BauskasDzive.lv ARHĪVS

Apvedceļu Bauskai!

www.bauskasdzive.lv

2021. gada 13. jūlijs 00:00

5
Apvedceļu Bauskai!

Vai esi jau parakstījies? Lai iedzīvotāju iniciatīvu iesniegtu Saeimā, platformā «ManaBalss.lv» jāsavāc 10 tūkstoši balsu; pašlaik parakstījušies tikai 2319

Iniciatīvu «Apvedceļu Bauskai!» jau martā platformai «ManaBalss.lv» iesniegusi Bauskas novada biedrība «Bauskas vecpilsēta», tomēr baušķenieki un iecavnieki to paraksta ļoti kūtri, atbalstu pauduši tikai 2319 iedzīvotāji. Parakstīties iespējams interneta adresē: https://manabalss.lv/apvedcelu-bauskai/show#.

Laikraksts «Bauskas Dzīve» aktualizē iniciatīvas parakstīšanas nepieciešamību, citējot daļu no biedrības vēstulē paustā:
«Bauskas un Iecavas apvedceļa izbūve rindas kārtībā paredzēta tikai kā astotā, kārtējo reizi apvedceļš attālināts laika mērogā. Fakts par apvedceļa nepieciešamību ir zināms, par to runāts jau gadu desmitiem, diemžēl līdz šim apvedceļa izbūve tā arī palikusi tikai atbildīgo valsts institūciju solījumos. Tikmēr dramatiski augošā tranzīta satiksmes plūsma pilsētā jau sen kļuvusi nesamērīga mazpilsētas apmēriem. Satiksmes intensitāte uz šā ceļa ir trīs reizes lielāka nekā projektēto transporta vienību optimālais skaits, būtiski pārsniedzot esošā ceļa caurlaides spēju. Šī satiksme grauj un degradē Bauskas infrastruktūru, un pilsētas dzīve ir pakārtota tranzīta maģistrālei. Prioritāte pilsētā vairs nav tās iedzīvotāji, bet gan pilsētu šķērsojošo kravu tranzīts.

Automaģistrāle A7 šķērso valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekli – Bauskas pilsētas vēsturisko centru, un no tā cieš ēkas ar augstu kultūrvēsturisko vērtību. Maģistrāles sadalītā pilsēta jau sen nefunkcionē kā vienots organisms, un tās iedzīvotāju pārvietošanās pa pilsētu ir apgrūtināta un nedroša. Statistika liecina, ka uz autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) no 2015. g. līdz 2021. g. notikuši 276 ceļu satiksmes negadījumi. Pilsētas apvedceļa izbūve plānota vienotā koridorā ar dzelzceļa posmu «Rail Baltica». Taču abas transporta maģistrāles netiek attīstītas vienlaikus, kā arī pašlaik nav konkrētu risinājumu, kā tiks nodrošināta «Rail Baltica» būvniecībai nepieciešamo būvmateriālu piegāde.

Tāpēc ir nepieciešams:

1. Bauskas un Iecavas apvedceļam paredzēt augstāku (vismaz piekto) prioritāti 1. posma projektiem un skaidri definēt projekta uzsākšanas laiku un finansējumu;

2. Līdz «Rail Baltica» Bauskas posma izbūves sākumam nodrošināt tranzīta kravas transportam iespēju apbraukt Bauskas pilsētu: vietā, kur paredzēts automaģistrāles E67 Mēmeles šķērsojums, izbūvēt tiltu, ko vēlāk iespējams integrēt auto maģistrālē; izbūvēt jaunu pievadceļu pagaidu tiltam abos Mēmeles krastos no Latvijas reģionālā autoceļa P87 un vietējā autoceļa V1022 (aptuveni 2 – 3 km); sakārtot esošo ceļu V1022 no autoceļa A7 līdz perspektīvajai pieslēguma vietai E67 kravas transporta kustībai (aptuveni 2 km).
Līdz ar šo uzlabosies Bauskas iedzīvotāju dzīves kvalitāte, īpaši veselības ziņā un pilsētvidē kopumā. Samazināsies summārā satiksmes intensitāte Bauskas pilsētā, kas šobrīd sasniedz 35 000 transporta vienības diennaktī; no tām 36% – kravas transports. Samazināsies gaisa piesārņojums (CO2, NOx, PM10). Novirzot kravas transportu no pilsētas centra, gaisa kvalitāte pilsētā uzlabotos par 60%. Samazināsies pilsētas vides trokšņa robežlielums visos diennakts periodos. Vibrācijas līmenis samazināsies līdz drošas ietekmes līmenim, novēršot risku iespējamai ēku sabrukšanai. Un radīsies iespēja izstrādāt risinājumus mobilitātei pilsētā.»