BauskasDzive.lv ARHĪVS

Domā zaļi, dzīvo zaļi!

Domā zaļi, dzīvo zaļi!

Šis mācību gads ir pārbaudījumu pilns mums visiem. Tomēr tieši šajā laikā mēs varam pārliecināties, cik liels ieguldījums ir bijis informācijas tehnoloģiju (IT) rīku apgūšanai un iesaistīšanai visā mācību procesā. Līdz ar to mēs varam secināt, ka mūsdienu izglītībā IT ir neatņemama sastāvdaļa. Skolēni ne tikai trenējas un papildina zināšanas, bet arī apgūst un izmanto prasmes foto, video, prezentāciju veidošanā, dažādu aktivitāšu «sienu» izmantošanā. Tas ne tikai padara mācību procesu mūsdienīgāku, bet arī attīsta skolēnos patstāvību, līdzatbildību, kā arī atvieglo un ietaupa laiku atgriezeniskās saites sniegšanai.

«Kukaiņu viesnīca» – noslēgums projektam

Skolēniem, kuri ir pieraduši aktīvi un radoši apgūt mācību vielu, nav grūtības piedalīties arī dažādos projektos.
Bauskas Valsts ģimnāzijas iekšpagalmā ir uzstādīta «Kukaiņu viesnīca»,  ievērojot visus piesardzības pasākumus. Tas ir simbolisks noslēgums starptautiskam «eTwinning» projektam «Domā zaļi, dzīvo zaļi!». Projekts norisinājās Bauskas Valsts ģimnāzijas 3.a, 3.b, 3.c klases skolēniem un Rumānijas Mihai Viteazula ģimnāzijas 2.c klases skolēniem.
Mācību gada laikā bērni pētīja un novēroja klimata pārmaiņu cēloņus un sekas. Mācību procesā izzināja dažādas iespējas, kā rūpēties par dabu un kā , mainot ikdienas paradumus, varam uzlabot apkārtējo vidi un pat ieekonomēt izdevumus.
Gratiela Visana ir skolotāja no Rumānijas Mihai Viteazul ģimnāzijas un ir jau ilggadēja sadarbības partnere 3.a klases skolotājai un skolēniem «eTwinning» projektos. Kopīgi apgūta lasītprasme, vēroti putni, iepazīti dažādi mākslas veidi, gatavojot Ziemassvētku kartītes, izzinātas tradīcijas un apgūti dažādi interaktīvi rīki. Sadarbība un pieredzes apmaiņa turpinās arī šajā projektā.

Piedalās arī vecāki
Lai iepazīstinātu skolotājus ar «eTwinning» iespējām, vislabākais veids, kā to paveikt ir – kopīgi darboties kādā projektā. Šogad šim izaicinājumam piekrita 3.b klases skolotāja Anita Feldmane un 3.c klases skolotāja Inga Cepure. Kopīgi tika izvērtēts mācību saturs, aktuālākās tēmas. Iesaistot skolēnus un viņu vecākus, tika izvirzīts un formulēts projekta nosaukums, mērķis un uzdevumi. Sākumā projekta aktivitātes tika plānotas uz pāris mēnešiem, tomēr, laikam ejot, sapratām, ka tēma ir diezgan aktuāla, un laiku pagarinājām. Tēmas aktualizācija notika, integrējot dažādus mācību priekšmetus, pilnveidojot visas caurviju prasmes.

Savs viedoklis par norisēm ir arī vecākiem. Zanda Žeglova uzskata, ka piedalīšanās projektā bērniem deva iespēju izzināt rūpes par dabu. Katrs nomestais papīrītis, tukšā plastmasas pudele nodara lielu kaitējumu dabai un dzīvniekiem. «Mēs visi kopā aizrautīgi iesaistījāmies šajā projektā , kas palīdzēja mainīt attieksmi un uzskatus rūpēs par vidi. Varbūt šajā vīrusu laikā, kad daudz kas ir ierobežots, bija vēl lielāka iespēja tam pievērsties, jo vēl vairāk sākām atteikties no plastmasas maisiņu lietošanas, vairāk domājam par sevi un dabu visapkārt,» teic Z. Žeglova.

Sanita Davidone priecājas, ka projekta gaitā bērni viedierīcēs var iemācīties ne tikai sameklēt sev tīkamas spēlītes, bet arī noderīgu informāciju, kas paplašina redzesloku, pielietojot lasīšanas, rakstīšanas, radošuma prasmes. «Manuprāt, šādi projekti, bērnam sadarbojoties ar vecākiem, veicina savstarpējo attiecību uzlabošanu un pilnveidošanu, kā arī zināšanu ziņā ļoti labi atspoguļo kompetenču izglītības pamatprincipus,» tā S. Davidone.

Bērnu atziņas

  • Rūta Ģeidāne: «Projekts lika man aizdomāties par to, cik daudz lietoju plastmasas izstrādājumus un cik tomēr daudz ir atkarīgs no paša cilvēka, lai nepiesārņotu dabu. Man patika veidot video par dabas aizsardzību
  • Roberta Elza Stīrija: «Mūsu ģimene ir sākusi šķirot atkritumus. Iesaku to darīt arī citiem.»
  • Mārcis Žeglovs: «Tagad mūsu ģimene vēl vairāk šķiro atkritumus un nelieto plastmasas maisiņus. Ejot uz veikalu, ņem līdzi groziņus. Visvairāk man patika pētīt kukaiņus savā pagalmā.»