KOMENTĀRI: drošība uz ceļiem

KOMENTĀRI: drošība uz ceļiem
Kādi ir biežākie pārkāpumi un iemesli satiksmes negadījumiem uz mūsu ceļiem?
Agnis Mors, autoskolas «Zams» braukšanas instruktors
Vissmagākie negadījumi uz A7
– Biežākais pārkāpums noteikti ir atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, sevišķi uz A7 šosejas. Nereti ceļu satiksmes negadījumi notiek noguruma dēļ, jo cilvēki mūsdienās strādā ļoti smagi un daudz. Viņi pietiekami neizguļas, līdz ar to enerģija ar laiku zūd, tāpēc būtu vēlams laiks arī atpūtai. Otrs izplatītākais iemesls ir viedierīču izmantošana, braucot pie stūres. Vadītājam zūd reakcija, un viņš mazāk koncentrējas braukšanai. Starp citu, telefona lietošanu pie stūres pielīdzina vienai alkohola promilei. Alkohols, narkotiskās un psihotropās vielas ierindojas trešajā vietā. Atzīstu, ka psihotropo vielu lietošana kļūst aktuālāka par alkoholu.
Ja salīdzina, kā bija pirms pieciem līdz desmit gadiem, tad pašlaik braukšanas kultūra ir stipri augusi. Ir vēl, uz ko tiekties, bet labāk ir. Par to pats esmu pārliecinājies. Izņemot rīta un vakara stundas, kad ļaudis steidzas. No visām šosejām A7 noteikti ir vistrakākā, citreiz liekas, ka nav divas joslas, bet četras, jo daudzi mēģina apdzīt un kaut kur ielīst. Tādēļ ir vērts agrāk no rīta piecelties un visu darīt bez steigas.
Daudzi nemaz nezina, ka visbiežāk ceļu satiksmes negadījumi notiek dienas gaišajā laikā, jo ceļa apstākļi ir labi, skaidra redzamība, tā šoferis sāk atslābt, mazāk koncentrējas braukšanai.
EGĪLS GAILIS, Valsts policijas Bauskas iecirkņa Kārtības policijas nodaļas priekšnieks
Iemeslu daudz, mērķis – viens
– Šogad deviņos mēnešos Bauskas iecirkņa apkalpojamajā teritorijā 218 ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši divi cilvēki, septiņi smagi ievainoti, savukārt 32 ceļu satiksmes negadījumos 35 personas guvušas vieglus ievainojumus. Uzbraukts gājējiem, velosipēdistiem, kā arī notikušas automašīnu sadursmes.
Iemesli ir ātrums, nepareiza krustojuma pārbraukšana, kā nesenajā gadījumā Kāravu krustojumā, kad nevainīgs cilvēks gāja bojā. Citkārt avārijas izraisa iebraucēji mūsu pusē, tādēļ visiem – gan vietējiem, gan svešajiem – jābūt uzmanīgiem uz ceļa, jāievēro ceļa zīmes.
Nereti negadījumus izraisa šofera neuzmanība, blakuslietas – darbošanās ar telefonu, ēšana, dzeršana, skatīšanās apkārt. Arī distances un intervāla ievērošanu uzsver jebkurā autoskolā. Savukārt kravas automašīnu šoferi nereti neievēro atpūtas režīmu un iemieg pie stūres. Daudziem autovadītājiem meteoroloģisko ap-stākļu ietekme uz ceļu un braukšanas apstākļiem ir liels izaicinājums...
Policija rīko un rīkos dažādas akcijas, būs arī neplānoti reidi, kad likumsargi būs klāt negaidītās vietās negaidītā laikā, tomēr pie katra stūra nenoliksi policistu, jāmainās satiksmes dalībnieku attieksmei un saprašanai – arī cits braucējs ir tāds pats cilvēks.
Toms Olavs, uzņēmuma «Nordeka» sabiedriskā autobusa šoferis ar sešu gadu pieredzi
Uz ceļa – pārdroši
– Sabiedriskais transports uz A7 autoceļa ir kļuvis par biežu satiksmes dalībnieku, jo autobusi reisos dodas teju katru pusstundu. Šoferi ir nepacietīgi, pārkārtojas bez pagriezienu signāla rādīšanas, apdzen, atgriežas atpakaļ savā joslā un pēkšņi izvēlas nogriezties no galvenā ceļa. Ir sanācis, ka braucēji uz A7 autoceļa nepārliecinās, vai paspēs pēc apdzīšanas atgriezties joslā, veido bīstamas apdzīšanas. Sanāk bieži situācijas, kad uz divu joslu ceļa tiek veidota trešā josla. No sadarbības viedokļa braucējiem tas ir labi, bet no drošības viedokļa gan ne.
Agrāk vieglo automašīnu šoferi palaida sabiedrisko transportu no pieturas apdzīvotās vietās ārā, bet tagad to vairs nedara, lai gan ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka sabiedriskais transports apdzīvotās vietās ir jālaiž pirmais. Patīkami, ka Rīgā ir izveidotas sabiedriskā transporta joslas. Esmu pamanījis, ka iebraucējiem, tūristiem labāk uzreiz dot ceļu, jo viņi ir agresīvi, steidzas. Daudzi šoferi apsteidz sabiedrisko transportu, kas brauc ar ātrumu 90 km/h. Ir vairāki iemesli, kāpēc tā notiek –, piemēram, lietainā laikā aizmugurē braucošajam smērē logus, bet ir cilvēki, kuriem patīk vērot ceļu.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»