Podkāstā «ViedDomā» – par sociālajiem tīkliem, to nozīmi
![Podkāstā «ViedDomā» – par sociālajiem tīkliem, to nozīmi](/uploads/articles/2021/11/194258__619f706bd24d9.jpg)
Nodibinājums «ViedDoma» sadarbībā ar «Bauskas Dzīvi», organizāciju «IREX», a/s «Balticovo» un SIA «A.V.U.» aizsācis jaunu projektu – podkāstu jeb raidierakstu par aktuālām tēmām «ViedDoma».
Plānots, ka podkāstā diskutēs par enerģijas dzērienu lietošanu, influenceru jeb digitālo satura veidotāju ietekmi, klimatu, dzīvnieku labturību un citiem jautājumiem. Pirmā podkāsta sērija veltīta sociālo tīklu satura attīstīšanai kopā ar Konkurences padomes komunikācijas nodaļas vadītāju Zani Gorškovu un komunikācijas zinātnes studenti Latvijas Universitātē Paulu Kristiānu Dauguli. Piedāvājam diskusijas apskatu.
Podkāstu var klausīties platformā «Spotify» un redzēt «ViedDomas» «YouTube» platformā, kā arī video sērijas atrodamas sadaļā «Podkāsti» «Bauskas Dzīves» portālā.
Jādomā par saturu, ko veidojam
«Sociālos tīklus lietoju ļoti aktīvi no savas personiskās prizmas, tomēr sociālie tīkli nav tikai manai personiskajai dzīvei, bet arī darbam. Darba vajadzībām izmantoju «Facebook», «Linkedin», «Twitter», «SoundCloud» un «YouTube»,» tā iepazīstināja Zane Gorškova. Turpretī Paula Kristiāna Daugule aktīvi izmantojusi platformu «Tiktok». «Pašreiz «Tiktok» fāze man nedaudz ir pierimusi, bet labprāt atsāktu to izmantot ar interesantāku saturu. Bieži esmu arī «Twitter»,» saka P. K. Daugule.
Uz jautājumu, kur meklēt «odziņu» savā saturā un kā veidot jēgpilnu, bet tajā pašā laikā interesantu saturu, Paula Kristiāna atbild šādi: «Jēgpilni un interesanti ne vienmēr ir ekvivalenti. Jēgpilni ir izdomāt, kam mēs veidojam sociālos tīklus, – sev, savām atmiņām vai draugiem. Interesantu saturu veidot patiesībā ir ļoti grūti. Lai kļūtu slavens Latvijas mērogā, ir nepieciešams atrast «odziņu», savu vērtību. Tagad tik sāk izkristalizēties labākie digitālā satura autori. Jādomā, vai tas, ar ko mēs dalāmies, liek sirdsapziņai palikt tīrai. Nav jēgas veidot saturu, ja to neviens nepatērē.»
Meklē vienkāršāko veidu saziņai
«Sociālie tīkli mums kalpo kā papildu kanāls, kurā mēs popularizējam godīgas konkurences idejas. Mūsu mērķis ir izglītot uzņēmējus, publiskas personas. Kopš sociālie tīkli ir augšupejā, tā ir lieliska iespēja uzrunāt savu auditoriju. Ja esam aktīvi «Facebook», tad mums parādās tādi sekotāji, kas par Konkurences padomi iepriekš neko nav dzirdējuši. Kā liecina dati, «Facebook» lieto gados jauni cilvēki. Jauniešiem tas interesē, viņiem ir svarīgi, kas notiek valstī, un sociālie tīkli ir veids, kā nemeklēt materiālus «likumi.lv» vai dokumentos,» secina Konkurences padomes komunikācijas nodaļas vadītāja Zane Gorškova. Paula Kristiāna Daugule piebilst, ka viņa atbalsta valsts iestāžu darba popularizēšanu sociālajos tīklos.
