BauskasDzive.lv ARHĪVS

Komentāri: Mācības krīzes laikā

Komentāri: Mācības krīzes laikā

Kādi ir attālinātās mācīšanās plusi un mīnusi?

Sarežģītāka komunikācija
PATRĪCIJA RĀCENĀJA, Bauskas Valsts ģimnāzijas skolniece:
– Nav jau nemaz tik traki, kā sākumā likās. Ir daudz jāmācās, tas ir fakts. No dažiem skolotājiem ir jūtams tas, ka darbus vērtē stingrāk, bet tas nav nemaz tik slikti, jo mēs varam izmantot pilnīgi visus sev pieejamos līdzekļus, lai paveiktu uzdoto. Ir ļoti labi, ka ir skolotāji, kuri uzdod veicamo darbu vienai nedēļai, tā ir ļoti liela priekšrocība. Bet ir arī tā, ka citos mācību priekšmetos stundas laikā jāizpilda gana apjomīgi uzdevumi.
Pozitīvais aspekts noteikti ir tas, ka nav jāceļas agri, kā tas bija, mācoties klātienē, kā arī tas, ka, paralēli mācoties, var darīt, ko vēlies. Viens no mīnusiem ir ierobežotība saziņā ar skolotājiem. Protams, var jautāt, izmantojot saraksti e-klasē vai pat piezvanīt, bet tas ir sarežģītāk, nekā parastā mācību stundā, kad, paceļot roku, skolotāja pienāk, paskatās uz tavu darbu un izskaidro kļūdas.
Dažreiz rodas arī problēmas ar internetu vai arī nav iespēja atvērt skolotāja atsūtīto failu, un tas «uzdzen» ļoti lielu stresu.
Šajā procesā, manuprāt, skolēni kļūs patstāvīgāki, attīstīs spēju uzņemties atbildību, pašiem pieņemt lēmumus un mērķtiecīgi saplānot savu laiku.

Mūzika un māksla – gara spēkam
ANITA VELMUNSKA, Bauskas mūzikas un mākslas skolas direktore:
– Mūzikas un mākslas skolā attālinātais mācību process rit pilnā sparā – katrs atbilstoši savām spējām un iespējām apgūst instrumentu spēli un mūzikas teoriju attālināti. Sākumā tas daudziem šķita tikpat kā neiespējami, taču tagad skolotāji ar lielu aizrautību atklāj attālinātā mācību procesa iespējas un dalās pieredzē un pārdomās ar kolēģiem. Attālinātais mācību darbs ar tehnoloģijām ir interesants, taču ļoti darbietilpīgs un laikietilpīgs.
Šis darbs paver citas iespējas, taču tas neaizstāj mācību procesu klātienē. Nākas saskarties arī ar grūtībām: kādam ir nepietiekams tehniskais aprīkojums, vēl kādam grūtības sagādā jauno tehnoloģiju lietošana. Septiņiem mūzikas programmas audzēkņiem mājās nav klavieru, parasti viņi vingrinājās skolā, pie radiniekiem vai kaimiņiem. Pašlaik tas nav iespējams.
Attālinātā mācību procesa veiksme atkarīga no tā, cik būsim radoši, pacietīgi un čakli.
Novēlu izturēt šo laiku un uzturēt možu garu un stipru veselību! Atcerēsimies, ka mūzikas un mākslas joma ir tā, kas tagad mums ir ļoti nepieciešama garīgā spēka un fizisko spēju līdzsvaram.

Nepieciešama vienota platforma

Agris Rāgs, Vecumnieku novada domes informācijas tehnoloģiju nodaļas vadītājs:
– Šī brīža situācijas un interneta lielvalsts duelis – tā varu raksturot pašreizējo apstākļu kopumu, īstenojot attālināto mācīšanos. No vienas puses – varam lepoties ar attīstītām tehnoloģijām, no otras – ir jāpiemeklē strādājošs un, vēlams, bezmaksas risinājums.
Ministrijas un citas iestādes izsūta skolām ieteikumus, kādus portālus un programmas izmantot, bet ar to apgūšanu jācīnās pedagogiem. Pašvaldība cenšas palīdzēt, bet interese ir maza. Vairumam izglītības iestāžu ir viens datu pārraides pakalpojumu nodrošinātājs. Kad tas bez maksas piedāvāja palielināt datu pārraides ātrumu, skolas tika lūgtas atbildēt uz jautājumiem, taču atsaucās viena. Tas ļauj secināt, ka pedagogi strādā no mājām, izmantojot privātos datu pārraides pakalpojumus un rīkus; arī elektrību un datortehniku, lai gan skolu datu pārraides ātrums ir pietiekams.
Valstij vajadzētu krīzes laikā atbalstīt pedagogus mācību procesu vadīšanā no mājām, kompensējot izdevumus. Manuprāt, Latvijā bija jāizstrādā vienota attālinātās mācīšanās platforma un jāapmāca to lietot. Paldies komerciālajām izglītības sistēmu platformām, kas pakalpojumus piedāvā bez maksas.