Satiksmes jomā pērn mazāk pārkāpumu

Policijas Bauskas iecirkņa teritorijā 2020. gadā uz ceļiem bojā gājuši pieci cilvēki
Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes apkalpojamajā teritorijā 2020. gadā satiksmes uzraudzības jomā pavisam kopā tika reģistrēti 30 359 administratīvie pārkāpumi.
Viens no visbiežāk fiksētajiem notikumiem bija atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana – pārāk steidzīgiem autovadītājiem likumsargi piemēroja sodu 12 730 gadījumos, informē Dace Kalniņa, Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes (VP ZRP) vecākā speciāliste.
Sarucis negadījumu skaits
Aizvadītajā gadā Zemgalē reģistrēts 1991 ceļu satiksmes negadījums, kas ir par 228 mazāk nekā 2019. gadā. Lielākoties jeb 1601 gadījumā avārijas bija bez fiziski cietušām personām, savukārt 390 ceļu satiksmes negadījumi bija ar cietušajiem. Lai arī pērn ir samazinājies ceļu satiksmes negadījumos cietušo skaits – 454 personas, kas ir par 70 mazāk nekā 2019. gadā, taču diemžēl bojā gājusi 31 persona, kas ir par desmit vairāk nekā 2019. gadā. Tāpat joprojām daudziem autovadītājiem drošības jostu lietošana nešķiet svarīga – policisti par nepiesprādzēšanos ar drošības jostu sākuši 1997 administratīvo pārkāpumu procesus.
Lai arī policija daudzkārt atgādinājusi un turpina atgādināt, ka alkohols un auto vadīšana nav savienojamas lietas, jo, esot alkohola reibumā, nav iespējams koncentrēties braukšanai un nepieciešamības gadījumā pietiekami ātri reaģēt, 697 gadījumos sākti administratīvā pārkāpuma procesi par sēšanos pie stūres reibumā. 440 gadījumos likumsargi konstatējuši pamatu kriminālprocesa sākšanai pēc Krimināllikuma 262., 262.1 vai 312. panta, akcentē D. Kalniņa.
Ātrums un braukšana reibumā
Bauskas iecirkņa apkalpojamajā teritorijā satiksmes uzraudzības jomā pagājušajā gadā reģistrēts 4731 administratīvais pārkāpums, no kuriem 1722 gadījumos ir pārsniegts atļautais braukšanas ātrums, 409 gadījumos nav lietotas drošības jostas, 127 autovadītāji bija sēdušies pie stūres alkohola reibumā. Notikuši 233 ceļu satiksmes negadījumi bez fiziski cietušām personām un 54 negadījumi, kuros cietušas 62 un bojā gājušas piecas personas, informē D. Kalniņa.
Gatis Ķēniņš, VP ZRP Bauskas iecirkņa Patruļpolicijas nodaļas Satiksmes uzraudzības rotas vecākais inspektors, sarunā ar «Bauskas Dzīvi» vērtēja pērno gadu satiksmes jomā Bauskas iecirkņa apkalpojamajā teritorijā: «Salīdzinot ar 2019. gadu, pērn pārkāpumu uz ceļa bija par 720 mazāk. Sarucis arī sīko negadījumu skaits. Cilvēki ir kulturālāki, saprot, cenšas ievērot satiksmes noteikumus. Izskatās, ka ejam uz labo pusi. Atļautā braukšanas ātruma pārkāpumu skaits bija par 867 mazāk nekā 2019. gadā. Mazliet vairāk gan ir dzērājšoferu. Iespējams, pārkāpumu skaitu kopumā samazinājuši ieceļošanas un citi «Covid-19» ierobežojumi. Darbs vairāk bija saistīts ar «Covid-19» ierobežojumu kontroli. Šajā jomā ieguldīts milzīgs darbs, tāpēc bija lielāka slodze. Tam novirzīti arī prāvi resursi. Ceļiem vien uzmanību nevarējām pievērst.»
