Sacenšas automobiļi trijās krosa disciplīnās

«Mūsas trillerī» rekordliels dalībnieku, tostarp baušķenieku, skaits
Nedēļas nogale, 4. un 5. septembris, pienāca ar sacensībām autokrosa, folkreisa un rallijkrosa disciplīnās «Musa Raceland» trasē, kas slikto laikapstākļu dēļ burtiski radīja «Mūsas trilleri». Gan lietus, gan prāvais sportistu pulks sacīkšu ritējumā radīja arī sastrēgumus.
Sacensību rīkotājs Jānis Bergs pastāstīja: «Jau trešo gadu organizējam šāda koncepta krosa pasākumu, kurā iespējams redzēt un līdzi just gan rallijkrosa, gan autokrosa un folkreisa braucējiem. Esam pārliecinājušies, ka tas strādā, tāpēc «Mūsas trilleris» turpina priecēt ar spraigām cīņām.»
Formāts, kad tiek uzņemtas dažādas krosa disciplīnas, norisinās trešo gadu pēc kārtas, turpinot labot dalībnieku skaita rekordu. Šī gada sacensībās uz starta pieteikušies 250 sportisti, no viņiem astoņi baušķenieki un vēl pilots Dāvis Ūdris, kurš dzimis Bauskā, bet tagad dzīvo Jelgavā. Viņš autokrosā startēja «1600» klasē, arī folkreisā. «Startēju folkreisā, šajā disciplīnā piedalos no 16 gadu vecuma, autokrosā esmu iesācējs, patēvs pamudināja attīstīties augstākā līmenī. Šāds sporta veids man ļoti patīk – adrenalīns, stress, iespēja parādīt savas prasmes,» teic jaunietis.
No astoņiem Bauskas novada iedzīvotājiem septiņi ir no Uzvaras. Lūk, ko nozīmē Mūsas trases klātbūtne! Šogad ir rekordliels baušķenieku skaits sacensībās, «Bauskas Dzīve» iepazīstinās ar viņiem un sportistu izjūtām sacensību laikā.
Folkreisa būtība – palīdzēt cits citam
Dalībnieku sagatavošanās laukumos bija sastopami četri uzvarieši – brāļi Kristaps un Roberts Čekši, Emīls Paļčevskis un Mārtiņš Spruksts.
Lai gan brālis Roberts «Mūsas trillerī» startē jau otro gadu, Kristapam šī ir pirmā sezona un pirmās sacīkstes «Mūsā». «Sacensību vidū salūza automašīnas ātrumkārba, un sacīkstes man beidzās. Iepriekš piedalījos sacensībās Jēkabpilī, tagad būt mājas trasē ir bauda,» sacīja Kristaps, kurš startēja folkreisa disciplīnā, «adrenalīns, spiežot pedāli, bija ļoti augsts. Man patīk folkreisa būtība, kur cits citam var palīdzēt. Nevienam nekā nav žēl. Protams, sacensību gars ir jūtams jebkurā sportistā, domāju, ka cieņa pret sportistu ir augsti vērtējama. Kopā ar brāli, Emīlu un Mārtiņu esam no viena ciema. Daudzi organizatori teikuši, ka folkreisa būtība ir iesaistīt autosportā citam citu. Mūsas trase ir ātra, kā mājiniekiem mums tā ļoti patīk. Ļoti daudz palīdz ģimene un draugi – vienmēr atbalsts, siltas pusdienas ir garantētas uz katrām sacensībām, kurās mēs piedalāmies.»
