BauskasDzive.lv ARHĪVS

Būs gludi 11,5 kilometri

Žanna Zālīte

2020. gada 15. maijs 00:00

906
Būs gludi 11,5 kilometri

No 75 miljoniem eiro tiks arī autoceļiem Vecumnieku novadā.

Lai veicinātu ekonomikas atlabšanu «Covid-19» radītās krīzes apstākļos, valsts galveno un reģionālo autoceļu seguma sakārtošanā, kā arī vairākos satiksmes drošības projektos šogad papildus tiks ieguldīti 75 miljoni eiro. Būvdarbi plānoti arī divos ceļa posmos Vecumnieku novadā. Bauskas, Iecavas un Rundāles pusē par šiem līdzekļiem nekādi uzlabojumi netiks veikti.

Par papildu novirzīto finansējumu kopumā paredzēts atjaunot 583 kilometrus valsts autoceļu un astoņus tiltus; būvdarbi notiks 71 ceļu objektā, tiks īstenoti arī atsevišķi projekti satiksmes drošības uzlabošanā. Darbus plānots sākt jūlijā un augustā, «Bauskas Dzīve» uzzināja va/s «Latvijas Valsts ceļi» (LVC).

Rundāles novada pašvaldības izpilddirektors Aigars Sietiņš, izpētījis LVC būvdarbu kartē atzīmētos objektus, kuros plānots apgūt papildu novirzītos līdzekļus, ar nožēlu secināja, ka paredzētie ceļa seguma atjaunošanas darbi teritoriju neskar. Autoceļš P103 Dobele–Bauska šķērso Rundāles novadu, taču uzlabojumus iecerēts veikt no Elejas jeb krustojuma ar Jelgavas šoseju (A8) līdz Sesavai jeb krustojumam ar autoceļu V1072 Plato-nes stacija–Sesava–Lietuvas robeža. «Iezīmētais posms beidzas pie novada robežas. Žēl, jo varēja gan šo ceļa gabalu līdz Bauskai vienreiz sakārtot,» viņš sacīja.

Stelpes iedzīvotāji būs laimīgi
Vecumnieku novadā tiks atjaunots ceļa segums divos objektos, kopumā 11,5 km garumā.

Viens no posmiem ir tā dēvētais Stelpes ceļš jeb P92 Iecava–Stelpe, kas 5,84 km garumā – no Nīzeres līdz krustojumam ar autoceļu P89 Ķekava–Skaistkalne – tiks rekonstruēts un iegūs asfalta segumu. Šī brauktuve ar grants klātni Satiksmes ministrijas redzeslokā ir jau ilgāku laiku. Pirms aptuveni trim gadiem, kad novadā viesojās iepriekšējais nozares ministrs Uldis Augulis, izdevies «izspiest» solījumu, ka reģionālā autoceļa Iecava–Stelpe posms tiks pārbūvēts. Izstrādāts un apstiprināts projekts, taču tas «iestrēdzis», un ceļa atjaunošana aptuveni sešu kilometru garumā tā arī nav sagaidīta.

Pērn, kad reģionālās vizītes laikā Vecumnieku novadu apmeklēja satiksmes ministrs Tālis Linkaits, tiekoties ar pašvaldības pārstāvjiem, viņš lika noprast, ka nav cerību tuvākajā laikā saredzēt «gaismu tuneļa galā». Negaidītu pavērsienu radījis valdības lēmums ceļu infrastruktūras projektiem novirzīt papildus 75 miljonus eiro; Stelpes ceļš ir viens no objektiem, ko plānots sakārtot.

Guntars Veismanis, Vecumnieku novada pašvaldības izpilddirektores vietnieks, «Bauskas Dzīvei» neslēpa prieku par notikumu pozitīvo virzību, jo «savulaik iztērēta nauda Stelpes ceļa rekonstrukcijas projektam un būtu muļķīgi to nerealizēt». «Esam gandarīti par jebkura ceļa posma atjaunošanu novadā. Savulaik pašvaldība noteikusi prioritātes brauktuvju sakārtošanā, un šis autoceļš bija viens no vajadzību sarakstā iekļautajiem, bet ne pirmais. Stelpieši būs laimīgi, jo cieta no mežonīgiem putekļiem, bet lietus periodā – no dubļiem. Ieguvēja būs arī Pīlādžu mototrase (sporta un atpūtas parks «Pīlādži» – red.), kas ir starptautiski atzīta un viena no labākajām Eiropā. Nenoliedzami, gluds ceļš piesaistīs vēl vairāk interesentu,» pauž G. Veismanis.

Jāuzlabo satiksmes drošība Bauskas ielā
Labums no papildus iedalītajiem 75 miljoniem eiro tiks reģionālā autoceļa P89 Ķekava–Skaistkalne posmam 5,67 km garumā no degvielas uzpildes stacijas «Neste» Vecumniekos līdz tā dēvētajam Neretas pagriezienam jeb krustojumam ar autoceļu P73 Vecumnieki–Nereta–Subate. Tur paredzēta asfalta seguma atjaunošana.

