BauskasDzive.lv ARHĪVS

Projektā «Rail Baltica staciju stāsti» aicina iesūtīt leģendas un nostāstus par Bausku un Iecavu

www.bauskasdzive.lv

2021. gada 27. maijs 08:19

189
Projektā «Rail Baltica staciju stāsti» aicina iesūtīt leģendas un nostāstus par Bausku un Iecavu

Projektā «Rail Baltica staciju stāsti» iecerēts apkopot leģendas un nostāstus par topošo «Rail Baltica» pieturvietu apkaimi. Bauskas un Iecavas novada iedzīvotāji līdz 14. jūnijam tiek aicināti iesūtīt stāstus un leģendas par Iecavas un Bauskas apkārtni, portālu informēja Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Stāstus ierunā aktieri Sandra Kļaviņa un Gundars Āboliņš, projektu plānots turpināt  līdz pat gada beigām. Jau šobrīd audio kartē ir ievietoti pirmie stāsti, katru nedēļu sadaļa tiks papildināta ar jauniem. Iecavu iezīmē stāsts par Dievdārziņu: «Iecavā ir gleznaina pastaigu vieta, kas apvīta mītiskām leģendām. Šeit, iespējams, atdusas Napoleona karavīri un agrāk atradies arī upurakmens, kas mistiski pazudis», bet Bauskas pirmā leģenda pauž ziņas par akmeni  vecpilsētas nomalē, pie Kalēju ielas, kur brokastojuši un spēkiem mērojušies Krievijas cars Pēteris I un Polijas karalis Augusts II Stiprais.

Stāstus var iesūtīt ŠEIT.

«Rail Baltica» projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

«Rail Baltica» projektā Latvijā paredzēti 16 mobilitātes punkti uz Eiropas platuma sliežu ceļa un viens uz esošā platuma sliežu ceļa. Tie atradīsies Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā, Bauskā un Āgenskalnā.

Plānots, ka «Rail Baltica» izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Iecerēts, ka «Rail Baltica» dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.