Uz jautājumu, kā sarežģītas lietas, piemēram, konkurences kropļošana, var izstāstīt savam sekotājam, Zane Gorškova atbild šādi: «Izpētes lietas ir ļoti sarežģītas, un komunikācijas nodaļai šie dokumenti jāpārvērš «vieglākā valodā», pielāgojot sociālajiem tīkliem. Var veidot plakātus, infografikas, veidojam video, kur mūsu eksperti izstāsta sarežģītākos lēmumus, veidojam arī podkāstus. Mēs redzam rezultātu, ka cilvēkiem patīk vienkāršāks saturs.»
Kā satura patērētāja Paula Kristiāna Daugule piemin, ka dažādu vizuāļu veidošana daudz vairāk uzrunā patērētāju. «Ir labi, ka mūsu pašu Bauskas novads ir redzams sociālajos tīklos. Patīkami, ka uzreiz viņi atbild sociālajos tīklos, jo ne vienmēr ir vajadzība zvanīt. Prieks, ka pašvaldība tik daudzveidīgi papildina savu saturu. Sociālie tīkli būs mūsu dzīves sastāvdaļa vēl kādu laiku,» saka Paula Kristiāna Daugule.
Gatavo monitoringus vajadzību apzināšanai
Zane Gorškova atzina, lai labi saprastu, kas vislabāk patīk sekotājam, ir vērts veidot sociālo tīklu monitoringus. «Tas, ko mēs redzam, ir, ka sekotājam patīk videosaturs. Patīk īsi un kodolīgāki vizuālie materiāli, tāpēc tagad vakances izsludinām arī videoformātā. Iedomājieties, ka mums ir jāizsludina vakance eksperta amatam Konkurences padomē! Vārds «eksperts» ir tik visaptverošs, ka nav skaidrs, ko viņš dara. Tad mēs saliekam īsu, atraktīvu un interesantu video par to, kāda ir eksperta ikdiena Konkurences padomē,» zina teikt Zane Gorškova, «cieņā ir podkāsti, mūsu sekotājam patīk arī iesaistīties dažādās norisēs, piemēram, aptaujās. Pašlaik mums ir konkurss «Nejēdzīgākais šķērslis konkurencei», kas ir vieglā veidā uztverams un sabiedrību iesaistošs pasākums, lai mēs motivētu ne tikai lasīt mūsu ziņas, bet ziņot arī par kādiem pārkāpumiem, ko viņi redz ikdienā.»
«Sociālajos tīklos pašam ir iespējas paskatīties statistiku, datu analīzi par katru ierakstu savā profilā. Tādā veidā var apzināt tās vajadzības, kas interesē sekotājam, piemēram, cik liela ir viņa uzmanība, skatīšanās laiks vienam videoierakstam. «Tiktokā» ar sekotāju attīstīšanu ir
vieglāk, taču «Instagram» sekotāju skaits aug lēnām,» uzskata jauniete P. K. Daugule.
Jāpieņem vārda brīvība
Abas studijas vieses atklāja, ka no negatīvajiem komentāriem vajag izvairīties. «Man ir bijuši vairāki negatīvi komentāri. Man patika aspekts, ka cilvēks man vispār uzrak-sta šo komentāru un tad es varu izrunāties ar viņu, veidot komunikāciju. Ir iespējams mierīgā veidā mainīt uzskatus,» atklāja studente Paula Kristiāna Daugule, «tas ir pilnīgi normāli, ka viedokļi nesakrīt.»
Zanei Gorškovai ir slēgtie sociālo tīklu konti. Tas nozīmē, ka Zane pati var apstiprināt, kas var būt viņas sekotājs. «Ir bijuši gadījumi, kad izsakos par dažādām tēmām, piemēram, par vakcinēšanos pret «Covid-19». Man ir bijusi neviennozīmīga atgriezeniskā saite, bet ar to ir jārēķinās, jo ne visi domā vienādi,» teic Z. Gorškova.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»