BauskasDzive.lv ARHĪVS

Lauku pasažieru pārvadātāji nesamierinās

Mārīte Ozoliņa

2008. gada 7. augusts 07:30

1205
Lauku pasažieru pārvadātāji nesamierinās

SIA «Aips» šajā nedēļā sagatavojis ziņojumu Konkurences padomei, lai pievērstu uzmanību 1. jūlijā izsludinātā konkursa noteikumiem, kas apdraud lauku iedzīvotāju pārvadātāju darbību starppilsētu maršrutos. «Nevaram samierināties ar netaisnību,» saka SIA «Aips» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs. Viņš arī atklāj neapmierinātības cēloņus: «Mūsu pirmais solis sadarbībā ar SIA «Tukuma auto», «Ogres autobuss», «Aizkraukles ATU» bija vēršanās Satiksmes ministrijā un arī Autotransporta direkcijā. Esam iesnieguši sūdzību par valsts SIA «Autotransporta direkcija» izsludināto konkursa nolikumu «Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos».Konkursā nav nodrošināts, lai starppilsētu pārvadājumu tīkls būtu pieejams pašreizējiem lauku rajonu iedzīvotāju pārvadātājiem, kuru autobusi kursē pagastos. Maršrutu tīkla daļa «Centrs 1» ir izveidota tā, lai līdzšinējie lauku rajonu pārvadātāji patstāvīgi nevarētu pretendēt uz maršrutiem, ko apkalpo daudzus gadus.»U. Kolužs uzskata, ka nākotnē paredzētās 12 gadu ilgās valsts garantijas starppilsētu pasažieru pārvadājumiem piesaistījušas lielo firmu uzmanību. Ir acīmredzams, ka tie vēlas izkonkurēt mazos uzņēmumus. SIA «Aips» ieņēmumus, piemēram, 70 procentu apmērā veido starppilsētu maršruti. Tos zaudējot, ievērojami paaugstināsies maksa pārvadājumiem laukos. «Bauskas Dzīve» sazinājās ar Satiksmes ministriju. Sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Valpētere skaidroja: «Koncesijas konkursa nolikuma 9. punktā teikts: «Par pretendentu var būt Latvijā vai ārvalstīs reģistrēts komersants, kas ir saņēmis pasažieru pārvadājumu veicēja speciālo atļauju (licenci) un kas izteicis vēlēšanos iegūt tiesības uz koncesiju.Katrs pretendents var iesniegt vienu piedāvājumu. Vienu kopīgu piedāvājumu var iesniegt arī vairāki pretendenti (turpmāk – pretendents). Piedāvājumam jāsatur viss darba uzdevuma apjoms.» Ar to jāsaprot, ka mazie pārvadātāji, savstarpēji vienojoties un nedibinot jaunu uzņēmumu, var pretendēt uz apkalpes zonu «Centrs 1».»«Tās ir teorētiskas iespējas, kuras arī apsveram,» nolikuma 9. punktu komentē U. Kolužs un stāsta: ««Centrs 1» ietver Ogres, Aizkraukles, Tukuma, Bauskas un vēl arī Jūrmalas maršrutus ar Rīgu, kopumā tas ir 11,9 miljoni kilometru. Visas pārējās apkalpes zonas ir ievērojami mazākas, tas vien liek domāt, ka noteikumi ir par labu lielajiem Rīgas uzņēmumiem, kuriem apvienojoties spēki ir lielāki.Ar kolēģiem turpinām gudrot, kā aptvert Jūrmalu, kas līdz šim nav mūsu zonā, un tādējādi sagatavot pieteikumu konkursam. Tas ir jāiesniedz līdz 29. augustam. Vienlaikus ceram, ka mūsu vēršanās vairākās institūcijās nebūs veltīga.»