Atjaunots gājēju tiltiņš pār Mēmeli
Pēc vairāku mēnešu remontdarbiem beidzot iedzīvotājiem pieejams Mēmeles gājēju tilts Bauskā.
Piektdien, 3. decembrī, klātesot būvniekiem, būvuzraugiem, Bauskas novada pašvaldības pārstāvjiem un citiem atbildīgajiem speciālistiem, tika veikta Mēmeles gājēju tiltiņa izvērtēšana un apsekošana, kuras laikā atzīts – tiltiņa būvniecība ir noslēgusies, tilts ir gājējiem drošs, «Bauskas Dzīvei» atklāja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālists Artūrs Dulbe.
Ekspluatācijas slodze palielināta, ierobežots gājēju skaits SIA «Inženierbūve» ekspertu atzinumā pirms būvdarbu sākšanas pausts, ka gājēju tilta galveno nesošo elementu (balstu/pilonu un laiduma konstrukcijas nesošo trošu) tehniskais stāvoklis no nestspējas viedokļa bija apmierinošs. Sliktākā stāvoklī bija būves nesošie elementi – pakari, šķērsstieņi, koka garensijas un ietves konstrukcijas (augšteces puses pakari bija stipri deformēti, bija to noturības zaudēšanas risks, atsevišķi pakari izslīdējuši, tāpēc palielinājās slodze uz blakus pakariem un mainījās tilta ģeometrija, tērauda šķērsstieņiem korozijas dēļ samazinājies šķērsgriezuma laukums un nestspēja), tālab bija nepieciešami ekspluatācijas slodzes ierobežojumi. Tādējādi tiltiņš bija jāremontē.
«Tiltam tika veikta pamatu stiprināšana, trošu spriegošana, pretkorozijas apstrāde, tilta pilonu pretkorozijas apstrāde un krāsošana, tilta konstrukciju un apgaismojuma montāža. Kopējās tilta remonta izmaksas ir 186 560 eiro (bez PVN 21%), tai skaitā projektēšana – 10 500 eiro, autoruzraudzība – 2500 eiro un būvdarbi – 173 560 eiro,» informēA. Dulbe, «paldies SIA «Kvēle» speciālistiem par apgaismojuma uzstādīšanu! Tiltiņa apgaismojums ieslēgsies un izslēgsies automātiski kopā ar ielu apgaismojumu.»
Projektēšanu, būvdarbus un autoruzraudzību veica SIA «M.A.- TAKA-7».
A. Dulbe atgādina, ka uz tiltiņa vienlaikus drīkst atrasties ne vairāk kā 20 cilvēku. «Tilts aprīkots ar videonovērošanas kamerām – aicinām neaprakstīt, nepostīt tiltiņu un tā apgaismojumu vai kā citādi tam kaitēt,» pauž A. Dulbe.
Neapmierina metāliskā klājuma radītais troksnis
SIA «M.A.-TAKA-7» valdes priekšsēdētājs Arvīds Lieckalniņš atklāja, ka sarežģītākais projekta laikā bijis tiltiņa troses pacelt projektam paredzētā augstumā. «Nepilnos trīs mēnešos darbi īstenoti, tas tika paveikts ātri. Materiāli tika gatavoti gan paralēli projektam, gan pirms būvdarbu sākuma,» atklāja A. Lieckalniņš.
«Bauskas Dzīve» apkopojusi portālā minētos komentārus par tiltiņa atjaunošanu. «Diemžēl par šo tiltu neesmu sajūsmā. Vecais koka tilts man patika. Pa veco koka tiltu staigāju 30 gadus. Taisot kaut ko jaunu, labāku par veco izdomāt jau nevaram (vai negribam),» sacīja kāds no www.bauskasdzive.lv lietotājiem. Kā komentētāji, tā pie «Bauskas Dzīves» vērsušies lasītāji atklāja, ka, ejot pāri Mēmeles tiltiņam, jālieto ausu aizbāžņi, jo esot liels troksnis. «Es nesaprotu, kāpēc nevarēja lietot skaņu izolējošus materiālus, piemēram, vienkāršas gumijas strēmeles zem dzelzs saplākšņiem,» ierosināja laikraksta lasītāji.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»