Atbilstīgi noteiktajiem ierobežojumiem

Iecavas skaistumkopšanas meistaru prakse rāda, ka var apkalpot labi ja trešo daļu potenciālo klientu
Pagājušas divas nedēļas, kopš skaistumkopšanas jomā strādājošie – pagaidām gan tikai manikīri, pedikīri un frizieri – pēc ilgāka pārtraukuma saistībā ar «Covid-19» izplatības ierobežošanu atsākuši darbu.
«Bauskas Dzīve» sniedz ieskatu, kā darbs rit Iecavā, skaistumkopšanas salonā «Kamilli», kas 2020. gadā pašvaldības konkursā «Iecavas novada uzņēmēju gada balva» ieguvis nomināciju «Gada viesmīlīgākais uzņēmējs». Salo-na īpašniece un vadītāja Nataļja Kartiševa apstiprina, ka strādā un atvēršanas brīdis bijis ļoti gaidīts.
Veido grafiku
Noilgojušās gan meistares, gan klienti, to apstiprina arī rezervācija – uz pierakstu pie meistarēm rinda mēneša garumā, stāsta salona vadītāja. «Varam beidzot mazliet atviegloti uzelpot – esam priecīgi, ka iespējams kaut daļēji atsākt strādāt, salonā visu pakalpojumu klāstu nevar saņemt – jāiztiek bez uzacu korekcijas, vaksācijas un solārija,» teic N. Kartiševa.
Salona platība ir 36 m2, pēc noteikumiem šādā telpā atļauts strādāt divām meistarēm. Nagu speciālists strādā norobežotā vietā, manikīra un pedikīra pakalpojumus iespējams nodrošināt, kā to nosaka ierobežojumi, izmantojot katram darba krēslam savu aizsargstiklu.
«Salonā mums ir divas frizieres, kas draudzīgi sadalījušas darbdienas, tagad mūsu salons strādā arī pirmdienās. Klienti piesakās apmeklējumam tikai pa telefonu, veidojam grafiku, ir paredzēts pārtraukums telpu vēdināšanai, katram salona apmeklētājam mērām temperatūru, aizpildām reģistrācijas lapu.
Nominācijas «Gada viesmīlīgākais uzņēmējs» ieguvējs tagad saviem apmeklētājiem tik ierasto kafijas vai tējas tasīti ar cepumiņu un žurnālu arī vairs, protams, nepiedāvā. «Bet par viesmīlību gan domājam joprojām – esam smaidīgas, rūpīgas un pozitīvas, kaut laiks no 1. marta rāda, ka varam apkalpot labi ja trešo daļu potenciālo klientu,» apstiprina Nataļja. Pagaidām cenas pakalpojumiem neceļot, bet tas būšot jādara – valstī mainījusies nodokļu politika un paaugstināta minimālā alga.
Pārspīlēti un neloģiski
Ilgais aizliegums, viņasprāt, tomēr bija pārspīlēts un neloģisks: tas, ka jābūt ierobežojumiem un noteikumiem, kā strādāt, nav apstrīdams, bet, pieņemot šos noteikumus, vajadzētu vairāk ieklausīties un ņemt vērā nozares speciālistu viedokli un ieteikumus. N. Kartiševa min tikai dažus piemērus: klients vienā dienā nedrīkst saņemt gan friziera, gan nagu speciālista pakalpojumus. Ja šodien ejat pie friziera, tad manikīru nevarēsit veikt, pie manikīra jāpierakstās citā dienā – tas nozīmē, ka klientam lieku reizi jātērē savs laiks un palielinās arī nevajadzīgu kontaktu skaits.
Tāpat nav skaidrs temperatūras mērīšanas mērķis, jo nekur nav ziņots, ar kādu temperatūru klientu nedrīkst apkalpot. Reģistrācijas lapu glabāšanas termiņš noteikts 30 dienas, bet, kas ar tām notiek tālāk, ir salonu īpašnieku ziņā. Arī noteiktā telpu vēdināšanas kārtība vieš neizpratni...
Nataļja gan saka: «Protams, mēs pērkam termometrus, respiratorus, aizsargstiklus, stiprākus dezinfekcijas līdzekļus, tagad tiem jāsatur 70% etanola, un dzīvojam cerībā, ka, strikti ievērojot visus noteikumus, varēsim strādāt ilgtermiņā.»
Skaistumkopšanas salonu īpašnieki atrodas neapskaužamā situācijā, jo nevar nodrošināt darba vietas un pilna darba laika slodzi darbiniekiem, būtiski kritušies ienākumi, teic N. Kartiševa. Tāpēc arī pieņemot piedāvājumu no valsts saņemt gan algu subsīdijas novembrī, gan dīkstāves pabalstu janvārī un februārī, gan apgrozāmo līdzekļu grantu, lai varētu veikt maksājumus par īres līgumu, komunālajiem pakalpojumiem, kā arī nomaksāt nodokļus.
Pietrūkst domu apmaiņas ar kolēģēm
Inga Eriņa, kas salonā «Kamilli» strādā kopš 2012. gada, «Bauskas Dzīvei» pastāstīja: «Manas kolēģes ir vislabākās, kādas vien līdz šim man bijušas. Man ļoti pietrūkst, ka nevaram strādāt visas kopā – tad varam cita citai paprasīt padomu, apmainīties ar pieredzi, apspriesties un kopā priecāties par rezultātu. Protams, žēl, ka nevaram strādāt katru dienu, veidojas garas rindas, samazinās ienākumi gan salonam, gan meistariem. Cilvēki gan pierod pie pārmaiņām ātri, taču galvenais, ka varam vispār strādāt.»
Aiga Kuzma, salona «Kamilli» regulāra apmeklētāja un uzticīga kliente no salona atvēršanas brīža, laikrakstam atklāj: «Uzreiz pēc 1. marta pa telefonu pieteicos pie savas frizieres, vienojāmies par 4. martu. Tad arī uzzināju, ka pie manikīra jāpierakstās citā dienā – tā nu uz manikīru nācu vēlreiz, pēc nedēļas. Esmu ļoti priecīga, ka atkal salons strādā, jo meistares ir labas un atsaucīgas.»
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»