Komentāri: ziema uz ceļiem
Kā tikt galā ar sniega, ledus un tumsas radītajiem šķēršļiem uz ceļiem, lai nepalielinātos dažādu negadījumu skaits?
SIGITA PAULA, VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» pārstāve
Braukšanas apstākļi nav vienādi
– Ceļus tīra atbilstīgi to uzturēšanas klasei. Valsts autoceļam A7 Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posmos no 7. līdz 65. km un no 68. līdz 85. km ziemas sezonā ir A uzturēšanas klase. To nosaka, bal-stoties uz satiksmes intensitāti, – jo lielāka transportlīdzekļu intensitāte, jo augstāka klase. Ziemas ceļu uzturēšanas darbi tiek veikti, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteiktos termiņus atbilstoši attiecīgā autoceļa uzturēšanas klases prasībām. Tajos ir noteiktas prasības darbu veikšanai, pieļaujamais sniega biezums uz brauktuves un izpildes laiks darbu veikšanai.
A uzturēšanas klases autoceļiem snigšanas laikā uz brauktuves sniegs var būt sešu centimetru biezumā un atsevišķās vietās sniega sanesumi līdz pat 12 centimetriem, pastāvīgos laika apstākļos pieļaujami ledus garenviļņi (risas) ar viena centimetra biezumu. Snigšanas laikā sniega sega uz ceļiem var veidoties atkārtoti, tāpat ceļi var atkārtoti apledot arī pēc apstrādes ar pretslīdes materiāliem.
Braukšanas apstākļi autoceļa garumā var nebūt vienādi, to ietekmē dažādi faktori – atšķirīga snigšanas intensitāte, gaisa un brauktuves seguma temperatūra, satiksmes intensitāte.
DAINIS LAZDIŅŠ, a/s «Nordeka» autobusu šoferis
Lēnbraukšana arī traucē satiksmei
– Par autobusa šoferi strādāju 12 gadus, septiņus no tiem esmu darbā akciju sabiedrībā «Nordeka». Ziemā cilvēki sākuši braukt nedaudz drošāk. Vairs nebraucam uz 90 kilometriem stundā, bet gan 70, 80 kilometriem. Cilvēki vairs tā «neskrien», taču ir arī tādi, kas ar auto pa A7 šoseju brauc ar 50 vai 60 kilometriem stundā. Ja ceļš ir tīrs, tad tā, manuprāt, ir satiksmes traucēšana, jo citiem nākas viņu apdzīt, kas vairs nav droši. Pat ja es tā brauktu, redzot rindu aiz sevis, noteikti cilvēkus pēc brīža palaistu garām, kādā vietā apstājoties. Šādus šoferus, kas brauc daudz lēnāk par atļauto ātrumu, sanāk apdzīt regulāri, taču neesam agresīvi, jo mēs pārvadājam pasažierus.
Nācies vērot autovadītājus, kas apdzen lēnāk braucošos, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, piemēram, apdzenot tur, kur ir nepārtrauktā līnija. Daudzi ir ļoti principiāli, aizmirsuši noteikumus, ka pilsētās autobuss ir jāpalaiž izbraukšanai no pieturas. Neteiktu, ka šajā laikā mainījusies autobraucēju kultūra.
Šogad, Bauska no sniega tiek labi tīrīta un tas viss norit raiti, tas pats par ceļa posmu no Bauskas līdz Iecavai, no Iecavas līdz Ķekavai ceļš vēl ir labs, bet no Ķekavas līdz Rīgai un Rīga ir ļoti netīrīta.
RAIMONDS MALDUTIS, Bauskas autoskolas instruktors
Galvenais – lielāka distance un piesardzība
– Ziemas apstākļos uz ceļa svarīgi ievērot lielāku distanci nekā vasarā, kā arī laikus bremzēt. Tomēr satiksmē redzu, ka mūsu valstī tieši ir problēmas ar distances ievērošanu. Tāpat bieži vien daudziem ir grūtības «pārslēgties» no labiem laika apstākļiem uz sliktiem. Avārijas parasti notiek pirmajās slidenajās dienās.
Ziema neuzliek zīmogu, ka viss mainās, gluži vienkārši jāspēj izvērtēt situāciju. Arī vasarā var gadīties īpašāki apstākļi uz ceļa. Ja ievēro piesardzību, nekas ziemā nedraud. Patiesībā visā gadā ir kādas divas īsti bīstamas dienas, kad uz ceļa ekstremāli apstākļi, parasti tās ir pavasaros, kad ledus un ūdens vienlaikus. Turpretī ziema nav nekas nepārvarams. Jāpiedomā pie braukšanas stila, jācenšas situācijas paredzēt iepriekš, tad tās nevarēs pārsteigt. Pagriezienos jābrauc lēnāk, jo iedarbojas centrbēdze.
Arī automobilim jābūt tehniskā kārtībā, lai nebūtu brīvkustības ritošajā daļā. Jāskatās arī riepu spiediens, uz autovadītāja durvīm mašīnā parasti ir norādīts ražotāja paredzētais. Nav pareizs tautā dzirdētais pieņēmums, ka priekšējās riepās jābūt lielākam spiedienam, ja aizmugurējās riepas būs mīkstākas, būs bīstamība.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»