Par dabisku ģimeni!
2021. gada 2. februāris 00:00

Kristieša un mācītāja uzskats par pašiznīcināšanās ceļa sākumu Latvijā
Satversmes tiesa (ST) 2020. gada 12. novembrī pieņēma latviešu tautai neizprotamu lēmumu, nākot klajā ar jaunu ģimenes definīciju, kur lesbiete pielīdzināta ģimenes tēvam. ST vadītāja to sauc par vēsturisku lēmumu, kas pavērs durvis daudziem citiem līdzīgiem apsvērumiem. Šis lēmums pieņemts koronavīrusa ēnā, kad stipri ierobežotas ir cilvēku iespējas pret to protestēt, un skaidrs, ka tas ilgtermiņā nesīs daudz lielākas un paliekošākas sekas par «Covid-19».
Ja līdz šim man un manai sievai Latvija šķita droša vieta, kas pasargāta no bīstamajām Eiropas tendencēm, kas legalizē dažādu veidu izvirtību un laulības pārkāpšanu, tad pēc šī ST lēmuma Latvijas nākotne un labklājība izskatās daudz drūmākās krāsās. Jautājums – vai mēs, latvieši, iesim to pašu pašiznīcināšanās ceļu, ko citas Eiropas attīstītākās valstis?
Jauna, patvaļīga definīcija
ST lēmums ir absurds un rada daudzas ētiska rakstura problēmas, par ko ļoti trāpīgi izsakās žurnāliste Elita Veidemane (neatkariga.nra.lv, 15. decembris): ««Nevar saprast, kurā brīdī viņa ir tēvs, kurā – māte,» plecus rausta cilvēki, kuriem joprojām nav skaidrs, kā sieviete pēkšņi var tapt par vīrieti un otrādi. Neizpratne radusies, vērtējot ST skandalozo spriedumu Evitas Gošas lietā, kuras sievieškārtas partnere nevarēja saņemt Darba likumā noteikto desmit dienu atvaļinājumu, kas pienākas bērna tēvam. 2012. gadā bija otrādi: Goša bija «tēvs», bet viņas draudzene Līga Kļaviņa – māte. 2012. gadā Kļaviņa un Goša tika pie dēla, kura bioloģiskais tēvs bija slavenais frizieris Pērs Bogomazovs. Visi bija laimīgi, visi apliecināja gatavību audzināt bērnu. Bet mīla pagāja, un tomāti novīta – kā dzied vienā dziesmiņā. 2017. gadā Kļaviņa vērsās tiesā, pieprasot uzturlīdzekļus dēla audzināšanai – protams, no bioloģiskā tēva Bogomazova. Kā tad tā? Frizieris Pērs jau tikai izpalīdzēja abām draudzenēm, no kurām Goša toreiz bija «tēvs». Toties tagad «tēvs» ir Kļaviņa. Interesanta «ģimenīte». Paskatīsimies, konkrēti no kura bioloģiskā tēva šoreiz abas mēģinās piedzīt alimentus...»
No ST 12. novembra lēmuma izriet, ka ģimene ir visi cilvēki, kas dzīvo kopā sociālā realitātē. Tad jau, izskatās, ka ģimene, kas balstīta sociālajā realitātē, var būt arī svingeru, poligāmistu, pedofilu un citas «reālas attiecības»? Bet...
1. Satversmes preambulā, ko oficiāli Satversmes komentāri skaidri nosauc par «filtru» vai «brilli», caur kuru jāvērtē Satversme, ir skaidri rakstīts: «Latvijas identitāti Eiropas kultūrtelpā kopš senlaikiem veido latviešu un lībiešu tradīcijas, latviskā dzīvesziņa, latviešu valoda, vispārcilvēciskās un kristīgās vērtības.» Tātad ST lēmums ir pret šo Satversmes interpretācijas «brilli».
2. Satversmes 110. pants pauž: «Valsts aizsargā un atbalsta laulību – savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, vecāku un bērna tiesības.» Diez vai pirmajam Latvijas prezidentam Jānim Čakstem, deviņu bērnu tēvam, kurš stāvēja pie valsts šūpuļa, pat ļaunākajos murgos būtu nācis prātā, ka ģimeni varētu definēt kā citādāk, nevis – tētis, mamma un bērni. Līdz pat šai dienai lielākā daļa latviešu bija sapratuši, ka valsts aizsargā ģimeni, kas balstīta laulībā, savienībā starp vīrieti un sievieti. Bet pēc nesenā ST lēmuma, izrādās, ka tas tā nav – ST nāk klajā ar pavisam jaunu, patvaļīgu ģimenes definīciju.
