LPS: mācību procesam nav pietiekama nodrošinājuma ar datortehniku

Skolu, skolēnu un pedagogu nodrošinājums ar stacionārajiem datoriem, portatīvajiem datoriem un planšetēm nav pietiekams, lai attālināti nodrošinātu kvalitatīvas izglītības pieejamību valstī. Tas secināts Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) veiktajā pētījumā par skolu, skolēnu un pedagogu nodrošinājumu ar datortehniku.
Laikā no 5. novembra līdz 11. decembrim LPS veica pētījumu par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nodrošinājumu, tika aptaujātas 562 pašvaldību vispārizglītojošās izglītības iestādes. LPS mērķis bija noskaidrot, vai esošais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nodrošinājums izglītības iestādēs skolēniem un pedagogiem ir pietiekams kvalitatīva attālinātā mācību procesa īstenošanai, laikrakstu informē Liene Užule, LPS komunikācijas nodaļas vadītāja,padomniece sabiedrisko attiecību jautājumos.
Pētījuma rezultāti liecina, ka izglītības iestādēs kopumā trūkst 3120 stacionāro datoru. 9468 stacionārie datori ir nolietojušies un nav pilnvērtīgi lietojami mācību procesā. Trūkst arī 8186 portatīvo datoru un 7248 planšetu, kopumā veidojot 28 022 tehnikas vienības, kas nepieciešamas kvalitatīvas izglītības nodrošināšanai attālināti izglītības iestādēs. LPS uzsver, ka pastāvošajā situācijā pieaug sociālekonomiskā ietekme uz skolēnu iespējām iegūt kvalitatīvu izglītību.
LPS padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure, ņemot vērā situāciju, aicina atvērt valsts finansētu programmu skolēnu, pedagogu un izglītības iestāžu nodrošinājumam ar stacionārajiem un portatīvajiem datoriem un planšetēm. Turklāt viņa uzsver – lai novērstu sociālekonomiskās situācijas ietekmi uz skolēnu iespēju saņemt kvalitatīvu izglītību, kā prioritāte jānosaka skolēnu apgāde ar nepieciešamo datortehniku, priekšroku dodot bērniem no maznodrošinātajām un daudzbērnu ģimenēm.
Iecavas novada pašvaldības izglītības nodaļas vadītāja Vija Ieleja atzīst, ka skolas iegādājas datortehniku, bet tas nav pietiekami, jo tā ir vajadzīga vairāk nekā klātienes procesā. Lai arī novada skolās interneta pieslēgums ir labs, tomēr mājsaimniecībās šī situācija ir daudz atšķirīgāka, internets dažviet ir lēns. Ģimenes un to iespējas novadā ir dažādas, nodrošinājums ar tehnoloģijām atšķirīgs. Arī V. Ieleja uzskata, ka uzmanība jāpievērš daudzbērnu ģimenēm, kurās bērniem stundas tiešsaistē pārklājas un nav pietiekami daudz datoru.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»