Piektdaļa izglītības iestāžu uzsver, ka nav gatavas jaunajam mācību gadam
Lielākās izglītības organizācijas «Junior Achievement Latvia» tikko veiktajā skolu direktoru aptaujā 20% skolu vadītāju norādījuši, ka nav gatavi 1. septembrim un jaunajam mācību gadam.
Kā galvenos izaicinājumus skolu vadītāji min kompetencēs balstīta satura ieviešanu, pilnvērtīgu tehnisko aprīkojumu un sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu «Covid-19» apstākļos, informē organizācijas valdes priekšsēdētājs Jānis Krievāns.
Komentējot aptaujas rezultātus, «Junior Achievement Latvia» (JA Latvia) vadītājs Jānis Krievāns atzīmē, ka šis ir ļoti būtisks signāls par to, ka kompetencēs balstīta satura ieviešana joprojām mācību iestādēm ir izaicinājums, un, iespējams, nepieciešams skaidrāks regulējums un plašāka privātā sektora iesaiste kompetenču satura veiksmīgākai iekļaušanai mācību procesā.
«Jau 30 gadus, īstenojot dažādas izglītības programmas, esam pārliecinājušies, ka tikai iesaistot privāto sektoru, ir iespējams nodrošināt vajadzīgo impulsu, saturu un zināšanas kompetenču attīstībai un iekļaušanai līdz šim praktizētajās mācību programmās. Par to liecina ne tikai ikgadējā Ēnu diena vai mācību ekskursijas skolēniem dažādos uzņēmumos, bet spilgti pierāda jau ilggadējā programma skolēnu mācību uzņēmumiem, kas ļauj apgūt dzīvei svarīgas prasmes un ir devusi iespēju skolēnu izveidotajiem uzņēmumiem izaugt ne tikai līdz Latvijas līmeņa biznesiem, bet arī veiksmīgi startēt starptautiskajos tirgos,» skaidro J. Krievāns.
Kopumā izglītības iestāžu vadītāji pie galvenajiem izaicinājumiem min sekmīga izglītības procesa nodrošināšanu «Covid-19» apstākļos, tāpat pie izaicinājumiem norāda mūsdienīgai izglītībai atbilstoša tehniskā nodrošinājuma (telpu labiekārtošana, aprīkojums) trūkumu un tiek pieminēts arī skolēnu motivācijas kritums, gadu mācoties attālināti, kā arī tas, ka nav kvalificētu pedagogu.
Savukārt, attiecībā uz pozitīvām izmaiņām izglītības nozarē pēdējo gadu laikā, skolu vadītāji atzīst, ka ir pieaugusi skolotāju kvalifikācija un skolotāju tehnoloģiju izmantošanas prasmes, kā arī ir uzlabojies tehniskais nodrošinājums skolās, akcentē J. Krievāns. Tāpat, atzīmējot pozitīvās pārmaiņas, iestāžu vadītāji norāda, ka kompetencēs balstīta izglītības pieeja veidos konkurētspējīgāku izglītības saturu.
J. Krievāns informē, ka «JA Latvia» katru gadu nodrošina Eiropā aprobētu un Latvijas vajadzībām pielāgotu praktiskās biznesa izglītības programmu pieejamību aptuveni 100 000 skolēniem visā Latvijā visos izglītības līmeņos: «Finanšu pratības abc» – sociālo zinību priekšmeta mācību un metodiskie materiāli 1.–9. klasei; karjeras izglītības programma «Ēnu diena» 1.–12. klasei; skolēnu mācību uzņēmumu programma 4.–12. klasei; līderu programma 10.–12. klasei; kvalifikācijas paaugstināšanas un tālākizglītības programmas skolotājiem.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»