Kristapa brālis Roberts sevi par iesācēju nesauc. «Šajās sacensībās ir labāka automašīna, arī «bērnu slimība» ir izslimota. Šajā sezonā esmu piedalījies sacīkstēs Vecpilī, tagad šī bija otrā «gonka» šosezon,» atklāja Roberts Čekšs. «Bauskas Dzīvei» viņš sacīja, ka nākamgad plāno sacīkšu automašīnā iesēdināt draudzeni Lindu, bet sapnis kādreiz ir startēt kopā ar nesen dzimušo meitu. «Pats bērnībā uz Mūsas trasi nācu bieži, tad biju tiesnesis, pierunāju draugu Emīlu startēt, un pagājušajā gadā to darījām kopā. Prieks, ka autosports Bauskā attīstās. Kopā ar Emīlu palīdzam Kristapam un Mārtiņam remontēt vāģus, pašiem paliek mazāk laika saviem «autiņiem», bet priecē ieguldītā darba rezultāts. No bērna kājas esmu dzīvojies pa garāžu. Paldies ģimenei, draugiem un sponsoriem par ieguldīto laiku mūsu labā,» saka Roberts Čekšs.
Tā kā abiem brāļiem līdzi bija arī mamma Agita, «Bauskas Dzīve» uzrunāja arī viņu. «Man nav bail, ka abi mani dēli startē sacensībās, jo arī pati pie autosporta automašīnas stūres esmu sēdusies. Ļoti jauki, ka brālis atbalsta brāli, draugs – draugu. Visa ģimene ir blakus sportistiem. Robertam interese par autosportu bijusi jau no bērna kājas – viņš gāja skatīties sacīkstes «Mūsā, vēlāk tiesāja rallijkrosu. Visi četri šeit ir uzauguši,» teic Agita Čekša.
«Ievilka» draugi
Savas pirmās sacīkstes Mūsā piedzīvoja arī Mārtiņš Spruksts. «Mūsas trase šķiet ļoti ātra un plata. Sliktie laikapstākļi to padarīja dubļainu, dubļi sataisa segumu slidenu. Tomēr pavadītas ļoti labas brīvdienas,» sacīja M. Spruksts, kurš startēja ar «Opel Astra» automašīnu. «Populārākās tomēr ir «Volkswagen Golf II» un «Golf III» automašīnas. Stress ir, arī adrenalīns liels, izkāpjot no automašīnas, trīc rokas. Paldies Robertam un Emīlam, kas «ievilka» šajā sporta veidā! Man paziņoja, ka pārdošanā ir automašīna un, ja vēlos startēt folkreisā, tad tā ir jāpērk. Ņēmu teju divu mēnešu atvaļinājumu, lai sagatavotos,» saka 25 gadus vecais Mārtiņš Spruksts.
Emīls Paļčevskis sacīkstēs piedalās otro sezonu. «Pagājušajā gadā bija sausāks, tagad dubļi lido logā, logi svīst ciet. Pēc darba devos uz garāžu, pa reizei – uz Mūsas trasi treniņbraucienā. Pa dubļiem esmu trenējies braukt tikai vienreiz, tagad tāda pieredze būs lielāka,» sacīja Emīls Paļčevskis, «autosports attīsta reakcijas ātrumu, spēju pamanīt un šķērsot šķēršļus. Atbalsts no ģimenes ir ļoti liels, nav bijusi reize, kad esam braukuši bez ģimenēm, par to esmu ļoti pateicīgs. Ģimene atbalsta, kā var.»
«Āķis lūpā»
Netālu no draugu četrotnes sacīkstēm gatavojās arī Uģis Jirgensons no Uzvaras un codietis Dāvis Launieks. Arī viņiem šī ir pirmā sacensību sezona un pirmās sacīkstes Mūsā. «Piedalījos sacīkstēs Priekulē, Jēkabpilī un Valmierā. Trase man ļoti patīk, segums ir labs, bet dubļus izbraukt ir grūti. Trešajā kvalifikācijas braucienā tika izraisīta avārija, bet pārējie braucieni nebija tik slikti. Tagad pēc sacensībām varēšu nedēļu strādāt garāžā,» sacīja U. Jirgensons, kurš ir absolvējis Latvijas Lauksaimniecības universitāti autoinženierijas specialitātē. «Desmit gadus esmu tiesājis sacensības, sacīkšu automašīna pirms tam «mētājās» malā, atjaunoju sacīkstēm un braucu. Tagad nākamajām sacīkstēm «āķis lūpā»,» teic Uģis Jirgensons.
