BauskasDzive.lv ARHĪVS

Māris Neikšāns: «Atgriezties mājas trasē un piepildīt sapni!»

Māris Neikšāns: «Atgriezties mājas trasē un piepildīt sapni!»

«Mūsas trillerī» šajā nedēļas nogalē autokrosa disciplīnās prognozē ap 250 autosportistu dalību

Šajā nedēļas nogalē, 4. un 5. septembrī, Mūsas trasē norisināsies autosporta sacensības «Mūsas trilleris». Pasākuma mērķis ir divās dienās apvienot visas krosa disciplīnas – rallijkrosu, autokrosu un folkreisu. Nedēļas nogalē Mūsas trasē tiks uzņemti ap 250 dalībnieku, tas ir jauns pieteikumu rekords. Sacensībām pieteicies arī baušķenieks, čempions vairākās autosporta disciplīnās un Latvijas Automobiļu federācijas sporta meistars – Māris Neikšāns. Viņš startēs divās disciplīnās – folkreisā un bagiju B1600 klasē.

Māri, Mūsas trasi vari saukt par savu mājas trasi! Kad bija pēdējās sacīkstes, kurās te piedalījies?
– Grūti atcerēties. (smejas) Tas bija diezgan sen, negribu samelot, bet man šķiet, ka tas bija ap 2007. gadu. Mūsas trasē norisinājās autokrosa sacensības, kurām paralēli notika rallija šovs jeb rallija ieskaite. Visi tā brīža vadošie rallija braucēji piedalījās, sacensību finišā es izrādījos pārāks un uzvarēju. Pēc šīs dalības, šķiet, ka sporta režīmā «Mūsā» neesmu piedalījies nevienās sacensībās, tikai braucis treniņus ar manas komandas «Neiksans Rallysport» ražotajām automašīnām.

Vai atminies saldāko uzvaru «Mūsā»?
– Bauskā esmu sasniedzis daudz uzvaru, nevaru izcelt vienu īpašu, jo vienmēr savā pilsētā, savā trasē, pie saviem cilvēkiem uzvarēt ir ļoti patīkami. Jebkura uzvara mājās ir bijusi salda. Agrāk sacensības «Mūsā» bija ļoti plaši apmeklētas, sanāca draugi, paziņas, klasesbiedri – visi sita uz pleca un vēlēja veiksmi, tā ir papildu motivācija.

Cik svarīgi tev kā baušķeniekam ir tas, ka trasē norisinās autokrosa un rallijkrosa sacensības un trase turpina attīstīties līdz Eiropas sacensību līmenim?
– Cik es sevi atceros, Bauskā vienmēr ir norisinājušās augstākā līmeņa autosporta sacensības. Bija gadi, kad trasē nenotika nekas, tā sāka
aizaugt ar zāli, tad gan kļuva ļoti skumji. Man ir liels prieks, ka tagad trase ir «atdzīvojusies» un ir tāda organizatoru komanda, kas uzņemas pasākumus rīkot, manu sirdi patiešām silda tas, ka trasē ir dzīvība. Ir labi, ka darbojas tādi rīkotāji kā Jānis Bergs («Mūsas trillera» organizators), kuri autosportu Latvijā turpina attīstīt un uzturēt.

Vai, tavuprāt, «Mūsas trillera» koncepts tāds, kāds tas ir jau trešo gadu, ir izdevies projekts? Šajās sacīkstēs sagaidāmi līdz pat 240 sportistu.

– Viennozīmīgi, šis projekts ir izdevies, jo apvienot vienā nedēļas nogalē rallijkrosu, autokrosu, folkreisu nav viegli, noteikti rīkotājam kārtīgs izaicinājums. Izskatās, ka tas ir iespējams un pasākums ir ar notikumiem piesātināts, var redzēt tik daudz sportistu vienuviet, kuri dodas ļoti interesantās cīņās. Mazliet grūtākas šīs dienas varētu būt sportistiem, jo režīms ir gana piepildīts, starti ap septiņiem no rīta, un dažiem finišs tikai ap deviņiem vakarā – šādās rīta stundās es pats gan reizēm tikai ceļos, bet katram pienāk pirmā reize.