G. Veismanis teic, ka šī labā vēsts «nokritusi gluži kā no gaisa»; plānotie uzlabojumi tīkamāku vērtīs arī ciema centru. Viņš atzīst, ka šosejas klātne vietām ir stipri bojāta, jo īpaši kritiskā situācijā ir brauktuve aiz Vecumniekiem Skaistkalnes virzienā. Tur asfaltā izveidojušies gan izspiedumi, gan iesēdumi. «Pamats ir stingrs, tāpēc, lai ceļu nesabojātu un tas atkal varētu labu laiku kalpot, svarīgi ir to saglābt, atjaunojot asfalta segumu,» vērtē izpilddirektores vietnieks. Vienlaikus viņš uzsver, ka viena no lielākajām prioritātēm novadā ir Vecumnieku centra sakārtošana, lai uzlabotu satiksmes drošību Bauskas ielā – līdz Ezerkrasta ielai, kas ved uz Veselības centru, un pretējā virzienā līdz Liepu ielai. Par situāciju vairākkārt informēta gan Satiksmes ministrija, gan LVC, taču rīcība nav sagaidīta. Pašvaldība ir gatava turpināt iestāties par šīs problēmas risināšanu.

Šogad vienīgais, kas bija LVC plānos un paveikts satiksmes drošības paaugstināšanā, ir gājēju pārejas pie Vecumnieku vidusskolas aprīkošana ar apgaismojumu un jauniem atstarotājiem.

Sarunā ar «Bauskas Dzīvi» G. Veismanis skar vēl kādu būtisku tematu: «Joprojām aktuāls ir jautājums – pa kādu ceļu brauksim uz topošā novada centru, uz Bausku. Iedzīvotāji labprāt izvēlētos autoceļu caur Misu un Iecavu, ja vien tas būtu asfaltēts. Sakārtojot šo posmu, ieguvēji būtu šīs teritorijas iedzīvotāji un uzņēmēji, noteikti attīstītos arī apbūve, bet visiem kopīgais labums – iespēja civilizēti nokļūt Bauskā.»

Lai labums lielākam lietotāju skaitam
«Tā kā papildu finansējums 75 miljonu eiro apmērā ir pieejams tikai līdz šī gada 31. decembrim, investīcijas tiks ieguldītas seguma atjaunošanā. Posmi, kuros tiks veikti remontdarbi, atlasīti pēc vairākiem kritērijiem. Tiks uzsākti darbi, kas bija ieplānoti vairākos objektos 2021. gadā, taču to tehniskā dokumentācija ir izstrādāta un remontdarbus var sākt jau šogad. Galvenais kritērijs atlasē – autoceļu tehniskā kārtība un satiksmes intensitāte. Seguma sakārtošanu var veikt tajos posmos, kas ir salīdzinoši labā kārtībā un ko būtiski var uzlabot, atjaunojot klātni. Svarīgs nosacījums – brauktuves aktīva izmantošana, lai ieguldījumi varētu kalpot maksimāli lielam ceļa lietotāju skaitam,» informē LVC.

Papildu finansējums tiks novirzīts arī satiksmes drošības paaugstināšanas projektiem – vairākos posmos uz valsts galvenajiem autoceļiem paredzēts uzstādīt aizsarg-barjeras, ierīkot ribjoslas, atjaunot virzienu rādītājus, kas savu laiku nokalpojuši un ir grūti saredzami. Tāpat līdzekļi tiks ieguldīti gājēju un velosipēdistu celiņu izbūvei.

Publiski jau izskanējis, ka 28. aprīlī valdība nolēma no valsts budžeta līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem piešķirt Satiksmes ministrijai finansējumu, kas nepārsniedz 75 miljonus eiro, projektu īstenošanai autoceļu jomā. Šo soli atzinīgi vērtē Jānis Lange, LVC valdes priekšsēdētājs: «Lēmums ir nozīmīgs gan no ekonomikas «sildīšanas», gan no valsts autoceļu sakārtošanas un satiksmes drošības viedokļa. Šogad autovadītāji noteikti pamanīs vairāk būvdarbu, bet nākamgad varēs lietot labākus un drošākus autoceļus.»


UZZIŅAI

Seguma pārbūves un atjaunošanas darbi Vecumnieku novadā


Reģionālais autoceļš P92 Iecava–Stelpe (grants-asfalts), no 18,8. līdz 24,64. km – no Nīzeres līdz krustojumam ar autoceļu P89 Ķekava–Skaistkalne. Posma garums – 5,84 km.

Reģionālais autoceļš P89 Ķekava–Skaistkalne (asfalts), no 28,13. līdz 33,8. km – no degvielas uzpildes stacijas «Neste» Vecumniekos līdz krustojumam ar autoceļu P73 Vecumnieki–Nereta–Subate. Posma garums – 5,67 km.

Avots: va/s «Latvijas Valsts ceļi».


20200514-1803-09bdz15-05.jpg

Fragments no LVC būvdarbu kartes, kur atzīmēti valsts autoceļu objekti, kuros plānots veikt darbus par papildus novirzītajiem līdzekļiem. Karte pilnībā apskatāma LVC mājaslapā internetā www.lvceli.lv.