BauskasDzive.lv ARHĪVS

A/s «Nordeka» par 27,19 miljoniem eiro iegūst līgumu Bauskas maršrutu tīklā

www.bauskasdzive.lv

2020. gada 22. jūlijs 08:08

1977
A/s «Nordeka» par 27,19 miljoniem eiro iegūst līgumu Bauskas maršrutu tīklā

Autotransporta direkcija (ATD) noslēgusi līgumu ar a/s «Nordeka» par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu maršrutos, kas iekļauti lotē «Bauska», liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Jau vēstījām, ka konkursā «Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā» Bauskas lotē startēja divi uzņēmumi a/s «Nordeka» un SIA «Tukuma auto». Apsteidzot konkurentu par 6,86 punktiem, Bauskas maršrutu tīklā  uzvarēja a/s «Nordeka».
 
Noteiktajā termiņā konkursa rezultāti Bauskas lotē netika pārsūdzēti, un tālab ATD nekas neaizkavēja līgumu slēgt ar uzvarētāju, «Nordekas» piedāvātā līgumcena ir 27,19 miljoni eiro.

A/s «Nordeka» valdes priekšsēdētājs Sergejs Konopijevs iepriekš «Bauskas Dzīvei» atzīmēja, ka Bauska uzņēmumam nav neiepazīts reģions. Jau kopš 2015. gada «Nordeka» kopā ar citiem partneriem apkalpo maršrutu «Rīga–Bauska». «Gribētos ticēt, ka mūsu pakalpojumu kvalitāti Bauskas iedzīvotāji vērtē pozitīvi. Protams, vienmēr paliek iespējas kaut ko labu padarīt vēl labāku un pilnveidoties, ko arī paredz konkursa nosacījumi,» uzsvēra S. Konopijevs.

Viņš norādīja, ka saskaņā ar satiksmes ministra teikto apmēram 2021. gada jūnijā plānots sākt pilnvērtīgu darbību visos konkursa lotē «Bauska» ietvertajos maršrutos. Tiek plānots pārvadājumos  iesaistīt 40 dažādu marku autobusus, t. sk. tā saucamus elektroautobusus.

Pārvadātājam tiekot dots gads, lai sagatavotu visu pakalpojuma sniegšanai nepieciešamo infrastruktūru, iegādātos nepieciešamos transportlīdzekļus, pieņemtu darbā personālu, noslēgtu līgumus ar citām struktūrām utt. «Uzņēmumam ir spēcīgs menedžments, labi sagatavoti darbinieki, lieliska infrastruktūra, sadarbība ar iesaistītajām pusēm un milzīga darba pieredze. Tas viss ir sasniegts pēdējo padsmit gadu laikā, ņemot vērā, ka uzņēmuma akcionāri visu ikgadējo peļņu novirzīja šīm vajadzībām, līdz ar to mūs nebiedē saistības, mēs esam gatavi sekmīgi darboties arī turpmāk un sniegt pilnvērtīgu pakalpojumu Bauskas un citu Latvijas pilsētu iedzīvotājiem,» pauž S. Konopijevs.

Vaicājot Autotransporta direkcijai , kas notiks, ja pēc vairākiem gadiem pārvadātājs paziņos, ka par norādīto naudu nespēj nodrošināt pakalpojumu un nepieciešami papildu līdzekļi, bet pārējie, kas zaudējuši konkursā, būs bankrotējuši, bet kādam pasažieri jāpārvadā un valstij, lai neciestu iedzīvotāji, nāksies maksāt prasīto, ATD pārstāve Z. Plone paskaidroja, ka ikviens uzņēmums, gatavojot piedāvājumu, veica aprēķinus, lai spētu nodrošināt kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus nākamajos 10 gados. Iepirkumu komisija, vērtējot piedāvājumus, rūpīgi pārbaudījusi katru piedāvāto pozīciju; ja komisijai radās šaubas par piedāvāto cenu, pretendentam tika pieprasīts detalizēts skaidrojums, kuru tas arī sniedza. Tādējādi direkcijai neesot šaubu par to, ka uzvarētāji varētu neizpildīt to, ko ir piedāvājuši. Papildus Z. Plone informē, ka atsevišķas cenas pozīcijas, piemēram, tās, kas skar nodokļu maiņu, 10 gadu laikā iespējams pārskatīt, ja tam ir pamatojums.

Viens no konkursa pamatprincipiem ir saglabāt konkurenci arī nākotnē, tādēļ tika noteikts ierobežojums, cik lielu maršrutu tīkla daļu viens uzņēmums ir tiesīgs apkalpot. Tādējādi ATD neesot bažu par to, ka nākotnē konkurence varētu mazināties un nebūtu neviena, kam apkalpot reģionālo maršrutu tīklu.