BauskasDzive.lv ARHĪVS

««ROADPOL» drošības dienas» sākušās arī Bauskas novadā

Sandra Giptere-Ivanova

2021. gada 16. septembris 13:17

2930
««ROADPOL» drošības dienas» sākušās arī Bauskas novadā

No 16. septembra nedēļas garumā – līdz 22. septembrim – Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinās Eiropas ceļu policijas tīkla («ROADPOL») organizētā akcija ««ROADPOL» drošības dienas». Reids akcijas gaitā šodien notiek arī Bauskas novadā.

Akcijas galvenais vēstījums ir: «Paliec dzīvs – izglāb dzīvības!». Tās mērķis ir kopīgiem spēkiem panākt, lai šajā laikā uz Eiropas ceļiem nebūtu neviena ceļu satiksmes negadījuma ar bojāgājušiem un smagi ievainotiem cilvēkiem, informē Līna Kaļķe, Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste.

Valsts policijas (VP) Zemgales reģiona pārvaldes (ZRP) Bauskas iecirknī pirmajā akcijas dienā, 16. septembrī, reidā devās viena ekipāža, bet «tā ir tikai pirmā diena, darbs pastiprināsies brīvdienās», informē iecirknī. Arī «Bauskas Dzīve» jau no pulksten 7 vairāk nekā trīs stundas sekoja VP ZRP Kārtības policijas biroja Patruļpolicijas nodaļas Satiksmes uzraudzības rotas jaunāko inspektoru Ata Bukas un Endija Simanoviča darbam.

Jau uzreiz bija jāsteidzas uz Dobeles–Bauskas ceļa 69,3. kilometru, kur grāvī atrodas automašīna. Kad piebraucam, tiešām «Volkswagen Sharan» ir nobraucis no ceļa, turklāt nolaužot ceļa signālstabiņu. No automobiļa izkāpj Bauskas novada iedzīvotājs ar iesirmiem matiem, kas manāmi streipuļo... Uz «Bauskas Dzīves» jautājumu, kā tā sanācis, viņš atbild, ka «stirna izskrējusi». Kur tieši? Kur stabiņš. Tiesa gan, kā novēroja žurnālisti, tieši tajā pusē tikšanu uz ceļa ierobežo žogs. Pēc laika policisti šoferim fiksē 2,83 promiļu alkohola reibumu.

Likumsargi apskata ceļu satiksmes negadījuma vietu, fotografē to un automobili, kuram nedaudz atsista krāsa, arī šoferis nav cietis, no savas joslas nostūrējot no ceļa zālē. Līdz kokiem, par laimi, nav ticis. Policisti darbojas ar mērriteni, kā arī ņem rokās lineālu un zīmē ceļu satiksmes negadījuma shēmu. Ar roku tiek uzrakstīts protokols par alkohola lietošanu, kā arī tas, kad un kur jāierodas uz notikuma izvērtēšanu. Tad tas viss tiek reģistrēts APAS sistēmā, nosūtīts personai uz e-pastu.

Kā izrādās, kungs braucis ar dēla mašīnu. Viņam jāsazvana kādi pazīstamie, kas var savākt automobili. Tas nebūt tik ātri nevedas, jo vispirms jāatrod telefons... Kad tas rokā, tad arī uzreiz neatrodas, kas agrajā darbdienas rītā steigtos palīgā. Ja neviena nebūs, tad automobilis tikšot evakuēts uz Rīgu, izmaksas par to un stāvvietu gulsies uz šoferi.
Par šādu pārkāpumu autovadītājam uz pieciem gadiem nāksies šķirties no apliecības, kā arī pienāksies sods no 240 līdz 400 soda vienībām (viena vienība – 5 eiro).

Pēc krietna laika ierodas radiniece ar autovadītājas apliecību, kurai pret parakstu tiek izsniegta automašīna. Tiesa gan, atslēgas kungs žvingulī nezin kur licis.

Darbi ceļu satiksmes negadījuma formēšanā nevedas ātri, lai arī šoreiz nav cietušo, tomēr tas viss prasīja vairāk nekā pusotru stundu, smagākos gadījumos nopietnie fiksēšanas darbi ritot pat trīs četras stundas.

Šis bija tikai viens no akcijas laikā pieredzētajiem pārkāpumiem. Plašāk – laikraksta «Bauskas Dzīve» drukātās versijas 17. septembra numurā.