Bauskā palikusi vienas bankas filiāle

Bauskā turpina sarukt komercbanku filiāļu skaits, visvairāk to jūt seniori.
Pagājušā gada otrajā pusē maksātnespējas dēļ pilsētā tika slēgta «Norvik» bankas filiāle, šī gada martā pēdējās darbdienas šeit aizvadīja «Swedbank» un «Citadele» pārstāvniecības. Kredītiestādēs norāda, ka, mazinoties iedzīvotāju skaitam un pieaugot digitālo rīku lomai un attālinātām pakalpojumu sniegšanas iespējām, ierastās filiāles sevi neattaisno.
«Mums klājas pavisam grūti, esam kā izmesti no laivas,» teic pensionētā baušķeniece Gunta. Viņai nav ne auto, ne datorprasmju, ne paziņu un radu, kas var izlīdzēt. Tagad «Covid-19» pandēmijas dēļ slēgtas bibliotēkas, pašvaldību klientu apkalpošanas centrs, zvanot uz savas bankas klientu apkalpošanas tālruni, kādu atbildam grūti sagaidīt. «Nav, kam padomu pajautāt, būtu mazākas telpas atraduši un vismaz vienu dzīvu cilvēku atstājuši, taču, šķiet, humānais faktors ir mazsvarīgs un priekšplānā vien bankas rentabilitāte,» spriež Gunta.
Banka «Citadele» līdz šim bija pieejama tirdzniecības centrā «Rimi Bauska». Mainoties nomniekiem, savu īrējamo platību tirdzniecības centrā zaudēja, bet gada sākumā aktīvi baušķeniekiem solīja, ka ir citu telpu meklējumos. Taču valstī izsludinātā ārkārtējā situācija ieviesa korekcijas bankas iepriekš pasludinātajos plānos. «Citadeles» pārstāve Līga Ratniece atzīmēja, ka pandēmija vēl vairāk apliecinājusi to, ka ir mainījušies paradumi bankas finanšu pakalpojumu izmantošanā – arvien vairāk klientu dodot priekšroku attālinātajiem finanšu pakalpojumiem.
«Pēdējos gados «Citadele» ir mērķtiecīgi strādājusi gan attālināto pakalpojumu attīstīšanā, lai klienti nebūtu piesaistīti filiālei un nepieciešamos finanšu pakalpojumus varētu saņemt uzreiz – digitāli, gan personiskās komunikācijas nodrošināšanā – lai mūsu klientiem būtu pieejama individuāla finanšu konsultācija jebkurā sev ērtā kanālā un vēlamā formātā,» teic L. Ratniece un paziņo, ka esot pienācis laiks pārmaiņām – soli tuvāk digitālai bankai.
Tas nozīmē, ka arī Bauskā banka turpmāk klātienē nebūs pieejama, klienti aicināti vērsties attālinātajā klientu apkalpošanas filiālē jeb mākoņfiliālē, kur ikdienā atbalstu sniedz vairāk nekā 100 klientu apkalpošanas speciālisti. Mākoņfiliāle bankas pakalpojumus turpinās nodrošināt ikvienam klientam 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā viedtālrunī, internetā, bankomātā un pa telefonu. L. Ratniece piemin arī jaunumu – klienti, zvanot pa tālruni 67010000, var pieteikties videokonsultācijai.
«Redzam, ka 94% filiāļu apmeklētāju ir privātpersonas, kuras vairumā gadījumu uz filiāli dodas pēc pakalpojumiem, kas pieejami attālināti – atvērt bankas kontu, saņemt bankas karti, izmaksāt un iemaksāt skaidru naudu utt. Arī turpmāk biznesa klientus turpināsim apkalpot individuāli – konsultanti brauks pie uzņēmējiem viņiem ērtā vietā un laikā,» atzīmē L. Ratniece. Viņa precizē, ka Bauskas iedzīvotājiem tuvākā «Citadeles» filiāle atrodas Jelgavā. Visu filiāļu sarakstu un darba laikus, kā arī citu informāciju var uzzināt pa tālruni 67010000 vai vietnē citadele.lv.
«SEB banka» ir vienīgā, kurai palikusi filiāle Bauskā. «SEB bankas» attīstības komunikācijas vadītāja Kristīne Šonmane atzina, ka pašlaik grūti prognozēt, kā esošā situācija ietekmēs klientu paradumu maiņu un vēlmi apmeklēt banku klātienē. «Redzam, ka klienti šajā ārkārtas situācijā labprāt izmanto digitālās platformas un saņem lielāko daļu pakalpojumu attālināti. Klientu skaits, kas apmeklē filiāli, ir ievērojami krities. Katrā ziņā bankā neesam pieņēmuši lēmumu par filiāļu slēgšanu un šī gada laikā neesam plānojuši veikt izmaiņas Bauskas filiāles darbībā,» sola K. Šonmane.
Bauskas novada domes priekšsēdētājs Arnolds Jātnieks pauda, ka ir ticies ar visu banku vadību, kuru filiāles atradās Bauskā, un ar katru runājis par to saglabāšanas nepieciešamību Bauskas novadā. «Diemžēl pašvaldība nevar ietekmēt bankas, kā privātā uzņēmuma darbību, arī lēmums par filiāles slēgšanu ir katra finanšu pakalpojumu sniedzēja izvērtēts solis,» uzsver A. Jātnieks.
Bauskas novada domes sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste Inga Pinne atzīmēja, ka pašvaldība ir atvērta sadarbībai un, neieguldot līdzekļus, piedāvā banku pārstāvjiem izmantot vietvaras telpas semināru organizēšanai, lai uzlabotu iedzīvotāju iemaņas internetbankas pakalpojumu lietošanā.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»