BauskasDzive.lv ARHĪVS

Erudīti olimpiādēs un aktīvi ārpusstundu aktivitātēs

Eva Ķeruže

2020. gada 17. marts 00:00

83
Erudīti olimpiādēs un aktīvi ārpusstundu aktivitātēs

Iecavas vidusskolas 12.a klases audzēkņiem patīk sports un ir labi sasniegumi mācībās.

Šogad 15 skolēni no 12.a klases plāno pabeigt Iecavas vidusskolu. Audzēkņiem ir ļoti dažādi vaļasprieki, intereses un plāni nākotnei, tāpēc viņu domas šovasar būs dalītas. Lielākā daļa jauniešu konkrēti nezina, ko plāno studēt pēc vidusskolas beigšanas, taču, iespējams, nākotnes profesiju nesaistīs ar pašreizējiem vaļaspriekiem.

Dažādi vaļasprieki un plāni nākotnei
Klases audzinātāja Margita Buņķe stāsta, ka skolēni ir vairāk darītāji un radošuma viņos ir mazliet mazāk, pamatojot ar to, ka šī ir ķīmijas un matemātikas klase. Daļa jauniešu darbojas ķīmijas pulciņā pie skolotāja Mihaila Gorska, un daži plāno nākotni saistīt ar ķīmiju un tās studijām. Oto Filipsons īpaši interesējas par ķīmiju un plāno studēt Latvijas Universitātē, Ķīmijas fakultātē. 12.a klase ir arī sportisti, tā raksturo klases audzinātāja. Lielākā daļa skolēnu nodarbojas ar sportiskām aktivitātēm jau profesionālā līmenī un pārstāv Iecavu un Latviju vieglatlētikā, galda tenisā, skriešanā un divi zēni hokejā.

Hokejisti Kaspars Ziemiņš un Roberts Vorona nākotnes plānus saista tieši ar pašreizējo vaļasprieku – spēlēt hokeju profesionālā līmenī, taču K. Ziemiņš atzīst, ka, iespējams, paralēli hokeja treniņiem studēs ekonomiku. Terēza Tabea Druviņa spēlē galda tenisu, ir pārstāvējusi arī Latvijas izlasi un redzējusi daudzas pasaules valstis, taču par nākotnes plāniem vēl konkrēti izdomājusi nav. Savukārt Paula Kaupe un Kristīne Kabaļina, kuras nodarbojas ar vieglatlētiku un skriešanu, nav pārliecinātas, vai ar to saistīs savu nākotni.

Beāte Berķe un Arnolds Hivričs darbojas teātra pulciņā «Artis», bet par nākotnes profesijas izvēli viedoklis svārstās. Arnolds spēlē klavieres un ģitāru un, iespējams, nākotni saistīs ar mūziku. Kristaps Dzeņuševs plāno kļūt par slavenu mūziķi. Laura Bogdanoviča, kura darbojas folkloras kopā «Tarkšķi», fotografē, muzicē un ceļo, plāno studēt Rīgas Stradiņa universitātē medicīnu, jo tas vienmēr viņu ir interesējis.

Saliedēts kolektīvs
Klases audzinātāja atzīst, ka ir pagrūti ar visiem kopīgi vienoties, jo intereses un vēlmes katram atšķiras, tomēr kolektīvs ir ļoti vienots. Gandrīz visi skolēni atzīst, ka klasi vieno un saliedē kopīgas ekskursijas. M. Buņķe stāsta: «Ar ekskursijām parasti ir tā, ka es izplānoju maršrutu, bet par pārējām lietām un apskates vietām es gaidu viņu idejas, lai nav tā, ka es visu «no un līdz», un tad arī izvēršas dažādas diskusijas par apskates objektiem.»

Kristaps Dzeņuševs atzīst, ka klases vienojošā tradīcija ir mielošanās ar torti, kad ir dzimšanas diena vai, piemēram, nokārtotas autovadīšanas tiesības, un klasi saliedē tieši klases audzinātāja Margita Buņķe. Arī Oto Filipsons atzīst: «Kopumā esam diezgan draudzīgi savā starpā un mācību procesā vienoti. Mūs saliedē dažādi skolas pasākumi un ekskursijas.» Lielākoties visi 15 skolēni apliecina, ka klasi vieno klases ekskursijas, klases vakari, skolas pasākumi un kūkas ēšana. Savukārt Kaspars Ziemiņš uzskata, ka klasi, iespējams, saliedējuši grūti mājasdarbi, kurus kopīgiem spēkiem pildījuši.

Izcili sasniegumi mācībās
Sports un olimpiādes īpaši raksturo klasi kopumā, jo skolēni ir ļoti aktīvi visās iespējamās olimpiādēs. Jaunieši ir piedalījušies angļu un krievu valodas publiskās runas konkursos, ķīmijas, matemātikas, ģeogrāfijas, ekonomikas un bioloģijas olimpiādēs. Vairāki skolēni ir piedalījušies arī valsts olimpiādēs, kā, piemēram, talantīgais un erudītais Oto Filipsons piedalījies valsts ekonomikas, ģeogrāfijas un bioloģijas olimpiādēs.

Klases audzinātāja stāsta: «Viņiem stilīgi ir sacensties ar sekmēm mācībās. Skolēni latiņu tur ļoti augstu, un tā ir veselīga konkurence savā starpā.» Arī paši audzēkņi atzīst, ka pietiekami daudz laika un spēka velta mācībām. Laura Bogdanoviča stāsta: «Vienmēr cenšos darīt maksimālo, tāpēc savus sasniegumus nevērtēju zemu, bet vienmēr var labāk.» Arī Terēza Tabea Druviņa līdzīgi domā: «Es, manuprāt, vidusskolas laikā daudz esmu domājusi par mācībām. Vienmēr esmu centusies un darījusi visu pēc iespējas labāk.» Skolēni uzskata, ka vienmēr var labāk, tāpēc arī mācību procesā ir īpaši centīgi un iegūst labus un izcilus sasniegumus.


Prasmīgi strādā ar skolēnu talantiem

MARGITA BUŅĶE, Iecavas vidusskolas 12.a klases audzinātāja, māca matemātiku un vada interešu izglītības pulciņu galda tenisā. M. Buņķe darba gaitas sāka 2006. gadā. Iecavas vidusskolas direktore Agra Zaķe stāsta, ka M. Buņķe ir viena no 35 skolas absolventēm, kura atgriezusies savā skolā par skolotāju. «Margita ieguvusi profesionālo maģistra grādu izglītības vadībā. Iegūtā izglītība palīdz klases audzināšanā un sadarbībā ar novada Jauniešu centru un skolēnu domi. Darbā apzinīga, tieša, atklāta, patiesa, darbīga. Prasmīgi strādā ar talantīgajiem skolēniem, kuri ieguvuši godalgotas vietas  starpnovadu matemātikas olimpiādēs,» raksturo A. Zaķe.
Klases audzēknis Arnolds Hivričs par M. Buņķi stāsta: «Parasti par klases audzinātāju saka «mamma», bet mūsu gadījumā drīzāk «vecākā māsa».» Skolēni Margitu Buņķi uzskata par jautru, atraktīvu, atsaucīgu, dzīvespriecīgu un izpalīdzīgu.


Iecavas vidusskolas 12.a klase:

Beāte Berķe, Beāte Bilkeviča, Laura Bogdanoviča, Sandis Brūveris, Tabea Terēza Druviņa, Kristaps Dzeņuševs, Oto Filipsons, Arnolds Hivričs, Kristīne Kabaļina, Paula Kaupe, Lea Krasnova, Alise Luidmane, Vadims Pogodins, Roberts Vorona, Kaspars Ziemiņš.