BauskasDzive.lv ARHĪVS

Pietura apdraud drošību

Kaspars Kalējs

2021. gada 17. augusts 00:00

123
Pietura apdraud drošību

«Latvijas Valsts ceļi» atzīst – autobusu pietura «Siliņi» Īslīces pagastā neatbilst pieturvietas izvietošanas prasībām
«Bauskas Dzīve» sagatavojusi skaidrojošu informāciju saistībā ar redakcijā saņemto iedzīvotāju jautājumu par satiksmes organizēšanu un autobusu pieturas «Siliņi» drošību Īslīces pagastā.

Autobusu pietura «Siliņi» atrodas pie Zemgales virsmežniecības Bauskas mežniecības Bauskas novada Īslīces pagastā, netālu no ceļa V 1028 Bauska–Bērzi–Ādžūni–Lietuvas robeža krustojuma ar ceļu V1026 Siliņi–Krievgaļi–Lietuvas robeža.

Iedzīvotāji noraizējušies
Pietura «Siliņi» tur ierīkota jau sen. Pirms Ādžūnu ceļa atjaunošanas tā bija nedaudz nostāk no krustojuma, tuvāk Bauskai, bet pēc brauktuves remonta tā atgriezusies vecajā vietā. «Bauskas Dzīve» fotogrāfijas uzņemšanas dienā fiksēja, ka pietura ir aizaugusi, to nav iespējams pilnvērtīgi izmantot un, braucot no Ādžūniem, to nevar pamanīt, nevar redzēt arī apstājušos autobusu vai gājēju, kas iet pāri ceļam, lai nonāktu Rītausmu ciemā. Autobusu vai gājēju var redzēt, tikai iebraucot krustojumā, kas ir par vēlu, lai laikus apstātos, neizraisot ceļu satiksmes negadījumu. Līkuma un koku dēļ nevar pamanīt ne sabiedrisko transportu, ne cilvēkus. Automašīnām šeit atļauts traukties ar ātrumu 70 km/h.

«Bauskas Dzīve» saņēma vietējo iedzīvotāju vēstuli, kurā rakstīts: «Problēma ir ar autobusu pieturu, kas ir bez papildu «kabatas» autobusa apstāšanās vietai, ir nepārtraukta līnija uz pagrieziena ārpus apdzīvotas vietas, kā arī krustojumā, līkumā. Ja pieturā izkāpj bērni, kas šķērso ceļu, var notikt kas nelāgs, jo līkums ir grūti pārredzams. Turklāt autobusi tur kursē ļoti bieži.»

Iedzīvotāji stāsta, ka, braucot no Bauskas puses, nav saskatāms, kas notiek aiz līkuma, apdzīt arī nevar, jo uz ceļa ir nepārtrauktā līnija. «Braucot uz Bausku, nevar redzēt, kas notiek aiz autobusa, kas apstājies. Varbūt kāds gatavojas šķērsot brauktuvi, varbūt kāds pārgalvis izdomā apbraukt? Maz jau tur pasažieru iekāpj, bet kāds ir. Katrā ziņā noteikumi ir pārkāpti, bet galvenais jautājums – kā varēja pieņemt remontdarbus? Iespējams, kāds ir ieinteresēts vai arī neko nesaprot no satiksmes noteikumiem. Ja tā, tad ko viņš dara tajā amatā?» jautā īslīcieši.

Vairāki ierobežojumi
VSIA «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Ieva Niedra atklāja, ka pirms vairākiem gadiem Bauskas novada dome, pamatojoties uz iedzīvotāju vairākkārtējiem lūgumiem, rosināja izvietot autobusu apstāšanās vietu «Siliņi».

«LVC Bauskas nodaļa atzina, ka izvēlētā vieta neatbilst pieturvietas izvietošanas prasībām, turklāt ceļa labajā pusē nav iespējams izbūvēt pilnvērtīgu autobusu pieturvietu, jo ceļa nodalījuma joslas platums nav pietiekams paplašinājuma joslas un platformas izbūvei, kā arī šajā ceļa pusē ir iebūvētas komunikācijas – optiskais kabelis. Ņemot vērā situāciju, ka pieturvieta iedzīvotājiem nepieciešama, tā tika izvietota iepriekšējā vietā,» stāsta I. Niedra.

Vienīgais risinājums

Turpina I. Niedra: «Ceļa labajā pusē, kur nav vietas platformai, uzstādīta tikai autobusu pieturvietas ceļa zīme, kreisajā pusē izbūvēta pieturvietas platforma. Ceļa posms aprīkots ar ceļa zīmēm, kas ierobežo ātrumu līdz 70 km/h. Brauktuves nodalījuma joslā un pieturvietā «Siliņi» vasaras sezonā zāli paredzēts pļaut divas reizes, kā tas minēts Ministru kabineta noteikumos. Esošais pieturvietas izvietojums ir vienīgais iespējamais risinājums konkrētajā situācijā.»

Pēc «Bauskas Dzīves» jautājumiem VSIA «Latvijas Valsts ceļi» Bauskas nodaļa izskatīs iespēju veikt darbus atļautā satiksmes ātruma samazināšanai šajā posmā līdz 50 km/h. «Ir iespēja arī šo pieturvietu likvidēt, ja pašvaldība ar šādu rosinājumu vērsīsies pie «Latvijas Valsts ceļiem»,» atklāja Ieva Niedra.

Pašvaldība nelūgs likvidēt
Redakcija Bauskas novada pašvaldībā vaicāja, vai pieturu plānots likvidēt. «Bauskas novada pašvaldības speciālisti uzskata, ka tā jāsaglabā, jo netālu ir Bauskas mežniecība un privātmājas. Pašvaldība sagatavojusi vēstuli VSIA «Latvijas Valsts ceļi», kurā lūdz sakārtot tai piederošo pieturu – nopļaut zāli un apgriezt krūmus, lai pietura būtu ērti izmantojama un teritorija kļūtu pārredzamāka,» sacīja pašvaldības sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Ieva Šomina.

VSIA «Autotransporta direkcija» sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone atklāja, ka pietura «Siliņi» ir iekļauta četros reģionālajos maršrutos – 19 reisos virzienā no Bauskas un 20 reisos virzienā uz Bausku.

Skolas ielas piemērs
Ceļu būves speciālists baušķenieks Gatis Skurba zina teikt, ka pieturvietas novietojums neatbilst nekādiem ceļu būves standartiem un satiksmes drošības prasībām. «Problēmu varētu risināt, izbūvējot standartiem atbilstošu pieturvietu aptuveni 50 – 60 metru tālāk – uz Bauskas pusi. Lai to paveiktu, nepieciešama virkne birokrātisku pasākumu – kādam šie darbi jāierosina. Vispirms «Latvijas Valsts ceļu» Bauskas nodaļai jārosina atļaut pārcelt pieturvietu un jāpieprasa tehniskie noteikumi, pēc tam jāatpērk 200 – 300 m2 privātās zemes, vēlāk jāprojektē pieturvieta un jābūvē. Kā papildu satiksmes drošības pasākumu es ierosinātu samazināt braukšanas ātrumu krustojuma zonā, to var izdarīt, izbūvējot paaugstinātu asfaltbetonu. Lielisks piemērs ir Skolas ielas krustojumi Iecavā. Protams, to varēja izdarīt jau iepriekš, bet Bauskas novadā nav speciālistu, kas, realizējot projektus, redzētu kopskatu. Galvenā problēma, manuprāt, ir iestāžu nevēlēšanās komunicēt,» «Bauskas Dzīvei» pauž Gatis Skurba.