BauskasDzive.lv ARHĪVS

Iecavas VUGD depo ir tuvu avārijas stāvoklim

Sandra Giptere-Ivanova

2021. gada 30. aprīlis 09:14

145
Iecavas VUGD depo ir tuvu avārijas stāvoklim

Aprīļa vidū izsludināts iepirkums astoņu jaunu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta depo (viens no tiem Iecavā) būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādei 3D BIM vidē, būvdarbiem, kā arī inženiertīklu un inženiertehniskās sistēmas apkopei.  Piedāvājumi atklātajā konkursā jāiesniedz līdz šī gada 18. maijam. Iekšlietu ministrija apņēmusies līgumus iepirkuma rezultātā noslēgt, vēlākais, šī gada jūlijā.

«Ir dots signālraķetes šāviens vienam no nozīmīgākajiem iekšlietu nozares sakārtošanas un modernizācijas projektiem, lai jau līdz 2022. gada beigām jaunu un mūsdienīgu mājvietu gūtu Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta, Valsts policijas un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta speciālisti. Šis projekts ir ļoti nozīmīgs iekšlietu dienestiem, un tajā jau ir ieguldīts milzīgs darbs,» paudis iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens.

Paredzēts, ka Kandavā, Saulkrastos, Dagdā, Iecavā, Ilūkstē, Rūjienā, Priekulē un Aizputē tiks uzbūvēti jauni, mūsdienu prasībām atbilstoši depo, lai nodrošinātu ātru reaģēšanu uz izsaukumiem. Tādējādi apkārtējiem iedzīvotājiem drošība būšot daudz augstākā līmenī. Arī ugunsdzēsējiem glābējiem beidzot būs atbilstoši un mūsdienīgi darba apstākļi. Jaunajās ēkās pārdomāti tiks izvietotas ugunsdzēsības auto garāžas, administratīvais un atpūtas bloks, kā arī tehniskās telpas.

Izsludināts iepirkums depo celtniecībai, modernizācijai arī Iecavā. Kādas ir galvenās problēmas Iecavas depo? Skaidro Viktorija Gribuste, Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā inspektore Zemgales reģionā: «Tagadējai Iecavas posteņa ēkai ir divas pamatproblēmas – tās tehniskais stāvoklis un izbraukšana uz notikumiem. Iecavas posteņa ēka ekspluatācijā nodota 1900. gadā, līdz ar to tā neatbilst mūsdienu ugunsdzēsības depo, drošas darba vides un sanitārajām prasībām. Piemēram, garāžas vārti ir tik šauri – lai tajos iebrauktu mūsdienīga autocisterna, kāda ir izvietota Iecavas postenī, tiek nolocīti sānu spoguļi, savukārt glābšanas dēli uz tās jumta izvietot nevar, jo tad nav iespējams iebraukt garāžā. Tam tiek meklēti citi, ne tik ērti risinājumi.»

Ēkai ir nepieciešams nopietns remonts, un tā ir tuvu avārijas stāvoklim. Būtiskākās vajadzības ir jumta seguma un konstrukciju, lietus novadīšanas sistēmas, elektroinstalācijas, logu un durvju nomaiņa. Tajā nav izbūvēta dabiskā ventilācija, kas sanitārajās telpās rada nepārtrauktu pelējumu. Ēka arī apdraud ugunsdzēsējus glābējus, jo vietām grīda ir iekritusi un nepieciešama tās nomaiņa. Garāžai nepieciešama vārtu nomaiņa un automašīnu atgāzu novadīšanas sistēmas uzstādīšana. Un ne mazāk svarīgs ir arī ēkas fasādes un telpu kosmētiskais remonts, kas nav veikts vismaz 20 gadus.

Iecavas postenim ir lielākais izsaukumu skaits uz notikumiem starp visiem posteņiem Zemgales reģiona brigādē un viens no lielākajiem arī starp visiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta posteņiem. Ugunsdzēsībā un glābšanas darbos ļoti svarīga ir operativitāte, un katrai sekundei var būt dzīvības cena, tāpēc par Iecavas posteņa būtiskāko problēmu var uzskatīt operatīvu izbraukšanu. Posteņa ēka atrodas A7 šosejas malā, pilsētas centrā, blakus nozīmīgam ar luksoforu regulējamam krustojumam. Intensīvas satiksmes un luksofora darbības dēļ uz A7 šosejas regulāri veidojas ievērojami sastrēgumi, savukārt brīžiem, īpaši notiekot ceļu satiksmes negadījumiem, sastrēgumi ir ļoti lieli un ilgstoši. Vieglās un kravas automašīnas stāv ļoti blīvi, un tādējādi Iecavas posteņa autocisternas izbraukšana no depo teritorijas uz šoseju ir ļoti sarežģīta, laikietilpīga un ļoti iespaido operatīvu reaģēšanu. Ja jauno depo uzbūvēs paredzētajā teritorijā, tas ievērojami atvieglos reaģēšanas iespējas, analizē V. Gribuste.

Iecava atrodas tuvu Rīgai, tai cauri iet starptautisks tranzītceļš, un tās sociālekonomiskā nozīme turpmākajos gados tikai pieaugs, tāpēc jauna Iecavas posteņa ēka ir ļoti svarīga, lai kvalitatīvi un operatīvi rūpētos par drošību.