BauskasDzive.lv ARHĪVS

Iepazinuši jauno procesu

Kaspars Kalējs

2020. gada 3. aprīlis 00:00

22
Iepazinuši jauno procesu

Situāciju vērtē Codes, Uzvaras, Īslīces pamatskolā un Bauskas Valsts ģimnāzijā.

Laikraksts «Bauskas Dzīve» turpina izzināt attālināto mācību procesu skolās pašreizējā ārkārtas situācijā. Šoreiz – dažas Bauskas novada izglītības iestādes.

Liek apgūt ko jaunu
Bauskas novada Codes pamatskolas direktore Laila Jurcika pastāstīja: «Izveidotā kārtība, kā veikt attālināto mācību procesu, pieejama ikvienam skolēnam, vecākam portālā e-klase.lv. Skolotāji nepasniedz tiešsaistes stundas, savukārt matemātikas skolotāja ierunā lekciju internetā, un tā skolēniem ir pieejama. Ir konsultācijas skolēniem. Esam maza skola, turam rūpi par bērniem.»

Direktore atklāja, ka elektroniskie resursi ir visiem, taču četriem skolēniem dators nav tik jaudīgs, tāpēc pirmdien skolēni saņēma teleoperatora «Bite» piedāvātās planšetes.

«Attālinātais mācību process liek iemācīties, apgūt ko jaunu gan skolēniem, gan skolotājiem, gan vecākiem,» uzskata Codes pamatskolas direktore L. Jurcika, «pirmā diena bijusi sarežģīta, taču tagad ikvienam ir skaidrs, kā darboties, tomēr ilgtermiņā šāda attālinātā mācību procesa dēļ izglītības kvalitāte cietīs.»

Daļai patīk, daļai – ne
Uzvaras pamatskolas direktore Ilze Ērgle atklāja, ka skolotāji ik dienu sūta audzēkņiem dienas plānu. «Ir veiktas aptaujas par pirmo attālinātā mācību procesa nedēļu, daļa teic, ka tas  skolēniem patīk, daļai – nepatīk,» stāsta I. Ērgle, «ir viena ģimene, kurai nav pieejamas elektroniskās ierīces, tāpēc, sadarbojoties ar Gailīšu pagasta pārvaldi, pārvaldes vadītājs nogādā kopētus darbus skolēnam uz mājām.»

Īslīces pamatskolas direktore Irina Vargušenko uzskata, ka viss mācību process notiek aktīvi. «Pirmdien ar skolotājiem izrunājām visu par aizvadīto nedēļu. Ir daļa bērnu, kam patīk šis mācību process, ir skolēni, kas jāpaskubina. Sešām ģimenēm iepriekš nebija pieejami elektroniskie resursi, iepriekš materiālus kopējām, taču tagad skolēni dabūs planšetes,» atklāja Īslīces pamatskolas direktore, «ar skolotājiem skolēni sazinās, jautājot par darbiem. Saziņa notiek, izmantojot platformu «WhatsApp» un e-klase.lv.»

Svarīgi veidot atgriezenisko saiti

Bauskas Valsts ģimnāzijas direktore Linuta Ģerģe pastāstīja, ka ir izstrādāts koplietošanas dokuments skolotājiem, darbi saplānoti: «Ir priekšstats par klasē notiekošo, ir skaidrība par visu skolu. Izveidota tabula, kurā redzami skolēni, kas neveic attālināto mācīšanos. Tādi ir četri.»

Izglītības iestāde ir aptaujājusi audzēkņus, vai visiem ir pieejamas informācijas tehnoloģijas, lai mācītos, tās ir visiem. «Viena meitene slimības dēļ nevar pildīt mācības attālināti. No vecākiem ir pozitīva attieksme par notiekošo, vecāki jautā par atgriezenisko saiti. Uzskatu, ka par to ir katram jādomā. Ir skolotāji, kas ar skolēniem sazinās «WhatsApp» lietotnē, tur bērni sūta darbus. Vidusskolēniem un 9. klasēm ir izveidots uzdevumi.lv «PROF» pieslēgums, kas ļauj mācīties, rādot piemērus un skaidrojumu.»

Tiešsaistē ar skolēniem strādā fizikas un ķīmijas skolotāji. Ritmikas skolotāja vada ritmikas un vingrošanas mācību stundas, ierakstot vingrinājumus. «Skolotājiem ir liels darbs, ir satraukums par vecākiem, absolventiem, taču pašlaik jūtos mierīgi,» pauž Linuta Ģerģe.

«Bauskas Dzīve» atgādina, ka ārkārtas stāvoklis Latvijā pašlaik vēl spēkā līdz 14. aprīlim.

Kā iet mājās?
Laikraksts «Bauskas Dzīve» sazinājās ar divu bērnu mammu Ingu Vežbicku. Viņa pastāstīja, ka attālinātā mācīšanās nav viegla, šis laiks ir psiholoģiski grūts, jo nav tieša kontakta ar skolotāju. «Vecāks nevar palīdzēt mācīties, jo jābūt darbā, pēc darba tikai vakarā var palīdzēt,» atklāj I. Vežbicka. Mājās esot pieejams viens dators, kas abiem pamatskolēniem, kas mācās 8. un 9. klasē, ir jāsadala.

Krišjānis Kugrēns šogad absolvēs Bauskas Valsts ģimnāzijas 9. klasi. «Domāju, ka, mācoties attālināti, eksāmenu rezultāti būs sliktāki, nekā mācoties klātienē. Es labprāt tagad ietu uz skolu un mācītos, jo skolā var satikt draugus, ja ir kāda darbā pieļautā kļūda, skolotājs klātienē var to parādīt un pārrunāt, tagad tas ir daudz grūtāk,» attālināto mācīšanos raksturo K. Kugrēns. Viņš saskata arī pozitīvās iezīmes šajā procesā – pats var plānot laiku, kad mācīties, starpbrīža laikus un pusdienas var plānot pats.

Savukārt Elīnai Daugulei, Bauskas Valsts ģimnāzijas 9. klases audzēknei, pietrūkst skolas vides, taču viņai patīk attālinātais mācību process. Meitene gan laikrak-stam stāsta, ka darba ir daudz: «Skolotāji aizvadītajā nedēļā ļoti daudz uzdeva, vidēji dienā manā elektroniskajā pastā parādās aptuveni 15 vēstules, uzdevumi, kas ir jāizpilda, katram ir noteikts nodošanas termiņš, kuram ir grūti sekot līdzi. Tomēr šī ir ļoti laba iespēja, lai skolēni iemācītos plānot savu laiku. Klasē ir izveidojusies laba sadarbība šajā attālinātajā mācību procesā.» Elīna atzina, ka ļoti daudz laika tiek pavadīts pie datora: «Tās nav divas ieteiktās stundas dienā, ir vairāk.»