Dāvja Launieka automobilim sacensību laikā «nobruka» sajūgs, galvas blīve, bija motora defekts, motora pārkaršana. «Trase sestdien likās ātra, jo dubļi, kas radās rallijkrosā, tika sastumti uz malu. Svētdien no rīta bija cita braukšana, «putra» uz ceļa. Pirms tam iepriekš Mūsas trasē trenējies nebiju, izbraucu treniņbraucienus pirms starta. Piedalījos sacensībās folkreisā Vecpilī un Brenguļos. Folkreiss šķiet diezgan interesants, azartisks. Pats pēc aroda esmu automehāniķis, vakari pēc darba tiek pavadīti garāžā,» saka Dāvis. Automašīnu viņš ieguvis interesantā ceļā. «Tā kā pēc folkreisa sacīkstēm jebkurš garāmgājējs līdz 950 eiro var iegādāties kāda dalībnieka sacīkšu automašīnu, gribēju nopirkt sportistes Kļaviņas spēkratu. Uz šo auto pieteicās vairāki potenciālie pircēji, bet laimīgo lozi izvilka Māris Neikšāns, kurš izvilka vēl arī automašīnu, ar kuru viņš brauca «Mūsas trillerī». Teicu, lai viņš ņem abas mašīnas, vienu viņš paturēja sev, otru nopirku es,» «Bauskas Dzīvei» atklāja Dāvis Launieks.
Krustdēls izaicina krusttēvu
Gan autokrosa, gan folkreisa disciplīnā startēja Toms Edušs un Māris Neikšāns. «Trasē segums ir slapjš – ir grūtāk un lēnāk. Folkreisā ir liels dalībnieku skaits, un finālā ir grūti tikt. Tagad startēju gan folkreisā, gan autokrosā, bet doma ir pāriet tikai uz autokrosu. Esmu uzlicis folkreisa automašīnai standartdetaļas, jo pēc sacīkstēm daudzi interesējas par auto pārdošanu. Pagājušajā gadā biju Brenguļos, viegli nav, tomēr izjūtas par šo trasi ir tikai labākās,» teic Toms Edušs.
Māris Neikšāns atzīst, ka ar krustdēlu Tomu Edušu vienā braucienā tikušies nav. «Folkreisā visos četros kvalifikācijas braucienos biju pirmais. Trase atbilst savam nosaukumam – tā ir leģendāra, ir patīkami atgriezties sacensībās. Prieks, ka Mūsas trase piesaista jaunus sportistus – baušķeniekus. Uzvara padomju laikos jau bija populāra ar šo trasi, trases spozme ir atgriezusies,» sacīja Māris Neikšāns, «mēģināju saprast, kā trasi sagatavos autokrosam. Trasi līdzināja, vajag ieņemt pareizu trajektoriju, eksperimentēju katrā braucienā. Bija aizraujoša «gonka». Toms no mazotnes gāja uz sacīkstēm, «uzsūca» informāciju, tagad nav brīnums, ka viņš ir viens no līderiem. Ja finālā tiksimies, nebūs brīnums, ja viņš brauks man priekšā,» pirms fināla atzina Māris Neikšāns.
Toms Edušs autokrosā startēja «2000 Super» klasē, bet Māris Neikšāns – «B1600» klasē.
PJEDESTĀLS
Latvijas rallijkrosa čempionāta un kausa posmā uz starta pulcējās 76 dalībnieki. Rallijkrosa sacensību labākie braucēji pa klasēm:
«Junior 1000»:
1. vieta – Dainis Zemnieks, 2. vieta – Rūdi Reinumagi, 3. vieta – Linards Jasons.
«CK650» kroskarti:
1. vieta – Dāvis Tobiass, 2. vieta – Marta Starka, 3. vieta – Pēps Langeprons.
«Xtreme» kroskarti:
1. vieta – Jānis Baumanis, 2. vieta – Ronalds Baldiņš, 3. vieta – Monta Beierbaha.
