Vienā ziemā ietaupītais ceļus nepadarīs par izcilām brauktuvēm

Ņemot
vērā ziemas sezonai neraksturīgos laikapstākļus, va/s «Latvijas
autoceļu uzturētājs» (LAU) uzsācis ikdienas uzturēšanas darbus, tādējādi
uzlabojot satiksmes drošību.
Martā mūspusē tiek veikta grants
autoceļu greiderēšana, kā arī iesēdumu un bedru remonts. Darbi notiek
arī uz asfalta seguma autoceļiem, portālu informēja Juris Aksels
Cīrulis, LAU komunikācijas speciālists.
LAU
Bauskas nodaļas uzturamais autoceļu tīkla kopgarums 2019./2020. gada
ziemas sezonā ir vairāk nekā 697 kilometri, pagājušajā nedēļā autoceļu apstrāde ar
pretslīdes materiālu nodrošināta 209 km garumā, grants autoceļu segumu
iesēdumi un bedres remontētas gandrīz 250 m³ apjomā, greiderēšana uz
grants autoceļiem veikta vairāk nekā 10 km garumā, bet krūmu un krūmu
atvašu griešana – 2,2 ha apjomā. No 1. līdz 18. martam autoceļu
uzturēšanas darbiem tērēti 173 tūkstoši eiro, apstiprināja J. A.
Cīrulis.
Viņš norādīja, ka greiderēšanas darbus uz grants
autoceļiem visefektīvāk ir veikt ceļu seguma optimāla mitruma apstākļos,
kad virsma ir pietiekami apžuvusi. LAU regulāri apseko valsts autoceļus
un tiklīdz konstatēti seguma defekti, tie tiek novērsti.
Autoceļu
uzturēšanas darbiem, tajā skaitā greiderēšanai tiešsaistes režīmā, var
sekot līdzi va/s «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) interneta mājaslapas kartē
(www.lvceli.lv), kā arī aplikācijā «Waze», kur iespējams arī informēt
par situāciju uz valsts autoceļiem. Ja tiek pamanīti satiksmei bīstami
bojājumi, piemēram, iegruvusi caurteka, izskalots autoceļš, tas jādara
zināms LVC Satiksmes informācijas centram, zvanot uz diennakts bezmaksas
tālruni 80005555.
Bauskas
novada Vecsaules pagasta pārvaldes vadītāja Līga Vasiļauska atzīst, ka
valsts daudz labāk rūpējas par ceļiem, nekā pašvaldības to spēj izdarīt.
Viņa norādīja, ka pagastā vienlīdz slikti ir divi grants ceļa posmi –
brauktuve uz Jaunsauli, kur noslodze gan salīdzinoši mazāka, kā arī
ceļš, kas ved uz Aizkraukli un kur satiksmes intensitāte krietni
lielāka. Marta sākumā labots Aizkraukles ceļš, bet pagājušajā un šajā
nedēļā darbi notika uz Jaunsaules ceļa.
Marta sākumā bija
dienas ar stiprām lietusgāzēm. L. Vasiļauska atklāj, ka neesot skaidri
kritēriji, pēc kuriem vadās LAU, bet viņa pieļauj, ka, visticamāk,
valsts uzņēmumam ir savi plāni un taktika. «Piemēram, mēs pašvaldības
ceļus greiderējam, kad ir pieejama tehnika. Vislabāk ir izvairīties no
darbiem lietainos apstākļos, taču, ja mēnesī ir piecas sausas dienas un
uz tehniku stāv rindā arī visi pārējie, nekas cits neatliek, kā
pielāgoties situācijai,» teic pārvaldes vadītāja.
L. Vasiļauska
neslēpj, ka vietvaras ceļi ir kritiski un vienā ziemā ietaupītais tos
nepadarīs par izcilām brauktuvēm. Finansējums uzturēšanai novadā ir
vienkopus, tiek izlemtas vien prioritātes – vai tas ir kādas vietvaras
ceļš, vai arī kāda iela Bauskā.
Vecsaules
pagasta ceļu kopgarums ir 117 km, no kuriem grants segums klāj 107 km,
bet asfalts – ap 10 km. Pērn, ieguldot pusotru miljonu eiro, pārbūvēti
deviņi kilometri pašvaldības ceļa. «Ikviens var parēķināt, cik izmaksātu
pārējo simt kilometru remontdarbi. Ja lūkojamies uz teritoriālo
reformu, kāda tā tiek plānota, pilnīgi noteikti gaisma tuneļa galā nav
saredzama. Jau tagad ir tā, ka lauvas tiesa ir nepieciešama pilsētai, un
jau kuru gadu pēc kārtas novadā prioritāte ir sporta būve Bauskā,»
situāciju raksturo L. Vasiļauska.
Viņai nemitīgi nākas uzklausīt
vecsauliešu sūdzības par sliktajiem ceļiem, taču optimistisku scenāriju
pārvaldniece nevarot solīt. «Es iedzīvotājus pilnībā saprotu. Vecsaules
pagasts ir lielākais Bauskas novadā ar visgarāko ceļu tīklu. Ir
brauktuves, kas aizved uz viensētu lauka vidū, kur dzīvo pensionāru
pāris, un tu saproti, ka būs iespēja nodrošināt vien iebraukšanu un
izbraukšanu. No otras puses – nav arī tā, ka ceļi būtu nemērojami. Ja
kāds teic – esmu nodokļu maksātājs un man pienākas, tad jāpalūko, cik
liels laukos ir nekustamā īpašuma nodoklis par zemi. Piemēram, par
desmit hektāriem tie ir simt eiro, un tā ir tikai ceļmalu appļaušanas
nauda,» norāda pārvaldes vadītāja.
UZZIŅAI
Va/s «Latvijas autoceļu uzturētājs» Bauskas nodaļas apjomīgākie darbi šogad:
greiderēšanas darbi uz grants autoceļiem vairāk nekā 1800 km garumā;
grants autoceļu segumu iesēdumu un bedru remonts – ap 6130 m³;
asfalta segumu bedru remonts – ap 60 m²;
krūmu un krūmu atvašu griešana – ap 20 ha;
nomaļu grunts uzauguma noņemšana – 2019 m³.
Avots: Va/s «Latvijas autoceļu uzturētājs».
Kategorijas
- Vietējās ziņas
- Sports
- Tautsaimniecība
- Izglītība
- Kultūra un izklaide
- Kriminālziņas
- Vēlēšanas
- Latvijā un pasaulē
- Lietotāju raksti
- Sēru vēstis
- Foto un video
- Blogi
- Laikraksta arhīvs
- Afiša
- Sports
- Kultūra un izklaide
- Dažādi
- Reklāmraksti
- Citas ziņas
- Projekts «Saimnieko gudri»
- Projekts «Kultūrvide novados»
- Projekts «Iesaukums politikā»
- Dzīvesstils
- Projekts «Mediju kritika»
- Projekts «Dzīves kvalitāte novados»
- Projekts «Dzīve pierobežā»
- Projekts «Vide un mēs»
- Projekts mediju profesionāļiem par trešo valstu pilsoņu sociālo iekļaušanos un migrāciju
- Projekts «Dzīve pierobežā – 2020»
- Projekts «Kultūrvide novados-2020»
- Projekts «Vide»-2021
- Projekts «Iesaukums politikā»-2021
- Podkāsts «ViedDoma»