BauskasDzive.lv ARHĪVS

Reidā Bauskā kontrolē riepu stāvokli; vairākiem auto anulē tehnisko apskati

Kaspars Kalējs

2021. gada 30. decembris 16:03

839
Reidā Bauskā kontrolē riepu stāvokli; vairākiem auto anulē tehnisko apskati

Trešdien, 29. decembrī, dienas garumā Bauskā Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Valsts policiju rīkoja automašīnu riepu pārbaudi.

VAS «Ceļu satiksmes drošības direkcija» pārstāvis Mārtiņš Mālmeisters informēja, ka tehniskā kontrole uz ceļa Bauskā 29. decembrī notika no plkst. 10 līdz 17.

«Kopumā tika pārbaudītas 356 automašīnas, no kurām par neatbilstošu riepu lietošanu septiņiem transportlīdzekļiem tika anulētas tehniskās apskates uzlīmes. Tas nozīmē, ka mēneša laikā defekts ir jānovērš un atkārtoti jāveic tehniskā apskate, savukārt četrām mašīnām tika atņemtas transportlīdzekļu numura zīmes, kas savukārt nozīmē, ka auto ceļu var turpināt tikai ar evakuatora palīdzību. Šajos gadījumos arī defekts ir jānovērš un atkal ar evakuatora palīdzību jādodas uz tehnisko apskati,» atklāja M. Mālmeisters.

«Reida mērķis bija konstatēt transportlīdzekļus, kuri tiek izmantoti ceļu satiksmē ar nepietiekamu normatīvajos aktos noteikto riepu protektora dziļumu. Tika sākti 11 administratīvā pārkāpuma procesi pēc Ceļu satiksmes likuma 71. panta divdesmitās daļas – deviņiem vadītājiem izteikts brīdinājums un diviem šoferiem uzlikts naudas sods 30 un 55 eiro apmērā. Valsts policija arī turpmāk rīkos šādus reidus,» informē Valsts policijas pārstāve Ieva Šmidre.

«Bauskas Dzīve» automašīnas pārbaudes laikā īsi parunāja ar automašīnu šoferiem. «Vispār cenšos riepas mainīt regulāri un laikus. Tas ir svarīgi šajā slidenajā laikā,» saka Valdis no Mežotnes. Ar auto riepām viņam viss bija kārtībā, un ceļu bez protokola viņš varēja turpināt. Citādāk bija Artjomam. Viņam ar darba vadīto mikroautobusu daudz ilgāk nācās palikt pārbaužu laukumā, jo kreisās aizmugurējās riepas protektors bija daudz par mazu noteiktajam. Rezerves riepa bija ļoti nodilusi. 

«Braucu cauri Bauskai. Uz rezerves riteņa protektora vispār nav. Labi, ka šādas pārbaudes tiek veiktas, protams, labāk gan būtu, ja es brauktu mājās bez soda,» saka Artjoms. Pašsaprotami riepas mainīt liekas baušķeniekam Egonam. «Ceru, ka viss ar riepu protektoru ir kārtībā, jo riepas mainu laikus. Labi, ka šādas pārbaudes tiek veiktas, tas mobilizē šoferus rūpēties par savām automašīnām,» saka baušķenieks. Pārbaudes laikā viņa transportlīdzeklim riepas bija kārtībā.

Laika posmā no 1. decembra līdz 1. martam minimālais pieļaujamais riepu protektora dziļums ziemas riepām, kas uzstādītas vieglajiem automobiļiem, ir vismaz 4 mm; ziemas riepām, kas izmantotas kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, ir vismaz 4 mm; jebkurām riepām, kas uzstādītas kravas automobiļiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām, ir vismaz 2 mm; jebkurām riepām, kas uzstādītas autobusiem ar pilnu masu lielāku par 3,5 tonnām, ir vismaz 3 mm.

Mājas apstākļos riepu protektora dziļumu iespējams pārbaudīt ar bīdmēru vai lineālu. Tāpat, lai parūpētos par savu un apkārtējo drošību, CSDD neiesaka izmantot lietotas riepas, jo to izmantošanas termiņš varētu jau būt beidzies.