Iecavniekiem piedāvā jau noraidītos automaģistrāles variantus

Klaji ignorējot 611 Iecavnieku iesniegtos parakstus un konkrētu pamatojumu, kāpēc piedāvātie automaģistrāļu varianti iedzīvotājus neapmierina, VAS „Latvijas Valsts Ceļi" aicina uz Ietekmes uz vidi novertējuma darba ziņojuma sabiedrisko apspriešanu rīt, 16.septembrī, Iecavas kultūras namā. Ziņojumā atkārtoti parādās visi trīs noraidītie varianti, informēja sabiedriskās organizācijas (SO) «Mēs Iecavai» valdes locekle Lauma Neimane. «Tagad teritoriālajā plānojumā tie ir četri: Nr. 1, Nr.1 apakšvariants un Nr. 3, kā arī kompromisa automaģistrāles variants (Nr.3a). Automaģistrāles varianta Nr. 2 neliels posms tika izņemts no teritoriālā plānojuma, pamatojoties uz Latvijas Valsts ceļu šī gada 2. aprīlī Iecavas novada Domei adresētajā vēstulē norādīto informāciju, ka tieši šis variants sabiedriskajā apspriešanā no iedzīvotāju puses netika atbalstīts. Taču pārējā otrā varianta daļa pārsaukta par varianta Nr. 1 apakšvariantu. Vēlamies vērst uzmanību uz to, ka visus trīs variantus (Nr. 1, Nr. 2 un Nr. 3) iedzīvotāji noraidīja ar vienādu spēku,» organizācijas nostāju pauž L. Neimane. Par iedzīvotāju piedāvātā un A/S „Ceļuprojekts" izstrādātā kompromisa 3a variantu Zemgales virsmežniecība ir devusi atzinumu, ka šajā teritorijā būtiski tiks ietekmēti un zaudēs savu vērtību dabiskie meža biotopi un to koncentrācijas vietas kopumā aptuveni 186 ha platībā. SO „Mēs Iecavai" pārsteidz šads atzinums, jo automaģistrāles 3a variantā meži tiek skarti minimāli. Darba ziņojuma izstrādes gaitā konstatēts fakts, ka ietekme uz vidi ir nelabvēlīgāka tiem variantiem, kas iet pa līdz šim neskartām teritorijām, un mazāk nelabvēlīga tiem, kas vairāk izmanto esoša ceļa posmus.Uz šo apspriešanu tiek aicināti tikai tie iedzīvotāji, kuru īpašumus tieši skar automaģistrāles būvniecība. Tie, kuru mājas un zeme atrodas pāris metru attālumā no plānotā ceļa, tā aizsargjoslā, par sapulci netiek informēti. Taču ātrgaitas automaģistrāle, kurā ar atļauto ātrumu 130 km/h turpat gar durvīm trauksies tranzīts, pārdalot Iecavu divās daļās, skars visus Iecavas novada iedzīvotājus. Lai nokļūtu uz savām mājām, cilvēkiem nāksies ik dienas mērot liekus kilometrus, jo automaģistrālēm nav nekādu pieslēgšanās iespēju no apkārtējām teritorijām, pa tām nebrauc pat sabiedriskais transports un neatliekamas palīdzības transports (ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji, gāzes dienests utt). Tāpat visi Iecavas iedzīvotāji cietīs no tranzīta radītā trokšņa un piesārņojuma, ziņo organizācijas pārstāvji.Viņi arī uzdod jautājumu - kā interesēs tas notiek? Kādēļ apvedceļš jābūvē cauri apdzīvotām vietām - dzimtas mājām, iekoptiem dārziem, zemnieku saimniecībām - un nevis tām apkārt, gar Latvijas valsts mežiem pilsētas austrumu pusē, vismaz šoreiz ņemot vērā vienkāršo iedzīvotāju intereses? Nākotnes vīzijās blakus šai maģistrālei plānots ātrgaitas dzelzceļš. Tad kā šo dzelzceļu plāno izbūvēt cauri pilsētai? Neziņa par nākotni un arī šajā situācijā vērojamā acīmredzamā nerēķināšanās ar sabiedrības interesēm un cilvēku tiesībām uz privātīpašumu, uz dzīvi neapdraudētā un drošā vidē, rosina mūs informēt par šiem procesiem plašāku sabiedrību, teikts «Mēs Iecavai» izplatītajā paziņojumā presei.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»