Tava atgriešanās folkreisa rindās – vai tas ir krustdēla pirksts?

– Jā, mazliet pamudināja tas, ka krustdēls (baušķenieks Toms Edušs) jau kādu laiku ņipri piedalās folkreisa sacensībās, kā arī autokrosā, uzrādot labus rezultātus. Es tam sekoju līdzi, un pašam iekšēji bija izjūta, ka Bauskā ir jānostartē. Zināms, ka folkreisā tas nav nekas sarežģīts, – aizbrauc uz kādu sacīksti, nopērc automašīnu, kas daudz finanšu šajā disciplīnā neprasa, un brauc. Tā darīju arī es, un automašīna ir kaujas gatavībā!

Folkreisam jauns rekords – 85 dalībnieki, gadu gaitā izaudzis šis sporta veids. Kas, tavuprāt, ir folkreisa panākumu atslēga?
– Es domāju, ka lielu lomu spēlē disciplīnas pieejamība, saprātīgas izmaksas, lai nokļūtu uz starta. Mašīna maksā 950 eiro, ielej 20 litru degvielas, samaksā dalības maksu un piedalies. Esmu pats jau iepriekš izmēģinājis roku folkreisā, jā, varbūt mašīnas nav ļoti ātras, bet tās visas ir vienāda stāvokļa. Cīņas trasē ir līdzvērtīgas, un adrenalīns, cīnoties ar līdzīgām mašīnām, ir tieši tāds pats kā braukt ar jau augstāka līmeņa sporta automašīnu, tas ir interesanti un piesaista cilvēkus.

Kas tevi pamudināja startēt autokrosā ar bagiju?
– Starts ar bagiju ir tāds neizsapņots sapnis kopš agras bērnības, protams, man vienmēr patikušas salonu automašīnas, bet bagiji vienmēr šķituši kaut kas īpašs. Tas ir viegls, nav logu, zeme un dubļi pa taisno nāk sejā, tas vien manās domās bija kas interesants. Bija meitiņas dzimšanas diena, ciemos arī krustdēls Toms, visi sēdējām, un krustdēls saka, ka pieejams bagijs īrei, es uzreiz saspicēju ausis un saku, lai nāk un visu pastāsta. Sazinājos ar īpašnieku, parunājām un jau nākamajā dienā vienojāmies par manu dalību «Mūsas trillerī».

Bagiju B1600 klasē septiņi pieteikumi, sportisti ar dažādu pakāpju pieredzi... Vai mājas trases pārzināšana dos vajadzīgo spēju konkurēt?
– Es nezinu, bet droši vien, ka pirmā sacīkste mājas trasē ar bagiju ir labāk nekā svešā trasē. Pirms dažām dienām pat nebiju redzējis bagiju vai sēdējis tajā, kā arī man nav ne jausmas, kādi ir konkurenti, cik ātri un spēcīgi viņi ir, tāpēc esmu pamatīgā neziņā par gaidāmo. Katrā ziņā man patīk darīt lietas, kurās ir jāapgūst kaut kas jauns, jo, darot visu laiku vienu un to pašu, iestājas rutīna.

Kāds būs šīs nedēļas nogales pamatmērķis?
– Ļoti necenšos izvirzīt mērķus, bet, protams, ka ir vēlme braukt tik labi, cik vien to spēju. Katram sportistam ir iekšējais mērķis – uzvarēt!
Es vēlētos sagaidīt spēcīgas, godīgas cīņas, lai nav mašīnas jāved no trases ar evakuatoru. Neskatoties uz visiem ierobežojumiem, protams, vēlētos redzēt skatītājus tribīnēs. Labākajā scenārijā – lai arī laikapstākļi palutina!