Klienti noņem cepures

Frizierēm Vecumniekos pieraksts aizpildīts vismaz pāris nedēļu uz priekšu
Pēc vairāk nekā divu mēnešu dīkstāves 1. martā darbu atsākušas arī frizieres Vecumniekos, kur pašlaik matu kopšanas pakalpojumu pastāvīgi sniedz piecas speciālistes.
«Covid-19» apstākļos skaistumkopšanas nozares pārstāvjiem, kuriem ļauts strādāt – frizieriem, manikīriem, pedikīriem un podologiem, jāievēro stingri drošības nosacījumi gan klientu apkalpošanas organizēšanā, gan individuālo aizsardzības un dezinfekcijas līdzekļu lietošanā, telpu vēdināšanā u. c.
Par 10% dārgāk
Friziere Žanna Zaiceva klientus pieņem nomātā telpā līdzās Vecumnieku mūzikas un mākslas skolai. «Bauskas Dzīvei» viņa atzina, ka ar prieku atsākusi strādāt, jo piespiedu dīkstāve kopš 21. decembra ļoti nogurdinājusi. Speciāliste ir pašnodarbinātā un patentmaksātāja. Saņēmusi dīkstāves pabalstu un pārtikusi no iekrājumiem, taču ilgstoši šādi iztikt nebūtu iespējams.
Kad valdība izziņojusi lēmumu no 1. marta atļaut strādāt frizieriem, viņa ievietojusi informāciju savā «Facebook» lapā un divu trīs dienu laikā klienti aizpildījuši pierakstu turpmākajām divām nedēļām. Kalendārplāns gan atšķiras no tā, kāds tas bijis pirms lieguma sniegt matu kopšanas pakalpojumus, jo pašlaik darba grafiks pakārtots jaunajām prasībām un drošības noteikumiem.
«Tagad pēc katra klienta divdesmit minūtes paredzētas telpas sakopšanai, dezinfekcijai, vēdināšanai. Katram apmeklētājam tiek veikta bezkontakta temperatūras mērīšana, tāpat arī jāaizpilda anketa un jāapliecina, ka neslimo ar «Covid-19» un neatrodas karantīnā. Klienti tiek reģistrēti, fiksēts laiks, cikos katrs atnācis un kad devies prom,» kārtību skaidro friziere. Viņa atzīst, ka ieviestās pārmaiņas neļauj vairs apkalpot tikpat daudz klientu, kā bijis ierasts. Agrāk nereti varējusi frizēt divus apmeklētājus vienlaikus – kamēr vienam matos ieklātā krāsa veido vēlamo pigmentu, otram var pagūt izveidot griezumu, taču nu vairs šādas situācijas nav pieļaujamas, jo telpā drīkst atrasties tikai viens klients. Lai dienā varētu sapucēt iespējami vairāk cilvēku, Žanna pagarinājusi darba stundas un strādā no plkst. 9 līdz 21, lai gan iepriekš klientus frizējusi no plkst. 10 līdz 18. Pirmajā darbdienā pēc dīkstāves pakalpojumu varējusi sniegt septiņiem cilvēkiem, taču normālos apstākļos būtu bijis iespējams matus sakopt 12 klientiem. Šī situācija piespiedusi par 10% paaugstināt maksu par pakalpojumiem.
Krāsojusi pati
«Bauskas Dzīve» piektdien, 5. martā, pārliecinājās, ka pēc kārtējā klienta friziere rūpīgi veica telpas dezinfekciju un vēdināšanu, tāpat arī izsmidzināja līdzekli uz ēkas ārdurvju rokturiem, lai iznīcinātu iespējamos infekcijas slimību izraisītājus.
Noteiktā laikā ieradās nākamā apmeklētāja. Ligita pastāstīja, ka pēdējoreiz pie friziera bijusi 4. decembrī, un jokoja – ja vēl kādu laiku netiktu pie meistares, no ataugušajiem matiem varētu pīt bizītes. Līdz šim bija radusi matus krāsot un griezt ik pēc sešām nedēļām, tāpēc šis pārtraukums šķitis nesamērīgi ilgs.
«Ja vien varētu, apkamptu tevi!» satiekoties ar savu frizieri, emocijas neslēpj Ligita. Arī Žanna atzīst, ka pēc klientiem esot ļoti noilgojusies. «Šis laiks ļāva saprast, ka esmu «īsta darbaholiķe» un bez savstarpējā saskarsmē gūtās enerģijas nevaru dzīvot. Prieks, ka klienti mani sagaidījuši!» viņa teic.
