Vairākiem mūspuses veikaliem pašlaik nav ienākumu samazinājuma

Ar
labākiem ienākumiem martā nekā pirms gada vai apmēram tādiem pašiem –
tā ārkārtas stāvokļa pirmo mēnesi noslēguši vairāki tirdzniecības
uzņēmumi. Tiesa, visi tirgotāji uzreiz uzmanīgi bilst, ka tas ir tikai
sākums – kā ekonomikas procesi turpināsies, nav skaidrs.
Visi
pārtikas tirgotāji atzīst – pirmās trīs ārkārtas stāvokļa dienas no 13.
marta un arī vairākas dienas pēc tam bija īsts iepirkšanās bums, tas
tagad gan nomierinājies, un cilvēki iepērkas mazāk. Tomēr ir jūtamas
pārmaiņas iepirkumu paradumos.
Kā
vienu no tirdzniecības īpatnībām daži novērotāji uzsver to, ka daļa
pircēju pamet lielos tirdzniecības centrus un cenšas iepirkties mazākos
veikalos cerībā, ka šādi samazinās iespēja inficēties ar vīrusu
«Covid-19».
Tirdzniecības uzņēmuma SIA «D.M.I.» vadītājs Mareks
Kronbušs vada trīs veikalus ar «Elvi» franšīzi – Ceraukstē, Mežotnē un
Bauskā. Viņš atzīst – varot pamanīt, ka pircēju ir nedaudz vairāk.
«Pirmajās ārkārtas stāvokļa dienās tas bija izteiktāk, tagad ir
mierīgāk. Vērtēju, ka tirdzniecības apjoms ir pieaudzis apmēram par 15
procentiem. Visvairāk tas ir tieši Mežotnē un Ceraukstē. Bauskā, kur
veikals ir Īslīces ielā, tas nav tik izteikti,» stāsta Mareks Kronbušs.
Lai
izlīdzinātu cilvēku plūsmu un neveidotu lielas drūzmas, ir saglabāts
līdzšinējais darba laiks. «Ļoti daudz cenšamies darīt darbinieku
drošības dēļ. Regulāras dezinfekcijas, norobežojumi. Tomēr, ja
darbinieks saslims, būs jāslēdz veikals un jāsēž mājās. Nezinām, cik
ilgi tā būs,» saka uzņēmējs.
Pie Mūsas
tilta apļa Bauskā izvietojies veikals, ko SIA «Exellent Attitude»
valdes priekšsēdētājs Elvijs Akmentiņš vada kā «Narvesen» franšīzi. Arī
šim uzņēmumam marts ir bijis labs, it īpaši salīdzinot ar iepriekšējo
gadu.
«Var just, ka marta beigās ir neliels kritums, bet tas
tiešām ir neliels. Kāds nenāk, toties ierodas makšķernieki, kas brauc
vimbas ķert,» stāsta E. Akmentiņš. Toties marta vidus bijis diezgan labs
– gan 13. marts, gan arī dažās vēlākajās dienās tirdzniecības apjoms
palielinājies.
Ņemot vērā cilvēku iepirkšanās ieradumu maiņu,
veikalā un visā «Narvesen» ķēdē pārmaina arī sortimentu. Veikals
atrodas pie degvielas uzpildes stacijas, un tāpēc piedāvājums vairāk ir
atbilstošs tiem, kas brauc ar mašīnām. Tagad būs jauninājumi, stāsta E.
Akmentiņš: «Vairāk plānojam piedāvāt ikdienas pārtikas preces, ko pērk
un ved uz mājām – tā ir gaļa, konservētas zupas, citi līdzīgi
izstrādājumi. Plānos ir rīsi, lēcas, putras.»
Uzņēmējs vērtē, ka
pašlaik ļoti liela nozīmē ir tam, ka franšīzes partneris ir atsaucīgs
un gatavs uzklausīt iesaistīto viedokļus. «Katru dienu notiek
komunikācija ar «Narvesen». Sadarbība pagaidām ir ideāla,» tā uzņēmējs.
Viņš atzīst, ka ļoti svarīgs faktors izrādījies pastāvīgu klientu
piesaiste, kuri arī tagad turpina apmeklēt veikalu. Tomēr jau tagad
rēķinās ar to, ka klientu apmeklējuma kritums būs.
Uzņēmējs
Armands Burmistrovs vada autodaļu veikalu «Autoprofi», autoservisu un
lietotu auto un riepu tirdzniecību. Tomēr šis laiks iezīmējies ar
precēm, kas tieši ar autodaļu tirdzniecību nav saistīta – brīdī, kad
visā Latvijā sākās histērija saistībā ar jauno vīrusu un dezinfekcijas
līdzekļu trūkumu, viņš tādus piedāvāja nopirkt.
Tiesa,
dezinfekcijas līdzekļu krājumi nav lieli, un iegāde vairāk bijusi kā
kuriozs. «Nekad ko tādu neesmu pircis – nav nekāda sakara ar autodaļu
tirdzniecību. Bet tā gadījās, ka vienā bāzē pirms diviem mēnešiem, kad
sākās notikumi Ķīnā, piedāvāja dezinfekcijas līdzekļus iegādāties,
turklāt par salīdzinoši zemu cenu. Nesen zvanīju un prasīju, tagad cena
ir daudz augstāka. Nopirku tobrīd un pēc tam vēl ilgi nesapratu, kādēļ
es to izdarīju,» atceras uzņēmējs.
«Kaut kāda peļņa vai lielie
ienākumi no tā man nav – pārāk mazs apjoms un cena. Ja būs ļoti smaga
krīzes situācija, nelielos apjomos esmu gatavs izdalīt pat par velti.
Bet pašlaik tas vienkārši savā ziņā nostrādāja kā reklāma,» stāsta A.
Burmistrovs. Izpētot tirgu, secinājis, ka daudzi uzņēmumi pārgājuši uz
dezinfekcijas līdzekļu ražošanu un to trūkums diez vai nākotnē ir
gaidāms.
Attiecībā uz autodaļu tirdzniecību pašlaik izmaiņas
praktiski neesot. Nedaudz samazinājies darbs autoservisos, kā arī mazs
kritums automašīnu tirdzniecībā. Pirmajās divās jomās uzņēmējs tomēr
sagaida pieprasījuma samazinājumu, bet automašīnu tirdzniecībā plāno būt
ļoti uzmanīgs. Viens no galvenajiem iemesliem – pastāv iespēja, ka
šogad cenas kritīsies, un tāpēc ir riskanti iegādāties automašīnas,
kuras vēlāk par tādu cenu pārdot nevarēs.
Uzņēmējs A.
Burmistrovs un arī citi norāda, ka galvenais šajā laikā ir ļoti uzmanīgi
ievērot pašizolācijas noteikumus, būt uzmanīgiem darbā un censties
samazināt iespēju inficēties ar vīrusu. «Cilvēki vēl aizvien nenovērtē
ieviestos pasākumus, nesaprot, cik tas ir nopietni,» brīdina A.
Burmistrovs.
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»