BauskasDzive.lv ARHĪVS

Bauskas novada Rītausmās kūst ceļa segums

Kaspars Kalējs

2020. gada 30. jūnijs 00:00

4
Bauskas novada Rītausmās kūst ceļa segums

Laikā, kad karstums ir pieņēmies spēkā, liels pārbaudījums šoferiem un gājējiem ir autoceļi, kur uz asfalta veidojas svīdumu vietas. Par to trauksmi ceļ iedzīvotāji Īslīces pagastā, tādas vietas ir arī posmā Ķekava – Skaistkalne un Iecava – Stelpe.

Jāber smiltis un šķembas
VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» (LAU) pārstāvis Juris Aksels Cīrulis informē, ka svīdumi var veidoties uz tiem autoceļu posmiem, kuros veikta virsmas apstrāde un kur bedres tiek labotas ar bitumena emulsiju un šķembām. «VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» aicina autovadītājus būt uzmanīgiem un izvēlēties ceļa apstākļiem atbilstošu braukšanas ātrumu,» iedzīvotājus aicina J. A. Cīrulis.

AS «Latvijas Valsts ceļi» pārstāve Anna Kononova pastāstīja, ka VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs» saskaņā ar Satiksmes ministrijas pasūtījumu 2019. gada vasarā cita starpā veica arī vietējā autoceļa Siliņi – Krievgaļi – Lietuvas robeža (V1026) posma pie Īslīces selektīvo virsmas apstrādi.

«Pēdējo dienu lielais karstums ir bijis par iemeslu pastiprinātai bitumena kušanai. Šādā situācijā LAU slidenā autoceļa virsma ir jākaisa ar smilti un šķembām, ja nepieciešams, arī atkārtoti. Iestājoties vēsākam laikam, LAU izvērtēs situāciju un par saviem līdzekļiem veiks posma atjaunošanas darbus,» atbild A. Kononova.

Valsts autoceļa V1026 ikdienas uzturēšanas darbu sveic VAS «Latvijas autoceļu uzturētājs». Pērn uzņēmuma Bauskas nodaļas darbinieki minētajam autoceļa posmam veica ikdienas uzturēšanas darbus – vienkārtas virsmas apstrādi. Selektīvā vienkārtas virsmas apstrāde pagarina autoceļa seguma kalpošanas laiku. 2019. gadā V1026 autoceļa posmu vienkārtas virsmas apstrādes darbi izmaksāja 25,2 tūkst. eiro.

Sarežģīti izmantot brauktuvi
Kā situāciju vērtē vietējie iedzīvotāji? Īslīcietis Gints Jankovskis uzskata, ka jēga no smiltīm nav, jo karstā dienā ceļš atkal ir katastrofālā stāvoklī. «Ceļš ir braucams, ja nav bijusi saule. Tā ap pēcpusdienu ir uzkarsējusi ceļu, tad vairs nav iespējas braukt,» teic G. Jankovskis. «Nav patīkami tiem iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļa otrajā pusē, tur nav gājēju celiņa, brauktuve jāšķērso, var sabeigt apavus, bet, lai dabūtu piķi nost no riepām, ir teju jāizbrauc puse novada, lai riepas atgrieztos iepriekšējā stāvoklī. Piķi ir grūti dabūt nost, bremzēšana ir ļoti apgrūtināta.»

Evelīna Ķērpe «Bauskas Dzīvei» atklāja, ka tad, kad uzber šķembu vai smilti, tādā veidā absorbējot mitrumu, kas sakrājies uz ceļa, ir ļoti nepatīkami braukt, jo tiek šūpota automašīna. «Ejot kājām, ir jāuzmana savi apavi, jo karstā laikā tie var palikt uz ceļa,» teic E. Ķērpe, kura domā, ka ar smilšu un šķembu kaisīšanu uz ceļa nepietiek.

«Bija diezgan traki, jo riepas lipa klāt pie ceļa un automašīnā bija troksnis. Smilšu bēršana varbūt palīdzētu, grūti teikt, ceļam es negribētu iet pāri. Tagad braucu šim ceļam apkārt,» stāsta Rūta Elvīra Skotele.

Raivo Mediņš, īslīcietis, salīdzina kūstošo ceļa posmu gar Īslīces kultūras namu ar blakus esošo: «Var redzēt blakus ceļu, kas kalpos ilgāk. Šis kūst, ir nelīdzens un viļņains, jēga taisīt aizvadītajā gadā, manuprāt, nebija, gandrīz ir tāpat kā pirms jauna seguma liešanas. Kad braucu pa šo ceļu, nodomāju, ka sākuši labot, bet tad, kad sāku bremzēt, sapratu, ka nevaru nobremzēt ceļa dēļ. Ikdienā katrs asfalts karstā laikā nekūst.»

Vietējie iedzīvotāji atklāja, ka par ceļa stāvokli sūdzējušies, gan zvanot dažādām iestādēm, kas uzrauga autoceļus, gan publicējot savus novērojumus sociālajos tīklos.