiem dežurēt un nepieciešamības gadījumā regulēt kustību,» priekšlikumu izsaka lasītājs. Par nepieciešamību rekonstruēt šo krustojumu izteikušies arī citi autobraucēji. Diemžēl tik drīz tas nenotiks. Ieceres īstenot apgrūtina arī tas, ka šeit saduras divu pašvaldību - Bauskas un Codes - robežas. Neskaidrības par objekta piederību ir arī Mēmeles ielas posmam pagriezienā uz Draudzības ielu. Šeit notikuši vairāki satiksmes negadījumi, daži no tiem nav fiksēti policijā, jo nav cietušo, bojāti tikai auto. Vairākas mašīnas, pat pasažieru autobuss ir nobraukuši no uzbēruma. Daži vadītāji atzinuši, ka šeit nav īsti pareizs brauktuves profils, kas palielina iespēju automobilim ieslīdēt grāvī.«Ātrums nedaudz virs piecdesmit, stūre nedrošākās rokās, vēl mitrs asfalts - un automašīna lido no līkuma trajektorijas. Neko citu nevaru ieteikt, te ir jāuzmanās,» tā atzina šoferis G. Bērziņš. Ir izteikts arī priekšlikums šeit izveidot kustību pa apli. Dabā aplis jau ir, tas tikai jāpielāgo transporta kustībai.Vēl viens krustojums, kur braucēji nevar justies droši, ir pagrieziens uz «Raini» Grenctālē. Rekonstruējot maģistrāli A-7, līdzekļu taupības dēļ neizbūvēta palikusi papildu josla kreisajam pagriezienam. Te ir intensīva kravas auto satiksme, tāpēc nogriezties no šosejas ir ļoti bīstami. Pēdējā gada laikā te notikušas daudzas avārijas, vairākos gadījumos vadītāji vienojušies par saskaņoto protokolu, tāpēc statistika nav satraucoša. Tomēr no akciju sabiedrības «Latvijas Valsts ceļi» saņemta informācija, ka dots darbu uzdevums izstrādāt projektu pagrieziena rekonstrukcijai.«Bauskas Dzīve» aicina lasītājus stāstīt vēl par citiem bīstamiem ceļu posmiem rajonā. Priecāsimies, ja pastāstīsit par, jūsuprāt, veicamajiem pasākumiem, lai uzlabotu satiksmes drošību.