Apskatot Ligitas matus, speciāliste secina, ka tie krietni atauguši, taču krāsoti. Apmeklētāja atzīstas, ka vēlējusies sevi vismaz nedaudz sapost. Veikalā iegādāto «Londu» pati ietriepusi matos. Šķiet, frizierei iegūtais rezultāts nav īsti pa prātam, un viņa iesaka nākamreiz piezvanīt, jo būtu ieteikusi izvēlēties «cita numura brūno toni». Uzreiz gan abas norunā, ka šādu situāciju vēlreiz labāk nepiedzīvot. «Ceru, ka zvanīt, lai prasītu padomu krāsošanā, nevajadzēs un ka šādu pārtraukumu vairs nebūs,» pauž kliente.
«Prieks, ka visi nāk ar ataugušiem, veseliem matiem, uzreiz redzams, ka pie friziera nav bijuši,» teic Žanna. Viņa piebilst: «Ja tik ilgi nav būts, jātaisa manāmas pārmaiņas!»
Jaunā kārtība nav pa prātam
Frizētava «Natālija» iekārtota Vecumnieku centrā, veikala «Elvi» pagrabstāvā. Agrāk tur tandēmā darbojušās Elita Musatova un Agnese Stilve, taču kopš 1. marta, darbu organizējot maiņās, telpās kopā ar Agnesi saimnieko Natālija Balaško. Līdz liegumam sniegt matu kopšanas pakalpojumus Natālija strādājusi pavēsajā frizierdarbnīcā virs veikala «Vesko», taču, vietai atbrīvojoties, pārcēlusies uz siltāku stūrīti.
5. martā Agnese apkalpojusi klientus rīta cēlienā – no plkst. 9 līdz 13, bet pēcpusdienā – Natālija. Kad veras durvis un tajās parādās kundzīte cienījamos gados, friziere saprot, ka viņa ienākusi ko pavaicāt, jo nākamais apmeklētājs pēc pieraksta esot puisis. Izrādās, tā arī ir.
Seniore taujā pēc Agneses un vēlas apgriezt matus. Būtu ar mieru ļauties arī cita speciālista šķērēm un īsti nesaprot, kāpēc kolēģe nevarot izlīdzēt, ja jau pašlaik «ir bez darba», jo frizējamā krēslā taču neviens nesēž. Nākas skaidrot, ka tagad stingri noteikumi un pēc katra klienta jābūt pārtraukumam, lai veiktu dezinfekciju un sagatavotos nākamā apmeklētāja uzņemšanai. Natālija aicina piezvanīt Agnesei un norunāt konkrētu laiku, jo tāda ir jaunā kārtība. Tas gan ienācēju īsti neapmierina, jo bija domājusi safrizēties uzreiz. «Man tāds raksturs – kad ienāk prātā, tad nāku. Nemāku plānot uz priekšu,» viņa atmet ar roku un neapmierināta dodas savās gaitās.
Nav vērts riskēt
7. klases skolnieks Kevins pie frizieres nav bijis, kopš ieviesti ierobežojumi. «Kad klienti noņem cepures, uzreiz redzu, kurš patiesi visu šo laiku izticis bez matu griešanas un kuram kāds palīdzējis. Saprotams, ja to darījis kāds no tuviniekiem, taču ir arī citādākas situācijas. Nedomāju, ka tas ir tā vērts – sniegt un saņemt pakalpojumu aizlieguma laikā. Pirmkārt, tiek apdraudēta veselība un drošība, otrkārt, par pārkāpumu paredzēts milzīgs sods. Katrā ziņā man būtu bail riskēt,» uzsver Natālija. Viņa ir pašnodarbinātā un dīkstāves laikā pieteikusies pabalstam. Par februāri naudiņu gan vēl neesot saņēmusi.
Puisim viņa veido griezumu, kā ierasts, neaizmirstot iestrādāt arī «svītriņu». Matus izmazgā un nosusina vienreizlietojamā dvielītī; tā esot gan ērtāk, gan higiēniskāk. Maksa par pakalpojumu šķiet neticami zema – tikai pieci eiro. Friziere paskaidro, ka no skolēniem vairāk neprasot. Kad pārcēlusies uz pagrabiņu, ar kolēģi vienojušās par kopīgu cenrādi. «Maksu neesam paaugstinājušas. To nevar darīt, lai cilvēki nenobīstas, jo te jau nav Rīga, lai varētu aizrauties ar cenu celšanu,» teic Natālija.
Pieraksts pie abām speciālistēm jau ir gan uz nākamo, gan aiznākamo nedēļu. Stingro noteikumu dēļ pietrūkstot laika, lai visus apkalpotu tad, kad būtu interese frizēties, tāpēc klientiem jāpieskaņojas iespējām.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»