Iedod velnam mazo pirkstiņu – paņems visu roku
Varētu šķist – kas gan tur liels, ja lesbiete saņem pabalstu bērna tēva vietā. Bet šis gadījums var pavērt durvis daudzām citām lietām, kas jau tagad vērojamas vairākās Eiropas attīstītākajās valstīs. Minēšu piemērus, kas notiek Eiropā. 1) Skolu programmā māca, ka pastāv dažādas ģimenes: divi tēvi, divas mātes, divi transvestīti; kad izaugam, varam izvēlēties, kas būsim – puika, meitene vai kaut kas «pa vidu». 2) Anketās skolās un slimnīcās vārdi «tēvs» un «māte» tiek aizstāti ar «vecāks 1» un «vecāks 2». 3) Dzimuma maiņas operāciju pieaugums arvien agrīnākā vecumā. 4) Pedofilijas legalizēšana, pakāpeniski mazinot vecumu, no kura bērns var stāties seksuālās attiecībās ar pieaugušajiem. 5) Geju pāri, kas izsolē legāli var nopirkt bērnus no surogātmātēm par 90 000 eiro. 6) Praidi, kur cilvēki pavisam kaili staigā pa ielām. 7) Vīrietis, kurš jūtas kā sieviete, var doties sieviešu ģērbtuvē un piedalīties sporta spēlēs, kur sacenšas sievietes. 8) Demokrātiju ierobežojoši likumi, kas tiek saukti par «naida runu» cilvēkiem aizliedz runāt patiesību par LGBT personām (lesbietes, geji, biseksuāļi un transpersonas). Pašlaik šādi likuma grozījumi ir iesniegti bēdīgi slavenajā Satversmes tiesā. Vai tā ir nākotne, ko vēlam mūsu mīļajai zemei Latvijai?
Būdams mācītājs, varu apskatīt arī šo jautājumu no Bībeles perspektīvas. Jau pašā pirmajā Bībeles nodaļā ir aprakstīts radīšanas stāsts: «Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja. Un Dievs tos svētīja un sacīja uz tiem: «Augļojieties un vairojieties!»» (1. Moz.1:27–28).Dievs rada Ādamu un Ievu, nevis Ādamu un Stīvu vai Ievu un Evu. Dievs radīja vīrieti un sievieti, nevis kaut ko «pa vidu». Un tieši Ādamam un Ievai, vīrietim un sievietei, Dievs dod pavēli augļoties un vairoties. Tikai šādā savienībā starp vīrieti un sievieti var rasties bērni ar Dieva svētību. Vecajā Derībā starp daudzajiem aprakstītajiem veidiem, kā var pārkāpt laulību, ir teikts tā: «Ja vīrs guļ kopā ar vīru, kā tikai mēdz gulēt ar sievu, tad tie abi vīri ir izdarījuši negantību» (3. Moz. 20:13).
Homoseksuālisms – iedzimtība vai izvēle?
Plaši izplatījies mīts, ka homoseksuālisms ir iedzimts un tur neko nevar mainīt. Bībelē par to rakstīts, lūk, kas: «..viņu sievietes ir apmainījušas dabiskās dzimumu attiecības ar pretdabiskām;
..tāpat arī vīrieši, atmezdami dabisko kopdzīvi ar sievieti, cits pret citu iekaisuši savā iekārē, piekopdami netiklību vīrietis ar vīrieti, paši saņemdami sodu par savu maldīšanos» (Rom. 1:26–27).
Šī Rakstu vieta apliecina, ka homoseksuālisms ir izvēle, kad dabiskas dzimuma attiecības tiek iemainītas pret pretdabiskām. Homoseksuālisms ir Dieva radītās kārtības nicinājums. Arī psiholoģijā līdz pat 20. gs. beigām LGBT traktēja kā slimību/novirzi, kas būtu jāārstē. Un tad pastāvīga Eiropas Savienības un Amerikas Savienoto Valstu (ASV) spiediena rezultātā tas tika izņemts no slimību saraksta un pakāpeniski padarīts par normu. Turklāt šodien lielākā daļa LGBT paši uzsver, ka homoseksuālisms – tā ir viņu izvēle, nevis kaut kas iedzimts, ko nevar mainīt. Kā gan citādāk viņi varētu mainīt savus partnerus no vīrieša uz sievieti? Kā gan citādāk viņi varētu veikt dzimuma maiņas vai transpersonu operācijas?
