Pārbūvētas kāpnes uz Mēmeles gājēju tiltiņu Bauskā

Šopavasar pilnīgu rekonstrukciju piedzīvojušas kāpnes, kas Bauskā no Biržu ielas ved uz Mēmeles gājēju tiltiņu. Darbus
par 13 000 eiro, ieskaitot PVN, septiņās nedēļās paveicis pašvaldības
uzņēmums SIA «Vides serviss», portālu informēja Bauskas novada domes
priekšsēdētāja vietnieks Voldemārs Čačs.
Viņš atklāja, ka trepes
izbūvētas pagājušā gadsimta deviņdesmitajos gados un kapitāli remontētas
nebija ne reizi, tikai nomainītas atsevišķas izdrupušās betona
plāksnes. Šādas pašas konstrukcijas kāpnes, vien mazākā apjomā,
iepriekš tapušas arī Plūdoņa ielā, pie dzīvojamās mājas Nr. 58.
Objektā
tika nodarbināti vidēji trīs strādājošie, un tas finiša taisnē iegājis
pagājušajā nedēļā, precizēja uzņēmuma «Vides serviss» tehniskais
direktors Raimonds Bitins. Viņš neslēpa, ka no iedzīvotājiem saņemtas
gan uzslavas, gan arī nopēlums. «Ne viens vien pārmetums bija par to, ka
nav izbūvētās tā saucamās divas «renes», pa kurām varētu uzstumt vai
nostumt bērnu ratiņus. Nezinu gan, kādam pārcilvēkam būtu jābūt, lai
ratiņus šādā augstumā dabūtu augšā vai lejā, tas fiziski ir ļoti grūti,
pat neiespējami,» pauda R. Bitins, piebilstot, ka kāpņu kopējais garums
ir vairāk nekā septiņdesmit metru un stāvums liedzot piemērot kādu
ekonomisku risinājumu, lai šeit varētu pārvietoties cilvēki ratiņkrēslos
un māmiņas ar mazuļu braucamajiem.
Bauskas novada pašvaldības
saimnieciskās nodaļas vadītājs Jānis Feldmanis paskaidroja, ka veidot
serpentīnu vai uzbrauktuvi/nobrauktuvi var tikai tad, ja kāpums
nepārsniedz trīs procentus. Lai šajā vietā izbūvētu līdzīgu
konstrukciju, pašvaldībai būtu jāiegulda milzīgi finansiālie līdzekļi.
Vietvarai pieder tikai zemes pleķītis, uz kura atrodas kāpnes. Blakus
esošās zemes vienības ir privātīpašumi, būvniecības vajadzībām šīs
teritorijas būtu pašvaldībai jāiegādājas.
«Lai
te izbūvētu līdzīgu pandusu kā Mūsas gājēju tiltiņam Bauskā ar
atbilstošu slīpumu, tā garums būtu ap 200 metru, pa ielu ejot, mazāk par
400 metriem. Pie Mūsas tiltiņa divas reizes īsāks izmaksāja ap 280
tūkstošiem eiro bez projektēšanas. Šeit tēriņi varētu sasniegt 600
tūkstošus eiro, jāpierēķina klāt vēl projektēšana, būvuzraudzība,
autoruzraudzība, zemes iegāde. Tāpat būtu jāizcērt vesela rinda vecu
koku. Apmēram miljons eiro jāiztērē, lai varbūt vidēji viena māmiņa
reizi divās dienās saīsinātu pastaigas maršrutu par 200 metriem,»
serpentīna nelietderību iezīmē J. Feldmanis un akcentē, ka ir virkne
vietu, kur piekļuves ar ratiņiem vispār nav un kas būs ar laiku
jāatrisina.
Kāpnes uz tiltiņu
tagad ir nomainītas, taču pati upes pārejas konstrukcija arīdzan jau
«kliedz» pēc remonta. J. Feldmanis norādīja, ka šogad vajadzētu sākt
tiltiņa rekonstrukcijas projekta izstrādi, par tālākiem rīcības plāniem
gan komentārs nesekoja.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»