BauskasDzive.lv ARHĪVS

Kļūda digitālajā «Covid-19» sertifikātā neļauj izlidot no valsts

Kaspars Kalējs

2021. gada 13. augusts 00:00

215
Kļūda digitālajā  «Covid-19» sertifikātā neļauj izlidot no valsts

Laikraksts «Bauskas Dzīve» sociālajā platformā «Facebook» atrada Bauskas novada iedzīvotājas Gitas Mucenieces ierakstu par vakcinētāju kļūdu «Covid-19» sertifikāta datu ievadē.

Netiek ielaists lidmašīnā

«Bauskas Dzīve» sazinājās ar Gitu Mucenieci, un viņas stāsts ir šāds: «Tas notika 9. augustā, kad mans astoņpadsmit gadus vecais dēls devās strādāt uz Norvēģiju. Lidojums bija no Viļņas uz Norvēģiju. No rīta viņš iekāpa «Ecolines» autobusā, lai dotos uz Viļņas lidostu. Viss bija kārtībā, «Covid-19» vakcinācijas sertifikātu neprasīja, bet kādas 30 minūtes pirms izlidošanas no Viļņas, pārbaudot viņa sertifikātu, tur pasaka, ka tas nav derīgs, ka tālāk viņš netiek, lai gan maijā viņš saņēma «Janssen» vakcīnu Jelgavā. Sertifikātā uzrādās nepabeigts «Pfizer» imunizācijas kurss, rādījās, ka tikusi saņemta tikai viena no divām vakcīnām. Dēls šokā zvanīja man.»

G. Muceniece atklāja, ka lidostā dēlam piedāvāja veikt testu, bet rezultāts būtu pieejams pēc vairāk nekā stundas, un jaunietim tas vairs nederētu, jo lidmašīna jau būtu aizlidojusi. «Dēls būtu lidojis pirmo reizi. Bijām bezspēcīgi, jo arī mēs nedrīkstējām bez testa šķērsot Latvijas robežu. Labi, ka vēl tas notika Lietuvā, tad bija iespējas kaut kā mājās tikt. Ja tas būtu noticis nākamajā pārsēšanās vietā Dānijā, tad problēmas būtu daudz nopietnākas,» sacīja Gita Muceniece.
Atbild vakcinācijas veicējs
Veselības ministrijas Nacionālā veselības dienesta sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evija Štālberga atklāja, ka informāciju par veikto vakcināciju, tai skaitā vakcīnas nosaukumu un to, vai saņemta 1. vai 2. deva, valsts e-veselības sistēmā ievada vakcinācijas veicējs. «Uz šīs ievadītās informācijas pamata tīmekļvietnē www.covid19sertifikats.lv ir iespējams izveidot digitālo «Covid-19» sertifikātu par veikto vakcināciju. Līdz ar to iedzīvotājas aprakstītajā situācijā aicinām vērsties konkrētās ārstniecības iestādes administrācijā, kurā veikta vakcinācija un kļūdaina datu ievade,» informēja Nacionālā veselības dienesta pārstāve.

Pieļauta cilvēciska kļūda
A/s «Repharm» komunikācijas direktore Līga Ribkinska «Bauskas Dzīvei» sūtīja a/s «Veselības centru apvienības» vēstuli, jo šī organizācija veica imunizāciju pret «Covid-19» Zemgales olimpiskajā centrā Jelgavā. ««Veselības centru apvienība» pateicas par vakcinācijas procesa aktivitāti Bauskas novadā un aicina ikvienu iedzīvotāju, kurš veicis vakcināciju un saņem vakcinācijas sertifikātu, vienmēr rūpīgi ieskatīties saņemto dokumentu saturā un pārliecināties par dokumenta informācijas atbilstību. Pirms «Covid-19» sertifikāta lejupielādes tajā pašā vietnē ir iespēja pārbaudīt sertifikāta derīgumu. Mums patiesi žēl, ka ilgstošas darba spriedzes veicināta cilvēciskas nejaušības radīta darbinieka kļūme mūsu klientam un viņa ģimenes locekļiem ir sagādājusi satraukumu un likusi mainīt tik
nozīmīgas plānotās rīcības,» raksta L. Ribkinska.

Viņa izskaidro radušos situāciju: «Tā kā vienā dienā vakcinācijai izmantotas dažādu ražotāju vakcīnas, ir bijusi iespējama šāda cilvēciskā administratora kļūda, ievadot datus e-veselībā un norādot tās vakcīnas nosaukumu, kuru izmantojot, pilnai vakcinācijai ir nepieciešamas divas potes. Pašlaik kļūda ir novērsta un klientam pieejams derīgs «Covid-19» sertifikāts. Šis gadījums uzņēmumā ir jau rūpīgi analizēts, un esam vēlreiz pārskatījuši procesa algoritmu, lai šādas kļūmes iespēja turpmāk maksimāli samazinātos.»

Plāno iesniegt prasību tiesā
«Bauskas Dzīve» jautāja, vai «Veselības centru apvienība» uzņemsies atbildību un segs finansiālos zaudējumus ģimenei par neizdevušos lidojumu, L. Ribkinska atbildēja šādi: ««Veselības centru apvienībā» rūpīgi tiek izvērtēts katrs gadījums, ja klients vēršas ar jautājumu vai lūgumu uzņēmumā. Pašlaik saņemtais jautājums par sertifikāta derīgumu ir atrisināts. Savstarpējās sarunās tas vēlreiz tiks izskatīts, ja klients vērsīsies uzņēmumā.»

Gita Muceniece savukārt laikrakstam apliecina: «Jau nākamajā dienā devāmies uz dēla vakcinācijas vietu un risinājām šo problēmu. Situācija nav atrisināta, ir tikai izlabota kļūda sertifikātā, bet par mums radītajiem zaudējumiem uzņēmums nav minējis neviena vārda. Ja situācija saistībā ar finansiālo pusi nemainīsies, plānojam iesniegt prasību tiesā.»