Saistībā ar dzērājšoferu skaita pieaugumu iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens pat aicina izvērtēt iespēju atgriezties pie administratīvā aresta par braukšanu dzērumā. «Pusgads pagājis, kā tas atcelts, skaitļi šajā jomā nav mazinājušies, tieši otrādi. Arī lielie naudas sodi šādus pārkāpējus neattur. Varbūt tiešām jāatgriežas pie tā paša soda mēra? Varbūt to ietekmēja arī mājsēdes, grūti pateikt. Bojā gājušo skaits nav mazinājies, tas ir tāds pats kā 2019. gadā. Viens no tiem bija gājējs, viens – alkohola reibumā. Letālu iznākumu uz ceļa satiksmē visbiežāk izraisa ātrums, manevrēšana, alkohola reibums,» vērtē G. Ķēniņš.
Satiksmes negadījumu un pārkāpumu lielākais skaits joprojām tiek fiksēts uz A7, no Bauskas uz Rīgas pusi braucot, kur daudzi šoferi steidzas.
Kā samazināt bojāgājušo skaitu uz ceļiem? Vajag vēl vairāk darba un informatīvu pasākumu, skaidro vecākais inspektors. Arī par braukšanu reibumā bijušas tik daudzas kampaņas, bet nav vajadzīgo rezultātu. Cilvēkiem jāmaina domāšana.
Ātruma kontroles projekti
Balstoties uz iepriekšējos gados veiktā darba rezultātu analīzi, Ceļu satiksmes drošības padome lēma atbalstīt vidējā ātruma kontroles ieviešanu kā vienu no galvenajām 2021. gada aktivitātēm. Padomes locekļi vienojās 2021. gadā atbalstīt 26 ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses projektus un pasākumus par kopējo summu 1,8 miljoni eiro. Padome vienojās lūgt iekļaut ceļu satiksmes drošības tematiku sabiedriskajā pasūtījumā sabiedriskajiem medijiem, informē Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits pauž: «Viens no galvenajiem pasākumiem 2021. gadā ir plānotais vidējā ātruma kontroles ieviešanas projekts, ko realizēs va/s «Latvijas Valsts ceļi». Citu valstu, kā arī Latvijas prakse liecina, ka sistemātiski veikta ātruma kontrole ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu un seku smagumu. Tāpēc plānojam sākt izvietot uz Latvijas ceļiem vidējā ātruma kontroles mērierīces, kas kopā ar stacionārajiem radariem nodrošinās arvien plašāku kontroli ceļu satiksmē.»
Padomes locekļi iepazinās ar ceļu satiksmes drošības statistikas (ceļu satiksmes negadījumi un pārkāpumi ceļu satiksmē) 2020. gadā rezultātiem. Valsts policijas pārstāvis Normunds Krapsis informēja, ka pērn uz Latvijas ceļiem dzīvību zaudējuši 139 cilvēki, tostarp desmit bērni. Tie ir sliktāki rezultāti nekā gadu iepriekš. Tomēr pandēmijas apstākļos, kad Latvijā ir ieviesta virkne dažādu ierobežojumu, ievērojami samazinājies negadījumu skaits uz valsts ceļiem.
Dzīvība – galvenais akcents
Kādi akcenti Valsts policijas Bauskas iecirkņa darbā satiksmes jomā paredzēti šogad? «Visam pievērsīsim uzmanību, tomēr galvenais, lai būtu mazāk bojāgājušo uz ceļiem. Nākamais – alkohols un narkotisko vielu ietekme šoferiem pie stūres. Pērn vairāk šoferu nekā iepriekšējos gados brauca narkotisko vielu reibumā. Pievērsīsim vērību mazāk aizsargātajiem satiksmes dalībniekiem – velosipēdistiem un gājējiem. Daudzi jo-projām brauc ar riteni alkohola reibumā, neskatoties uz to, ka uz ceļa ir mazāk aizsargāti. Svarīgi, lai nebūtu avāriju ar letālām sekām vai cietušajiem. Arī ātruma kontrole būs svarīga vienmēr,» rezumē G. Ķēniņš.
«Bauskas Dzīve» jautāja, vai nu jau teju aizvadītā kārtīgā, sniegotā ziema nav bijusi par cēloni vairāk avārijām. «Nē, negadījumu skaits nav pieaudzis, šoferi kopumā brauc akurātāk, saprotot ziemas apstākļus,» apliecina vecākais inspektors Gatis Ķēniņš.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»