BauskasDzive.lv ARHĪVS

Bijušie skatītāji – nu sportistu pulkā

Kaspars Kalējs

2021. gada 29. jūnijs 00:00

468
Bijušie skatītāji – nu sportistu pulkā

Eiropas autokrosa čempionāta pirmajā posmā «Mūsā» Latvijas autobraucējiem divi pjedestāli

Nedēļas nogalē divas dienas, 26. un 27. jūnijā, «Musa Raceland» trasē Bauskas novada Gailīšu pagastā norisinājās Eiropas čempionāts autokrosā.

FIA (Starptautiskā Automobiļu federācija) Eiropas autokrosa čempionāts Bauskā atklāja visu 2021. gada čempionāta sezonu. Sacensību maratons kalendārā izkārtots no jūnija līdz oktobrim, posmi risināsies septiņās Eiropas valstīs – pirmais jau bija Latvijā, tad būs Lietuvā, Francijā, Nīderlandē, Čehijā, Itālijā un Spānijā.

Uz Eiropas autokrosa sacīkstēm bija pieteikti 72 braucēji, tajā skaitā nacionālajā 2000 cm3 klasē Eiropas autokrosa čempionātā, kur piedalās 19 braucēju. Eiropas čempionāta «Buggy 1600» klasē startē 17 sportistu, «Junior Buggy» – 11, «Super Buggy» – 17 braucēju, bet «Touring AX» – 8. Šoreiz dalībnieku pulkā nebija Bauskas apkaimes sportistu.

«Bauskas Dzīve» novēroja, ka uz sacensībām atbraukuši sportisti no Lietuvas, Čehijas, Nīderlandes un citām Eiropas valstīm. Latviju Eiropas autokrosa čempionātā pārstāvēja septiņi sportisti.

Vienās brīvdienās divas sacīkstes

«Bauskas Dzīve» sarunājās ar autosportistu rīdzinieku Ediju Ošu – vienu no sacensību favorītiem «Touring AX» klasē. «Esmu bijis Mūsā vairākas reizes. Šī ir pieredzes bagāta trase. Sestdien sacensībās nepiedalījos, jo cīnījos par punktiem Igaunijas čempionātā. Saskaņojot ar organizatoriem, pie starta tiku pielaists, izlaižot pirmo kvalifikācijas braucienu,» sacīja E. Ošs, kurš pateicas organizatoriem par iespēju startēt šajās sacīkstēs.

Pirmo braucienu veicot, bijusi neliela nesaprašanās ar automobili, jo šī Edijam esot jauna mašīna: «Gaidīju starta režīmā un pārkarsēju sajūgu. Apstādināju, bija otrais starts. Gribēju otro startu sākt laikus, spēkrats man «izslīdēja», un dabūju piecu sekunžu sodu par pāragru startu. Ar papildu piecām sekundēm kopumā paliku ceturtais,» «Bauskas Dzīvei» sākuma situāciju raksturoja Edijs Ošs. Trešajā kvalifikācijas braucienā no otrās rindas viņš uzvarēja. E. Ošs otro sezonu brauc ar automašīnu «Mitsubishi Evo». Sevi viņš sauc par rallijkrosa entuziastu, bet spēkus izvēlējies pārbaudīt arī autokrosā. Ar autosportu nodarbojas jau septīto sezonu. Ieguvis divus čempiona titulus rallijkrosā Latvijas čempionātā. «Bija viens treniņš Biķernieku trasē rallijkrosā, tas arī viss,» teic E. Ošs.