«Lada RX»:
1. vieta – Emīls Krūmiņš, 2. vieta – Mārcis Martinovs, Andris Krastiņš.
«BMW RX 3000»:
1. vieta – Aigars Tīdmanis, 2. vieta – Kārlis Nebars, 3. vieta – Raivis Galviņš.
«SUPER 1600»:
1. vieta – Modris Žentiņš, 2. vieta – Rītis Gurklis, 3. vieta – Rītis Rutkausks.
«SUPER 2000»:
1. vieta – Jānis Olle, 2. vieta – Dainis Krūmiņš, 3. vieta – Jānis Ikers.
«SUPERCAR»:
1. vieta – Jānis Veģeris, 2. vieta – Edijs Ošs, Mārtiņš Svilis.
Folkreisa vasaras kausa cīņās devās 84 sportisti, labākie braucēji:
«Vasaras kauss»:
1. vieta – Māris Riekstiņš, 2. vieta – Edgars Tralla, 3. vieta – Raivis Biezais.
Juniori:
1. vieta – Ralfs Auniņš, 2. vieta – Toms Freimanis, 3. vieta – Lenards Patriks Lepsis.
Dāmas:
1. vieta – Marta Starka, 2. vieta – Sanita Mirošņika, 3. vieta – Dace Raozenštama.
«Klasika»:
1. vieta – Nils Kerns, 2. vieta – Andris Petračuks.
Komandas:
1. vieta – «SK Garkalne Racing», 2. vieta – «Steel Constructor MKM», 3. vieta – «NGR Racing».
Latvijas autokrosa čempionāta un kausa, kā arī Baltijas autokrosa kausa 92 sportisti aizvadīja visus braucienus. Lielākajai daļai autokrosa klašu braucēju šis bija sezonas noslēguma posms. Paredzēts, ka «Xtreme» Junioru klase aizvadīs vēl vienu posmu kopā ar rallijkrosa braucējiem 25. septembrī sporta kompleksā «333».
Autokrosa sacensību labākie braucēji pa klasēm un čempiona titulu ieguvēji:
Mini bagiji:
1. vieta – Emīls Mirošņiks, 2. vieta – Jēkabs Linde, 3. vieta – Emīlija Ūtēna.
«Xtreme» bagiji:
1. vieta – Mikus Neško, 2. vieta – Monta Beierbaha, 3. vieta – Rinalds Apiņš.
«Čempions 2021» – Mikus Neško.
«VAZ klasika»:
1. vieta – Raitis Gusevs, 2. vieta – Jānis Linde, 3. vieta – Jānis Balodis.
«Čempions 2021» – Jānis Linde.
«1600» klase:
1. vieta – Dāvis Ūdris, 2. vieta – Juris Narubins, 3. vieta – Jānis Lideris.
«Čempions 2021» – Dāvis Ūdris.
«OPEN 2500»:
1. vieta – Armands Plūme, 2. vieta – Ints Jeršovs, 3. vieta – Jānis Gustāns.
«Čempions 2021» – Armands Plūme.
«2000 SUPER»:
1. vieta – Ritvars Kārkliņš, 2. vieta – Toms Edušs, 3. vieta – Aivars Kreijers-Kreicbergs.
«Čempions 2021» – Ritvars Kārkliņš.
«1600» bagiji:
1. vieta – Tatvīds Urba, 2. vieta – Laurīns Petraška, 3. vieta – Edgars Zīverts.
Kausa ieguvējs – Janars Kadaks.
«Xtreme Junior» bagiji:
1. vieta – Markuss Ūtēns, 2. vieta – Matas Zavarskis, 3. vieta – Raivo Jānis Beierbahs.
«SUPERCAR»:
1. vieta – Ints Jeršovs, 2. vieta – Ronalds Baldiņš, 3. vieta – Pauļus Šnikuks.
«B6000» bagiji:
1. vieta – Audrjus Pilipavičs, 2. vieta – Jānis Kozlovskis, 3. vieta – Dinārs Ramats.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»