Kā palīdzēt citādajiem?
Bieži vien dzirdam, ka šiem cilvēkiem nevajadzētu kaunēties par savu orientāciju un «iznākt no skapja». Bet vai tā patiešām ir palīdzība? Tas atgādina kādu anekdoti. Astoņus gadus vecs bērns čurā gultā, tāpēc tiek aizvests pie psihologa. Vai bērns pārstāja slapināt gultā? Nē, bet tagad viņš ar to lepojas.
Bieži vien cilvēki jūtas nelaimīgi savu homoseksuālo kārdinājumu dēļ, ko cenšas kompensēt, citiem iegalvojot, ka viss ir kārtībā, ka tas ir normāli. Bet ar to vien nepietiek. Viņi grib panākt, lai visi citi arī pieņemtu viņu, kā uzskatu, izvirtību par normu, un tāpēc maina likumus, maina mediju saturu, izglītības sistēmu. Tā tas notiek arī Latvijā jau kādus 20 gadus. Bet beigās šīs lietas tomēr nedod sirdsmieru un arī nevarēs dot. Ko darīt, lai gūtu dvēseles mieru? Ir viena brīnišķīga Rakstu vieta Jaunajā Derībā, kas vēstī, ka homoseksuālisti var tikt brīvi no savas atkarības un grēka: «Nepievilieties! Ne netikli, ne elku kalpi, ne laulības pārkāpēji, ne vīriešu prostitūtas, ne homoseksuālisti, ne zagļi, ne mantrauši, ne dzērāji, ne zaimotāji, ne laupītāji neiemantos Dieva valstību. Un daži no jums bija tādi. Bet jūs esat nomazgāti, jūs esat svēti kļuvuši, jūs esat attaisnoti Kunga Jēzus Kristus Vārdā un mūsu Dieva Garā» (1. Kor. 6:9–11).
Šī Rakstu vieta skaidri parāda, ka senajā pilsētā Korintā ir zināmi gadījumi, kad tie, kuri bijuši homoseksuāļi un vīriešu kārtas prostitūtas, tapuši brīvi no šī grēka un atgriezušies pie dabiskām seksuālām attiecībām. Grēku nožēla un atgriešanās no šī grēka ir iespējama! Vietnē «YouTube» var atrast daudz liecību par dziedināšanu no homoseksuālisma gan Latvijā, gan ārzemēs. Pirms kādiem 15 gadiem ASV bija milzīgs skandāls, kad nacionālās geju organizācijas vadītājs apprecēja lesbiešu organizācijas līderi. ASV pērn maijā tika rīkots jau 3. brīvības gājiens Vašingtonā, kur piedalījās 250 bijušie LGBT, kas ir tapuši brīvi no homoseksuālisma atkarības un grib parādīt citiem, ka brīvība no šī grēka ir iespējama.
Par to jāiestājas visiem kopā
Ko darīt, lai apturētu izvirtības izplatīšanos Latvijā? Nostiprināt dabiskas ģimenes definīciju mūsu Satversmē.
Reaģējot uz ST lēmumu un lai nākotnē novērstu vēl citus šādus lēmumus ģimenes jautājumos, kas varētu tālāk ietekmēt visu Latvijas sabiedrību, lielākās kristīgās konfesijas Latvijā un Latvijas dievturu sadraudze ir rakstījušas oficiālas vēstules valsts augstākajām amatpersonām ar lūgumu iekļaut vēl skaidrāku un nepārprotamāku dabiskas ģimenes definīciju Satver-smē. Tam sekoja Nacionālās apvienības ierosināts likumprojekts Saeimā – Satversmes 110. pantu izteikt šādā redakcijā: «Valsts aizsargā un atbalsta laulību – savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, kas balstīta laulībā, asinsradniecībā vai adopcijā, vecāku un bērna tiesības, ieskaitot tiesības augt ģimenē, kuras pamatu veido māte (sieviete) un tēvs (vīrietis).»
Kā mēs katrs varam atbalstīt šo likumprojektu? Daloties ar savām domām sociālajos tīklos, aizlūdzot par to un sūtot vēstules Saeimas deputātiem. Kopā mēs varam iestāties par dabisku ģimeni un mūsu Latvijas ģimeņu labklājību!
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»