BauskasDzive.lv ARHĪVS

Apbalvojums mudina vēl vairāk uzsmaidīt cilvēkiem

Ligita Asare

2021. gada 9. marts 00:00

490
Apbalvojums mudina vēl vairāk uzsmaidīt cilvēkiem

Pasta darbinieku novērtējumā Latvijas iedzīvotāji izceļ profesionālās un cilvēciskās īpašības


Noskaidroti labākie 2020. gada «Latvijas Pasta» pastnieki un pasta nodaļu operatori katrā Latvijas reģionā, viņu vidū ir arī pasta centra «Bauska» operatore, laikrakstu  informēja Vineta Danielsone, va/s «Latvijas Pasts» vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja.

«Latvijas Pasts» jau desmito reizi rīkoja tradicionālo konkursu «Mans pastnieks». Konkursā piecos reģionos noskaidroti 2020. gada precīzākie, zinošākie un izpalīdzīgākie pastnieki un pasta no-daļu operatori. Kopumā kādai no abām nominācijām izvirzīti
946 pastnieki un pasta operatori, par kuriem pavisam saņemtas 11 375 iedzīvotāju novērtējuma anketas, no tām vairāk nekā puse – 6640 anketu – aizpildītas tiešsaistē.

Seši kritēriji
Latvijas iedzīvotāji savās atsauksmēs izcēluši pasta darbinieku profesionālās un cilvēciskās īpašības, pasakot paldies ne tikai par tiešo darba pienākumu izpildi, bet arī palīdzības sniegšanu ikdienā, kas īpaši svarīgi ir «Covid-19» pandēmijas apstākļos. Darbinieka novērtēšanai konkursa anketās klienti varēja atzīmēt vienu vai vairākus no sešiem kritērijiem – uzticams, komunikabls, izpalīdzīgs, precīzs, zinošs, atbildīgs, kā arī ierakstīt savu pamatojumu novērtējumam.  

Pastnieku konkurencē klienti par labāko Zemgales reģionā atzinuši Vitu Elksni no Viesītes piegādes punkta. Savukārt par labāko pasta nodaļas operatori klientu vērtējumā Zemgales reģionā atzīta Dace Melne no pasta centra «Bauska», par viņu iesniegtas 48 anketas.

Baušķeniece Dace Melne pasta centrā «Bauska» par operatori strādā astoto gadu, bet konkursā «Mans pastnieks» klientu augstāko novērtējumu ieguvusi pirmo reizi.

Darbā aizvien kas jauns
D. Melne «Bauskas Dzīvei» atklāja, ka pirms darba pastā strādājusi par pārdevēju lauku veikalā. Kad pārdevējas darbs bijis caurcaurēm iepazīts, tas kļuvis vienmuļš, bez iespējām attīstībai un interesei. Esot bezdarbnieces statusā, pamanījusi sludinājumu par operatora vakanci pastā un savu tā brīža izvēli tagad atzīst par veiksmīgu.

«Ja es būtu zinājusi, ka man operatora darbs tik ļoti patiks, sen to būtu atradusi. Te ir interesanti, katru dienu kaut kas jauns. Pasts ik pa laikam uzņemas jaunus pakalpojumus, kas liek apgūt papildu zināšanas un prasmes. Arī cilvēki nāk arvien citi, tas ir interesanti,» pauž D. Melne. Viņa pastāstīja, ka pēdējā laikā gan veicamās operācijas, gan apmeklētāju sastāva izmaiņas ienesusi «Swedbank» Bauskas filiāles aizvēršana, kā arī vietējo pasta sūtījumu skaita palielināšanās saistībā ar attālinātu iepirkšanos, arvien vairāk cilvēki dod priekšroku bezskaidras naudas norēķiniem. D. Melne nenoliedz, ka dažkārt nākas just emocionālu spriedzi, taču tai neļauj dominēt kolēģu atbalsts un pašas saprotošā attieksme pret cilvēkiem. «Arī apmeklētājiem ir savas labās un sliktās dienas, cilvēki nāk dažādi. Ja gadās kāds ar negācijām, padomāju – lai kāds arī cilvēks būtu, vienmēr ir kāds, kas viņu mīl un novērtē, – tas nomierina prātu,» atklāj operatore.

Aizraujas ar dažādiem vaļaspriekiem
Dace ir mamma Renātei un Ērikam, vecmāmiņa – mazdēliņam Edvartam. Ārpus darba laika aizraujas ar dažādiem vaļaspriekiem. Jau 15 gadus nodarbojas ar līnijdejām, ir Bauskas kultūras centra kolektīva «Hot Boots» vadītāja. Aizvadītajā rudenī un arīdzan ziemā, kad liegta kopīga dejošana, Dace organizē aerobikas treniņus zem klajas debess. Viņa ir šautriņu sporta kluba «Bauskas dārts» dalībniece, patīk arī sievišķīgi rokdarbi. Dace atklāj, ka, ieilgstot pandēmijas ierobežojumiem, visvairāk trūkst kontaktu ar līdzcilvēkiem ārpus darba un mājām, kad tik ilgi nav varēts satikties.  

Par klientu augsto vērtējumu D. Melne sacīja: «Darot ikdienas darbu konkursa norises laikā, tas manu attieksmi pret klientiem neietekmēja. Taču tagad apbalvojums ir papildu atbildība – liek vairāk uzsmaidīt cilvēkiem.»



Par Daci Melni klienti rakstījuši:
- «Pasta darbiniece vienmēr zina atbildes uz maniem jautājumiem un spēj izpildīt manu lūgumu.»
- «Ir komunikabla, zinoša un pozitīva. Liekas, diena ir izdevusies, ja ieraugi Daces smaidu!»
- «Dace ir cilvēks savā vietā.»
- «Viņa ir pati labākā!»
- «Vienmēr laipni apkalpo.»
- «Ir vislabākā!»
- «Mans vislabākais pasta darbinieks!»
- «Viņa vienkārši ir vislabākā un zinošākā.»