BauskasDzive.lv ARHĪVS

Vecumnieku puses pagastos par brauktuvēm ziemā rūpējas trīs dažādi uzņēmumi

Anita Moora-Tropa

2021. gada 7. decembris 07:17

491
Vecumnieku puses pagastos par brauktuvēm ziemā rūpējas trīs dažādi uzņēmumi

Kā šajā sniegotajā laikā Vecumnieku pusē sokas ar ceļu tīrīšanu, skaidro «Bauskas Dzīve».

Bauskas novada pašvaldības iestādes «Vecumnieku novada dome» sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Gija Spula informē, ka, tāpat kā iepriekšējos gadus, Vecumnieku pagastu ziemas periodā apsaimnieko SIA «Jaunolis». Skaistkalnes pagastu ziemas periodā saskaņā ar iepirkuma rezultātiem apsaimnieko VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs», tālrunis saziņai 26443392. Savukārt Bārbeles, Stelpes, Valles un Kurmenes pagastu saskaņā ar iepirkuma rezultātiem ziemas periodā apsaimnieko SIA «OEG ceļi», tālrunis saziņai 29348670.

Sniega tīrītāju darba kārtība ir pagastu pārvaldnieku pārziņā. Ja rodas neskaidrības, jautājumi, problēmas vai ieteikumi ceļu un ielu uzturēšanas jomā, var sazināties ar Bauskas novada pašvaldības iestādes «Vecumnieku novada dome» pārstāvi Guntaru Veismani pa tālruni 27307370 vai sazināties ar pagastu pārvalžu vadītājiem.

Aicina uz sapratni, jo «uz momentu visus ceļus neiztīrīs»
SIA «Jaunolis» valdes loceklis Ingars Štelfs laikrakstam «Bauskas Dzīve» apstiprina: «Jā, ziemas cēlienā mēs tikai apkalpojam Vecumnieku pagastu, tas ir, tīrām ietves, ielas un ceļus, kā arī pēc vajadzības, ja ir apledojums, ielas un ietves kaisām ar pretslīdes materiālu – grants un smilšu maisījumu.»

I. Štelfs informē, ka ceļu kopgarums tīrīšanai ir 87,2 kilometri, bet ielu kopgarums – 20,3 kilometri. Lai visus šos ceļus iztīrītu, ir nepieciešamas aptuveni 12 – 14 stundas. Viss atkarīgs no snigšanas intensitātes un sniega smaguma – irdens vai slapjš.

«Ziemas periodā nodarbinātas četras tehnikas vienības, tas ir viens minitraktors ietvju tīrīšanai un kaisīšanai un trīs lielgabarīta traktori, tādējādi arīdzan četri cilvēki, kuri ir noslogoti ielu un ceļu tīrīšanas darbos,» stāsta SIA «Jaunolis» vadītājs. Viņš arī paskaidro, ka tiek sekots laika prognozēm – «Gismeteo», Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centra ziņām, «Meteo&Radars» un citām. Iedzīvotāji tiek aicināti būt saprotošiem un iecietīgiem, jo, tīrot sniegu, «tūlīt uz momentu visiem visu nevar paspēt iztīrīt un palīdzēt, kādam būs sniegs iztīrīts dienas pirmajā pusē, bet kādam otrajā; kopumā darbus izpildām laikus, bet vienmēr var jau vēlēties vēl labāk un ātrāk».
Iedzīvotājiem būt saprotošiem un iecietīgiem aicina arī G. Veismanis, viņš arī uzsver, ka ceļi tiek tīrīti tad, kad beidzas intensīva snigšana. G.Veismanis rosina iedzīvotājus būt savstarpēji izpalīdzīgiem uz ceļiem, kā arī nekautrēties zvanīt un informēt, ja tiek novērots, ka kāds darbs laikā nav izdarīts.

Dažāda tīrīšana dažādām klasēm
Savukārt VAS «Latvijas Autoceļu uzturētājs» (LAU) Komunikācijas daļas vadītāja Sigita Paula informē, ka 2021. gadā stājušies spēkā jauni Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka prasības ceļu uzturēšanai, tajā skaitā – ziemas uzturēšanai.

Valsts autoceļiem ir noteiktas dažādas uzturēšanas klases (A, B, C, D, E), un tie tiek kopti, lai atbilstu noteiktajām prasībām. Līdz ar to autoceļu brauktuves stāvoklis starp dažādām uzturēšanas klasēm var būtiski atšķirties, kā arī viena ceļa dažādiem posmiem šīs klases var būt atšķirīgas.

Uzturēšanas klasi nosaka, balstoties uz satiksmes intensitāti – jo lielāka transportlīdzekļu intensitāte, jo attiecīgi augstāka uzturēšanas klase. Ziemas ceļu darbi tiek veikti, lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteiktos termiņus attiecīgā autoceļa uzturēšanas klases prasībām, skaidro S. Paula.

Visiem valsts galvenajiem autoceļiem ir A – augstākā – uzturēšanas klase, jārēķinās, ka šajā ziemas sezonā ir samazinājies reģionālo un vietējo autoceļu ar A uzturēšanas klasi kopgarums. Valsts reģionālajos un pat vietējos autoceļos, kuros iepriekš tika nodrošināta augstāka uzturēšanas klase, šajā ziemas sezonā tā būs zemāka – atbilstoši jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem.

Ziemas ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti saskaņā ar normatīvo aktu prasībām. Tajos ir noteiktas izpildes prasības darbu veikšanai un pieļaujamais sniega biezums uz brauktuves, ņemot vērā noteikto autoceļa uzturēšanas klasi. Piemēram, uz A uzturēšanas klases autoceļiem snigšanas laikā uz brauktuves sniegs var būt sešu centimetru biezumā un atsevišķās vietās sniega sanesumi līdz pat 12 centimetriem. Savukārt B uzturēšanas klases autoceļiem snigšanas laikā uz brauktuves sniegs var būt astoņu centimetru biezumā un atsevišķās vietās sniega sanesumi līdz pat 16 cm, piemērus min S. Paula. Snigšanas laikā sniega sega uz ceļiem var veidoties atkārtoti, tāpat ceļi var atkal apledot arī pēc apstrādes ar pretslīdes materiāliem. Pēc snigšanas beigām valsts galvenie autoceļi no sniega ir jānotīra trīs stundu laikā, savukārt uz mazāk noslogotiem ceļiem šiem darbiem tiek dots laiks līdz pat 24 stundām.