Ar reģionālo maršrutu autobusiem un vilcieniem pārvadāto pasažieru skaits pērn sarucis par 31 procentu
Latvijā ar reģionālo maršrutu autobusiem un vilcieniem pārvadāto pasažieru skaits pagājušajā gadā samazinājies par 31% salīdzinājumā ar 2019.gadu, liecina Autotransporta direkcijas publiskotā informācija.
Direkcijā informēja, ka 2020.gadā reģionālo maršrutu autobusos pārvadāti 20,13 miljoni pasažieru, kas ir par 32% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt vilcienos pārvadāti 12,85 miljoni pasažieru, kas ir par 30% mazāk nekā 2019.gadā.
Tāpat par 6% pērn samazinājies maršrutu tīkla apmērs.
Pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2019.gadu, mazākais pasažieru skaita kritums bija Kurzemes reģiona vietējās nozīmes maršrutos, bet lielākais - Rīgas reģionā. Kurzemes reģionā 2020.gadā pārvadāti 1,6 miljoni pasažieru, kas ir par 16% mazāk nekā 2019.gadā, savukārt Rīgas reģionā pērn pārvadāti seši miljoni pasažieru, kas ir par 32% mazāk.
Vienlaikus Latgales reģionā pagājušajā gadā pārvadāti 1,6 miljoni pasažieru, kas ir par 27% mazāk nekā 2019.gadā, kamēr Vidzemes reģionā un Zemgales reģionā pārvadāti attiecīgi 1,7 miljoni un 1,8 miljoni pasažieru, kas ir par apmēram 31% mazāk nekā gadu iepriekš.
Autotransporta direkcijā norādīja, ka 2020.gadā bija 1056 oriģinālie maršruti ar 7273 reisiem. Oriģinālo maršrutu un reisu skaits, salīdzinot ar 2019.gadu, palicis gandrīz nemainīgs, bet ir samazinājies izpildīto reisu skaits - pērn izpildīti 1,6 miljoni reisi, kas ir par 6,6% mazāk nekā 2019.gadā, jo saistībā ar Covid-19 izplatības mazināšanai noteiktajiem ierobežojumiem īslaicīgi tika atcelti aptuveni 1900 autobusu reisu. Tāpat pērn pavasarī īslaicīgi tika atcelti 16 vilciena reisi, kā arī atsevišķos reisos tika samazināts vagonu skaits.
Pērn maršrutu tīkla apmērs jeb autobusu nobraukums bija 73,7 miljoni kilometru, kas ir par aptuveni 6% mazāk, nekā gada sākumā tika plānots. Lielākais maršrutu tīkla apmēra samazinājums bija aprīlī un maijā, kad, pasažieru skaitam krītoties par aptuveni 70%, tas tika samazināts par attiecīgi 858 000 un 865 000 kilometru.
Neskaitot īslaicīgi veiktās izmaiņas maršrutu tīklā, kas veiktas saistībā ar Covid-19 pandēmiju, pērn atklāti trīs jauni maršruti un 495 reisi, bet slēgti četri maršruti un 583 reisi. Cita veida izmaiņas, tostarp, piemēram, mainīts autobusa vai vilciena izbraukšanas laiks, maršrutā iekļauta papildu pietura, veiktas 2589 autobusu reisos un 16 vilcienu reisos. Tāpat 23 autobusu maršrutos samazināts reisu izpildes laiks, lai pasažieri ceļā pavadītu īsāku laiku periodu.
Vidējais attālums, ko pērn mēroja pasažieri starppilsētu maršrutos, braucot ar autobusu, bija 63 kilometri, braucot ar vilcienu - 32 kilometri, bet, braucot vietējās nozīmes maršrutos ar autobusu, - 18 kilometri. Līdzīgas tendences, braucot ar autobusu vietējās nozīmes maršrutos vai braucot ar vilcienu, bija arī iepriekšējos gados, atzīmēja direkcijā.
Starppilsētu autobusu maršrutos pērn vidējais pārvadājumu apmērs, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, samazinājies par 7-8%.
Vienlaikus vidējā maksa par biļeti pērn starppilsētu maršruta autobusos bijusi 1,96 eiro, vietējās nozīmes maršruta autobusos - 0,79 eiro, bet vilcienā - 1,14 eiro.
Pērn sabiedriskā transporta pakalpojumi nodrošināti ar 1155 autobusiem, kuru vidējais vecums ir 10,5 gadi.
2020.gadā par 5% palielinājies autobusu skaits, kuros pieejami bezskaidras naudas norēķini - pašlaik maksājot ar bankas karti, biļeti var iegādāties 701 autobusā.
Tāpat 2020.gadā Autotransporta direkcija sāka vienotas informācijas un dizaina autobusu kustības sarakstu un jaunu plākšņu izvietošanu reģionālo maršrutu pieturās. Pērn kopumā uzstādītas 2311 plāksnes, bet 2021.gadā paredzēts uzstādīt aptuveni 7000 plākšņu.
2019.gadā reģionālo maršrutu autobusos tika pārvadāti 29,5 miljoni pasažieru, bet vilcienos - 18,46 miljoni pasažieru.
Autotransporta direkcija ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā. Regulāri veicot sabiedriskā transporta finanšu analīzi un auditu, direkcija nodrošina vienotu, nepārtrauktu un pieejamu sabiedriskā transporta sistēmu visā valstī. Autotransporta direkcijas uzdevums ir īstenot virkni pasākumu kompleksu, lai Latvijas autopārvadātājiem tiktu nodrošināta likumīga iespēja veikt pārvadājumus Latvijas teritorijā un ārpus tās.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»