«Rail Baltica» būvniecībai Iecavas novadā izsludināts lokālplānojumu izstrādes iepirkums

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecībai Limbažu un Iecavas
novadā izsludināts lokālplānojumu izstrādes iepirkums,
informēja "Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas
dzelzceļa līnijas" komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.
Viņa norādīja, ka plānojumos paredzēts precizēt dzelzceļa trasei un
ar to funkcionāli saistīto objektu - "Rail Baltica" infrastruktūras
tehniskās apkopes punktu un reģionālo staciju - izbūvei nepieciešamās
teritorijas, nosakot to īstenošanas sākšanai atbilstošo funkcionālo
zonējumu, un izstrādāt nosacījumus šo teritoriju izmantošanai.
Voronkova skaidroja, ka lokālplānojumu izstrāde nepieciešama, lai gan apkopes punktus, gan reģionālās stacijas varētu iekļaut novadu teritoriju plānojumā, nosakot šīm teritorijām īpašus noteikumus.
Skultes (Limbažu novadā) infrastruktūras apkopes punkta teritorija plānota aptuveni 16 hektāru platībā, bet Iecavas apkopes punktu veidos lauku teritorijā - aptuveni 16,5 hektāru platībā. To uzdevums būs nodrošināt "Rail Baltica" infrastruktūras - sliežu ceļu, kontakttīklu, signalizācijas sistēmu - uzturēšanu. Šajos punktos bāzēsies un tiks apkalpota specializētā tehnika, uzglabāti nepieciešamie materiāli un nodrošināta to piegāde kā pa 1435 milimetru, tā arī pa 1520 milimetru platuma dzelzceļiem.
"Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve pauda, ka "Rail Baltica" izbūves laikā posmā Igaunijas robeža-Rīga, kā arī Rīga-Lietuvas robeža apkopes punkti Skultē un Iecavā ļaus nodrošināt būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu un nepieciešamo apstrādi, kā arī radīs jaunas darba vietas. Nākotnē šajās vietās būs labi priekšnoteikumi teritoriju attīstībai, piemēram, veidojot industriālos parkus.
Šo apkopes punktu atrašanās vietu uz jaunbūvējamās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" noteica pēc uzņēmuma "Ardanuy Ingenieria" veiktās izpētes.
Latvijas teritorijā "Rail Baltica" trasē iecerēts attīstīt 16 un pat vairāk reģionālo staciju - kā nākotnes mobilitātes centrus ar integrētu servisu ne tikai "Rail Baltica" sistēmā, bet gan visā sabiedriskā transporta sistēmā Latvijā. Divas no tām plānotas arī Skultē un Iecavā. Visu darbu konkursa uzvarētājam būs jāpaveic 18 kalendāra mēnešu laikā. Lokālplānojumu izstrādei noteiktais laiks var tikt pagarināts iepirkuma līgumā noteiktajā kārtībā.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»