BauskasDzive.lv ARHĪVS

KOMENTĀRI: PAR REFORMU – JOPROJĀM JAUTĀJUMI

KOMENTĀRI: PAR REFORMU – JOPROJĀM JAUTĀJUMI

Bauskas lielnovada veidošanā kaimiņi nevēloties ar baušķeniekiem sadarboties. Kāpēc tā notiek, kas šajā situācijā par sadarbību atbildīgs?

Aivars Mačeks, Iecavas novada domes priekšsēdētājs


Pārmetumi nepatiesi
– No Bauskas novada pašvaldības izskanējušie pārmetumi par nevēlēšanos sadarboties neatbilst patiesībai. Jau pirms četriem mēnešiem tika rosināts sākt raitāku un tiešāku sadarbību. Tā vietā, lai pēc katras apvienojamo pašvaldību finanšu komisijas sanāksmes darbi virzītos uz priekšu, no Bauskas pašvaldības ik reizi saņemam aizvien jaunus dokumentus, neievērojot iepriekš nolemto.
Visu četru apvienojamo novadu sociālo dienestu vadītāji ir tikušies jau pagājušā gada rudenī un kopīgi izveidojuši prezentāciju, kurā atspoguļots redzējums, kā turpināt dienesta darbu pēc novadu apvienošanas. Viennozīmīgi, visi šie pakalpojumi arī turpmāk ir jānodrošina pagastu pārvaldēs uz vietas. Vēl līdz šodienai Bauskas novada dome nav radusi iespēju izbrīvēt laiku un uzklausīt.
Ministru kabineta noteikumi Nr. 671 noteic, ka līdz 2021. gada 1. martam jāiesniedz reorganizācijas plāna konstatējošā daļa iegūstošajai pašvaldībai, proti, Bauskas novada pašvaldībai. Apvienojamo pašvaldību finanšu komisijas sēdē tika noteikts darba varianta iesūtīšanas datums – 2021. gada 12. februāris. Mēs gan 28. janvārī, gan 15. februārī esam nosūtījuši Iecavas pagasta provizorisko pārvaldes struktūrshēmas projektu un darba variantā reorganizācijas plāna konstatējamo daļu, šī daļa ar pielikumiem ir jāapstiprina domes sēdē, kas notiks 23. februārī.



Aivars Okmanis, Rundāles novada domes priekšsēdētājs


Īss laika sprīdis
– Domāju, ka sadarbības trūkumu kaimiņi īsti pārmest nevar, kā tas izskanējis no Bauskas novada atsevišķām personām. Rundāles novada dome jau janvāra beigās apstiprināja un nosūtīja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Bauskas novada pašvaldībai Ministru kabineta noteikumos noteiktās informācijas pirmo daļu, otrā un trešā daļa jau sagatavotas un tiks apstiprinātas februāra domes sēdē un nosūtītas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai un Bauskas pašvaldībai Ministru kabineta noteikumos minētajā termiņā, proti, līdz 1. martam.  

Tiek sniegta arī visa kopīgajam darbam nepieciešamā informācija. Protams, pārmaiņu ieviešanai ir atļauts īss laika sprīdis, un iespējams, ka tas ir pārpratumu iemesls. Mēs esam gatavi  visām pārmaiņu iniciatīvām un tālākiem soļiem. Pārejas periodā galvenais nodrošināt pašvaldības funkcijas, lai neciestu iedzīvotāju intereses.

Runājot par ilgtspējas stratēģiju nākamajiem 15 gadiem, jau iepriekšējā gada nogalē, visiem novadiem sadarbojoties, ir izveidots darba uzdevums, un Bauskas pašvaldībai iepirkuma ceļā jāizvēlas komersants, kas organizēs ilgtspējīgas attīstības stratēģijas izstrādi un visu četru novadu attīstības programmu savietošanu jaunveidojamā novada attīstības programmā.


VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļa


Atbildīgs – Bauskas novads
– Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) vērš uzmanību, ka pašvaldību darbs pie kopīga struktūras projekta izstrādes ir nozīmīgs saistībā ar jaunā novada spēju efektīvi un ekonomiski organizēt pārvaldību. Jo izsvērtāk sagatavos jaunās struktūras projektus, jo lielākas ir jaunizveidotā novada iespējas nodrošināt ērtus un izmaksu ziņā efektīvus pakalpojumus saviem iedzīvotājiem.

Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likumā un uz tā pamata izdotajos Ministru kabineta noteikumos ir noteikts, ka par jaunveidojamā novada struktūras projektu ir atbildīga pašvaldība ar lielāko iedzīvotāju skaitu, šajā gadījumā Bauskas pašvaldība. Apvienojamo pašvaldību domēm par sava novada teritoriju nepieciešamā informācija būtu jāiesniedz atbildīgajā pašvaldībā, un šī informācija jāietver projektā.

Tāpēc pašvaldību atbildīga rīcība un sadarbošanās ir nozīmīgs solis kopīgā jaunā apvienotā Bauskas novada iedzīvotāju interesēs.