Pirmais treniņš – sacensības
Autokrosa čempionātā junioru bagiju grupā 11 dalībnieku vidū bija arī nīderlandietis Teine van Astens. Latvijā viņš ir pirmo reizi, un šīs sacensības viņam ir pirmais treniņš pēc «Covid-19» ierobežojumu laika. Nīderlandē sportists brauc otro gadu, bet šādi Eiropas līmeņa mači viņam ir pirmie. «Latvija ir ļoti skaista. Trase ir līkumaina, bet man patīk,» tā Teine van Astens. Finālā uz goda pjedestāla sportists gan netika.
No Molētiem Lietuvā bija atbraucis Sauļus Žunda. Viņš startēja «Buggy 1600» klasē. Autosportista karjeru sācis pirms 15 gadiem, Mūsas trasē braucot no 2017. gada. «Man patīk trase, ne velti saka, ka tā ir leģendāra. Treniņu pirms šīm sacensībām man nebija. Pēc pārtraukuma šīs ir pirmās sacensības un reizē arī treniņš,» teic Sauļus Žunda, atklājot, ka pirms trim gadiem ar automašīnu VAZ sacensībās braukusi arī viņa sieva, bet meitai šāda veida sportu patīk vērot no malas.

Hobijs kopš bērnības
Nacionālajā klasē Eiropas čempionātā startēja Juris Narubins ar «VW Golf II». Mūsas trasē viņš bijis desmit reižu. «Sestdien trase bija bedraināka nekā ikdienā, bet svētdien tā vairs nebija problēma. Trasi laistīja lēnāk un vairāk. Mūsas trase ir leģendāra. Kad biju mazs, nācu šeit skatīties autosportu. Tas bija ļoti sen. Trase vairākkārt «atdzimusi», daudzi vēlas braukt uz Bausku,» teic J. Narubins no Ozolniekiem, kuram bija iespēja trenēties ziemā. Ar autosportu Juris nodarbojas aptuveni desmit gadu, pirms tam piedalījies kartingu sacensībās.

Viesturs Plētiens bija ieradies no Raunas Cēsu pusē. «Vēl desmit gadu autosportā nav. Automašīnas man patīk kopš bērnības. Tagad varu īstenot sapni – startēt sacensībās, uz kurām bērnībā braucu kā skatītājs. Braucu Nacionālajā klasē. Sestdien veicās ļoti labi. Pirmajā kvalifikācijas braucienā biju pirmais, otrajā kvalifikācijas braucienā man bija trešais ātrums, paliku sestais, bet noslēdzošajā kvalifikācijas braucienā paliku otrais,» stāsta Viesturs Plētiens.

Viņš uzteic sacīkšu organizāciju un trasi: «Trases sagatavotāji ir līmenī. Protams, vienmēr mazāk gribas bedres, bet viss ir patīkami. Šīs sacensības bija pirmās pēc pārtraukuma, treniņu nebija. Pirms Latvijas čempionāta bija vēlme trenēties un piedalīties Eiropas čempionāta posmā.»

V. Plētiens apsver ideju piedalīties arī citos Eiropas čempionāta posmos. «Nākamais posms Lietuvā paredzēts jau pēc nedēļas, galvenais, lai automašīna ir darba kārtībā. Treniņu man nav, jo tās ir finanses, tiek samazināti arī mašīnas resursi, līdz ar to treniņš ir sacīkstes sākums. Ļoti pietrūkst skatītāju. Kad ir līdzjutēji, ir cita aura, trūkst arī draugu un mājinieku atbalsta,» teic V. Plētiens.


UZZIŅAI

Čempionāta vietu sadalījums dažādās klasēs


«Touring AX»:
1. Pauļus Pleskovs (Lietuva);
2. Edijs Ošs (Latvija);
3. Andri Ouns (Igaunija).

«Junior Buggy»:
1. Ondržejs Medliks (Čehija);
2. Daniels Pitlouns (Čehija);
3. Stins Jaspers (Nīderlande).

«Buggy 1600»:
1. Timo Pahlers (Nīderlande);
2. Andrejs Maksians (Moldova);
3. Makss Šanens dos Santušs (Luksemburga).

«Super Buggy»:
1. Florents Tafani (Francija);
2. Jakubs Kubičeks (Čehija);
3. Jānis Boks (Latvija).

Nacionālajā klasē:
1. Ivo Gabrāns (Latvija),
2. Roberts Bāriņš (Latvija),
3. Ligits Kordušs (Lietuva).