Kas baušķeniekus vedīs uz Rīgu?

Aptuveni pēc divām nedēļām varētu tapt zināmi pasažieru pārvadātāji, kas apkalpos maršrutā Bauska-Rīga. Valsts SIA «Autotransporta direkcija» 12. septembrī noslēdzās pieteikšanās pakalpojumu sniegšanai starppilsētu maršrutos. Konkursa nolikumā noteikts 30 dienu termiņš pretendentu piedāvājumu izskatīšanai. Valsts sadalīta septiņos reģionos, pārvadātājam vai uzņēmumu apvienībai jānodrošina starppilsētu pārvadājumi visā reģionā. Bauskas maršruts kopā ar Ogres, Aizkraukles, Tukuma reisiem iekļauts reģionā «Centrs 1». «Bauskas Dzīve» noskaidroja, ka uz tiesībām no 2009. gada 1. janvāra strādāt maršrutā Bauska-Rīga kandidē divi uzņēmumi, precīzāk, uzņēmumu apvienības. Vienā no tām ir akciju sabiedrības «Nordeka», «Rīgas taksometru parks», kā arī SIA «Norma-A» un «Blagovest Tur». Konkurentu apvienībā ir SIA «Tukuma auto», «Aips», «Ogres autobuss», «Aizkraukles ATU» un «Autotransporta firma Jūrmala SV». Cik reālas ir iespējas lauku uzņēmumu apvienībai uzvarēt šajā konkursā? Kas notiks, ja tiesības apkalpot Bauskas līniju iegūs otrs pretendents? Uz jautājumiem atbild SIA «Aips» valdes priekšsēdētājs Uldis Kolužs. Ko nozīmē uzvarēt šajā konkursā? - Ar uzvarētāju slēgs sadarbības līgumu uz 12 gadiem par starppilsētu pārvadājumu veikšanu. Pirmo reizi valsts garantē segt visus ar pārvadājumu veikšanu saistītus zaudējumus, tāpēc parādījās konkurenti. Kamēr zaudējumi bija pārvadātāja problēma, neviens šos maršrutus apkalpot nekāroja. Kā raksturotu apvienību, kurā ietilpst arī «Aips»? - Mūsu uzņēmumi šajos maršrutos strādā ilgu laiku. Mēs pārzinām tos, arī visas iespējamās problēmas. Ko teiktu par konkurentiem? - Raiba apvienība bez pieredzes strādāt šajos maršrutos. Taksometru parks nodarbojas ar taksometru un mikroautobusu pārvadājumiem, «Nordeka» vienīgā strādā pa visu Latviju, taču mūsu maršrutos viņi nav braukuši. Noslēpumiem apvīts ir uzņēmums «Blagovest Tur». Cik zinu, tā īpašnieks ir kādas partijas lielākais sponsors. Firmai pieder tikai daži autobusi, pieredzes pasažieru pārvadājumos tikpat kā nav. «Norma A» Latvijā līdz šim tikpat kā nav strādājusi, tas ir «Ecoline» meitas uzņēmums. No zemteksta jaušams, ka konkurss varētu nenoritēt godīgi. - Diemžēl jau no pirmās dienas jūtama Satiksmes ministrijas vēlme piedalīties tirgus pārdalē. Pretēji valsts deklarētai politikai, ka nepieciešams vairāk atbalstīt biznesa veidošanos ārpus galvaspilsētas, notiek pretējais. Kādas ir lauku uzņēmumu apvienības izredzes? - Ja viss noritēs godīgi, mums jāuzvar. Šo darbu darām ilgu laiku, vedam savus cilvēkus uz Rīgu un atpakaļ. Visi maršruti pakārtoti lauku pasažieriem. Rīgas pārvadātājs praktiski nevar šos pārvadājumus veikt lētāk, jo reisi nosacīti sākas un beidzas provincē. Tas, ka pirmo reizi ar līgumu tiek garantēts valsts atbalsts zaudējumu segšanai, ir izraisījis lielu Rīgas uzņēmumu interesi. Ja uzvarēsim, tad pirmo reizi mūsu uzņēmums iegūs 12 gadu līgumu ar valsts atbalstu. Tas ļaus sākt autobusu parka atjaunošanu. Aptuveni astoņos gados mūsu apkalpotajos maršrutos pilnībā tiks nomainīts ritošais sastāvs. Kas notiks, ja komisija lems par labu konkurentiem? - SIA «Aips» tad zaudēs apmēram 70 procentu pārvadājumu apjoma. Grūti spriest, kā strādāsim tālāk. Darbu zaudēs apmēram 50 rajona iedzīvotāju, 20 autobusu būs lieki. Bauska zaudēs vienu no lielākajiem nodokļu maksātājiem. UZZIŅAI SIA «Aips» izveidota 1996. gadā, kad reorganizēja un likvidēja vienu no lielākajiem Bauskas uzņēmumiem - ATU-28. Pārtraucot attiecības ar kravu operatoru «Gaita», kas nodrošināja konteineru pārvadājumus pa bijušo Padomju savienību, bez darba palika apmēram 40 kravas automašīnu. Bankrotēja ceļu būves nozare, un bez darba palika apmēram 70 pašizkrāvēju automašīnu. Tika pārtraukti degvielas pārvadājumi, kur bija iesaistītas 15 automašīnas. No 17 autocisternu izmantošanas atteicās piena pārstrādātāji. Slēdzot Vecumnieku dzelzsbetona rūpnīcu, bez darba palika 15 paneļvedēju. No desmit automašīnu izmantošanas atteicās Patērētāju biedrība. Izveidojot SIA «Aips», tika saglabāti vienīgi pasažieru pārvadājumi. Pēdējos gados uzņēmums sācis jaunu autobusu iegādi. Pašlaik SIA «Aips» strādā apmēram 150 rajona un pilsētas iedzīvotāju.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»