BauskasDzive.lv ARHĪVS

Pa sliktu ceļu brauc mazāk mašīnu, pa labu – vairāk

Kaspars Kalējs

2021. gada 26. novembris 00:00

9
Pa sliktu ceļu brauc mazāk mašīnu, pa labu – vairāk

Parādījušās bedres uz nesen atjaunotā Jaunsaules ceļa
Sociālajos tīklos parādījušās aculiecinieku uzņemtas V1020 ceļa uz Vecsaules pagasta Jaunsauli fotogrāfijas, kur redzams, ka pavisam nesen atjaunotā brauktuve jau ir ar bedrēm.

«Bauskas Dzīve» fotogrāfijas nosūtīja valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību (VSIA) «Latvijas Valsts ceļi» pārstāvei un «Ceļu būvniecības sabiedrībai «Igate»», kura ceļu atjaunoja ar dubultās virsmas apstrādes metodi.

Defekti būvniekam jānovērš par saviem līdzekļiem
«Vietējā autoceļa Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne (V1020) posmā šajā sezonā veikta dubultā virsmas apstrāde, būvnieks – SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»». Darbi nav pieņemti, un nākamgad būvniekam būs jānovērš defekti par saviem līdzekļiem. Nesen ir saņemts uzraudzības galanovērtējuma ziņojums. Izanalizējot to, iespējams, tiks veiktas vēl papildu pārbaudes, kā arī precīzi tiks noteikts, cik liels defektu apjoms ir jānovērš,» atklāja VSIA «Latvijas Valsts ceļi» pārstāve Anna Kononova.

Viņa sacīja, ka dubulto virsmas apstrādi veic pārsvarā uz vietējās nozīmes grants seguma autoceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, kāds ir arī vietējais autoceļš Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne. «Rezultātā autobraucēji iegūst ievērojami komfortablākus braukšanas apstākļus, ceļš neput vasarā un nešķīst pavasarī, ievērojami uzlabojas gar ceļu dzīvojošo dzīves apstākļi,» teic A. Kononova, «divkārtu virsmas apstrāde, neveicot apjomīgu ceļa pamatu pārbūvi, nepalielina ceļa nestspēju, tāpēc svarīga ir arī ceļa lietotāju attieksme. Ja pa grantsceļu, kuram veikta divkārtu virsmas apstrāde, brauks pārkrauts smagais kravas transports, var rasties defekti, tāpat uz autoceļiem ar šādu segumu nedrīkst driftēt un veikt pārgalvīgus manevrus, kas var bojāt seguma virsmu.»

SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» projektu vadītājs Nauris Grīnbergs atklāja, ka būvdarbus objektā «Valsts vietējā autoceļa V1020 Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne    posma   0. – 13,360. un 26,600. – 28,970. km seguma atjaunošana» pabeidza šī gada
1. oktobrī. «No būvdarbu pabeigšanas brīža stājās spēkā līgumā noteiktais garantijas termiņš, kas ir trīs gadi. Garantijas perioda laikā būvuzņēmējs novērš defektus, kas nav saistīti ar projekta nepilnībām, par saviem līdzekļiem,» sacīja N. Grīnbergs.

Kravas transporta slodzi netur
Ceļu būves speciālists Gatis Skurba «Bauskas Dzīvei» teic, ka dubultā virsmas apstrāde domāta mazas intensitātes ceļiem. «Ja palielinās kravas transporta plūsma, tad ceļš nespēj izturēt. Tur ir virkne tehnoloģisku īpatnību, un katra kļūda parāda vājos punktus, kas redzami jau pirmajā gadā. Ja kravas auto intensitāte palielinās, ceļam ilga mūža nebūs,» apliecina G. Skurba. Viņš iesaka uz mazas intensitātes ceļiem likt asfaltbetonu divās kārtās. «Loģiski, ja ceļš ir slikts, tad pa to brauc mazāk auto. Tagad intensitāte šim ceļam pieaug, jo tas ir pārbūvēts. Tas ir kļuvis nesalīdzināmi komfortablāks. Lielākā kļūda, ka pa šādas virsmas ceļiem brauc kravas automašīnas, bet saprotams, ka lauksaimniecībā un meža nozarē šo ceļu intensīvi izmanto. Pašreiz tikai bedrītes var lāpīt, pavasarī var atjaunot,» uzskata ceļu būves speciālists Gatis Skurba.

Kā iepriekš minēja «Latvijas Valsts ceļu» pārstāve, vietējā autoceļa Likverteni–Jaunsaule–Skaistkalne (V1020) vidējā satiksmes intensitāte šajā posmā ir 391 automašīna diennaktī (2020. gada dati). Līgumcena par remontu ir 1,3 milj. eiro (ar PVN), kas tiek finansēti no papildus piešķirtajiem 100 miljoniem eiro no budžeta programmas «Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem».